Gå til innhold

Printeren ødelegger bilder fra speilrefleks!


Anbefalte innlegg

Jeg har et Nikon S1 kompaktkamera, og et Canon EOS 400 spelreflekskamera.

 

Jeg har tatt bilde av det samme motivet med begge, og begge bildene ser ganske like ut på pc'en.

 

Når jeg printer ut bilde tatt med kompaktkameraet blir det helt perfekt, mens når jeg printer ut bildet fra speilreflekskameraet, så kommer det altfor mye farge på arket, og bildet blir helt ubrukelig. Jeg har forsøkt å bytte på papirtype (begge ytterpunkter). Testet å bytte fargeprofil. Jeg har til og med prøvd å resample hele bildet uten hell. Utskriften forblir ubrukelig. Dette gjelder nesten uansett motiv. Spesielt ille blir det for bilder av ansikt. Da blir hele ansiktet skarpt rødt, med farger som flyter ut og går i hverandre. Men alle bildene fra kompaktkameraet blir helt perfekt, slik som de ser ut på pc skjermen! Jeg printet et bilde fra speilrefleksen, så et bilde fra kompaktkamera, så fra speilrefleksen igjen. Men samme resultat.. selv når de kom rett etter hverandre.

 

Jeg har en HP laser printer

 

 

Hvordan kan jeg få skikkelige utskrifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som noen andre har kommentert høres dette ut som profilproblemer.

 

Du sier du har testet med flere profiler, men det kan være mange steder å justere.

 

For å starte et sted:

* Hvilket program ser du på bildene i?

* Bruker du samme program for å skrive ut?

* Bruker du samme program for begge kameraer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg testet ACDSee, og Windows Picture Viewer. Jeg la et bilde fra speilrefleksen, og så et bilde fra kompaktkameraet i kø til utskrift etter hverandre. Begge bildene er tatt til .jpg formatet. Feilen er konsekvent bare på bildene fra speilrefleksen.

 

Hvis jeg forstår deg riktig skrev du ut begge fra ACDSee, og begge bilder var tatt i JPG-format og ikke manipulert etterpå?

 

Kan du legge ut bildene i tråden? Kan godt være redusert i størrelse hvis du får til å gjøre det uten å miste noe EXIF-info. Viktig at denne er uendret. Er det bilder du ikke vil legge ut kan du ta et nytt sett testbilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...