Gå til innhold

4870x2 Ytelse og OC Egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

ATI 4870x2

 

post-24830-1219345190_thumb.jpg

 

Her kan dere legge inn ytelse på høye oppløsninger i div spill, hvor langt dere klarer å overklokke kortet, score i div OC programmer og bilder av dette. Hvor bra fps dere klarer i div spill på div innstillinger og bilder av dette er også hjertlig velkommen

 

Her finner dere de nyeste driverne

 

Produkt info

 

4870x2

2 GB of GDDR5 memory

2.4 teraFLOPS of GPU power

DirectX® 10.1

1600 stream processing units

2 x 256-bit memory interface

24x custom filter anti-aliasing (CFAA) and high performance anisotropic filtering

Dual mode ATI CrossFireX™ multi-GPU support for highly scalable performance

PCI Express® 2.0 support

Dynamic geometry acceleration

Game physics processing capability

ATI Avivo™ HD video and display technology1

 

* Unified Video Decoder 2 (UVD 2) for Blu-ray™ and HD Video

* Accelerated Video Transcoding (AVT)

* DVD Upscaling

* Dynamic Contrast

* Built-in HDMI with 7.1 surround sound support

* Integrated DisplayPort2

 

Dynamic power management with ATI PowerPlay™ technology3

 

1. Note: ATI Avivo™ HD is a technology platform that includes a broad set of capabilities offered by certain ATI Radeon™ HD GPUs. Not all products have all features and full enablement of some ATI Avivo™ HD capabilities may require complementary products.

2. The ATI Radeon™ HD 4800 GPUs are capable of outputting DisplayPort signals. Manufacturers of ATI Radeon™ HD 4870 X2 graphics cards may choose to implement this functionality – you may inquire of them which models, if any, support DisplayPort.

3. Note: ATI PowerPlay™ technology consists of numerous power saving features. Not all features may be available in all ATI Radeo™ HD 4870 X2 graphics cards.

 

Svetter kortet ditt?

 

Vifte Kontroll til 4870. Har ikke prøvd den selv enda, men legger ut info her når jeg finner ut mer. så send gjerne PM på settinger etc som fungerer best.

 

ExpertTool Fungerer også for dem som ikke har lyst til å flashe etc. Man får ikke laget noen vifte profil her etter hva jeg kan se.

 

4800 seriens Funksjoner

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

# TeraScale Graphics Engine - The new TeraScale graphics engine features over one teraFLOPS, nearly one billion transistors and 800 stream processors so you can enjoy the high resolutions and fast frame rates previously only available with dual-card systems.

# Advanced Memory - GDDR5 memory provides twice the bandwidth per pin of GDDR3.

# Enhanced Anti-Aliasing & Anisotropic Filtering - High performance anisotropic filtering and 24x custom filter anti-aliasing (CFAA) smooth jagged edges and create true-to-life graphics, for everything from grass to facial features.

# DirectX® 10.1 - Play today while preparing for tomorrow with state-of-the-art DirectX 10.1 graphics capabilities.

# ATI CrossFireX™ Technology - ATI CrossFireX™ technology with up to quad GPU support offers superior scalability so your system is ready to level up when you are.

# PCI Express 2.0 - Support for PCI Express 2.0 will prepare you for bandwidth-hungry games and 3D applications.

# Unified Video Decoder 2 (UVD 2) - UVD 2 frees up your CPU for other tasks so you get The Ultimate Visual Experience™ for even the most processing-intensive content, including VC-1, H.264 and now MPEG-2. Also, take full advantage of Blu-ray functionality with dual-stream, picture in picture (PIP) capabilities.

# Accelerated Video Transcoding (AVT) - AVT allows you to convert videos to H.264 and MPEG-2 formats up to 19x faster than when using a just CPU.3 Full 1080p files can be converted to H.264 and MPEG-2 up to 1.8x faster than real-time.3

# Upscale Beyond 1080p - Watch the hottest Blu-ray movies or other HD content at full 1080p display resolution and beyond.1

# Enhanced DVD Upscaling - Watch standard DVD movies in near high-definition quality with DVD upscaling. The GPU uses post processing algorithms to enhance standard and low resolution videos and movies on your HD display.

# Dynamic Contrast - Dynamic Contrast automatically adjusts the contrast and brightness during scenes to consistently deliver a crisp, vibrant picture.

# HDMI - Enjoy the latest audio technologies using HDMI with 7.1 digital surround sound support. Also, xvYCC support allows the user to enjoy a wider range of color when connected to a capable HDTV.

# Dynamic Power Management - ATI Radeon HD 4800 Series graphics cards deliver high performance when needed and conserve power when the demand on the graphics processor is low.

# More Performance Per Watt - ATI Radeon HD 4800 series delivers up to 2x the performance per watt of AMD’s previous generation GPUs.

 

De beste hw.no 3dmark scores

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Her legger jeg ut Nick og scoren til de som ønsker å være på listen, den blir hele tiden oppdatert med høyeste score jeg får på PM.

 

Post eller send pm om du scorer mer eller tar en ledig plass. Scorer som er usansynelig høye må postes med 3dmark screenshot.

 

Ps: Proff oc med feks tøris er ikke med på denne listen, men vannkjøling er lov :thumbup:

 

4870x2

03-Ledig

05-Ledig

06-Ledig

VT-Ledig

 

4870x2 CF

03-Ledig

05-Ledig

06-Ledig

VT-Ledig

 

Mitt 4870x3 Club 3D

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Tøft tungt kort, har ikke merket noe ut over det vanlige ang bråk enda. Men med 18568 i første forsøk på 06 kan det egentlig bråke så mye det ønsker hehe

243550.jpeg

243551.jpeg

243552.jpeg

243553.jpeg

243555.jpeg

Og ja, null bundle på Club3D sitt 4870x2.

 

Launch Partners

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Prisguiden hw.no

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Review list

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Kort om Ytelse i Div spill

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Crysis

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1680*1050 2xaa Very High

Spillbart de første brettene i alle fall fra 20 til 50 fps, spillet flyter bra på 20 fps så det går helt greit. Men trolig blir det lavere fps mot is brettene da er det mulig det ikke blir veldig spillbart, trolig må jeg da slå av aa helt

243624.jpeg

243625.jpeg

243626.jpeg

243627.jpeg

FSX

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Veldig vakkert, her er alt standard satt på fullt, men når det gjelder fsx kan man jo altis finne en innstilling som gjør at fps blir for lavt. Uansett så merket jeg ikke noe hakking og alt gikk greit på en setting som hakket til tider på 280gtx. så liten forbedring her i forhold.

244132.jpeg

244133.jpeg

244135.jpeg

244136.jpeg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt legge til 4870 , skal jeg fortsette med tråden eller slette den?. Det er jo ikke satt opp så mye på første post i broder tråden?

 

edit

Lar det stå så lenge da det muligens er kjekt med en tråd som bare dreier seg om 4870x2, har ikke fått noen tilbakemeldinger på det.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Himmel og granat fikk 18586 poeng i 3dmark 06 på første forsøk :ohmy: , tror det er en forbedring fra 280gtx på ca 4000 på mitt system. HIMMEL!!

243546.jpeg

 

Fint om noen hjelper meg med å legge relvant info i første tråd, som hvordan man stiller vifte hatighten best, hvilket script man kan brue evnt programm.

 

Legger nå inn bilder fra kortet mitt i første post under mitt club3d kort.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Himmel og granat fikk 18586 poeng i 3dmark 06 på første forsøk :ohmy: , tror det er en forbedring fra 280gtx på ca 4000 på mitt system. HIMMEL!!

243546.jpeg

 

Fint om noen hjelper meg med å legge relvant info i første tråd, som hvordan man stiller vifte hatighten best, hvilket script man kan brue evnt programm.

 

Legger nå inn bilder fra kortet mitt i første post under mitt club3d kort.

Fikk du bare 14.5k med GTX280 og Quad på 3.4ghz? Det var da merkelig puslete, får selv 19k med Quad på 3.6ghz.....

 

Er det fremdeles crossfire bølger på dette kortet i spill som COD4 med vsync av? Man ser det best om man har maxfps på 300 eller no... Var ille på 3870 CF, og undres om det har bedret seg, eller om man må cappe fps til refreshrate på 4870x2 også....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Himmel og granat fikk 18586 poeng i 3dmark 06 på første forsøk :ohmy: , tror det er en forbedring fra 280gtx på ca 4000 på mitt system. HIMMEL!!

243546.jpeg

 

Fint om noen hjelper meg med å legge relvant info i første tråd, som hvordan man stiller vifte hatighten best, hvilket script man kan brue evnt programm.

 

Legger nå inn bilder fra kortet mitt i første post under mitt club3d kort.

 

Trodde det skulle vert mere? fikk selv 17200 VirtualMarks med 3870CF

og 18200 i 3Dmark 243577.jpeg3870CF :hmm:

Lenke til kommentar
Fikk du bare 14.5k med GTX280 og Quad på 3.4ghz? Det var da merkelig puslete, får selv 19k med Quad på 3.6ghz.....

 

Jepp samt overklokket 280gtx, 4870 scoren er med u-klokket kort. Så ser veldig tydlig hvor mye bedre 4870x2 yter siden der er eksakt samme pc i 3dmark 06

 

edit

Joda men må se på forkjellen på samme system, klart det finnes mye bedre score der ute pga bedre pc generelt. Men det er forkjellen på samme pc jeg prater om her, og forkjellen er enorm

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Fikk du bare 14.5k med GTX280 og Quad på 3.4ghz? Det var da merkelig puslete, får selv 19k med Quad på 3.6ghz.....

 

Jepp samt overklokket 280gtx, 4870 scoren er med u-klokket kort. Så ser veldig tydlig hvor mye bedre 4870x2 yter siden der er eksakt samme pc i 3dmark 06

 

edit

Joda men må se på forkjellen på samme system, klart det finnes mye bedre score der ute pga bedre pc generelt. Men det er forkjellen på samme pc jeg prater om her, og forkjellen er enorm

Du nevner da her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=11409302

at du fikk 15 450 med CPU på 3.2ghz, så du husker litt dårlig kanskje :innocent:

 

Uansett, x2 er et knallkort, kos deg...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Jepp, oppdatert første post med nettop det, trolig rimelig likt med 280gtx og en del dårligere en 9800gtx2 i Crysis

Har du prøvd Crysis-benchmarken? Kunne du isåfall ha prøvd den med DX10 og alt på very high, ingen AA og 1680x1050? Hadde vært bra å hatt noen å sammenligne direkte med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...