Gå til innhold

Verdens mest overvurderte gitarister!


M-Gard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zakk Wylde. Endeløs shredding og et riff med litt palm muting og en og annen pinch harmonic. Ensformig til tusen.

Nei, fy faen, selv om alle riffene og soloene hans er nesten helt like klarer jeg ikke huske noe han har skrevet, bortsett fra Mama, I'm Coming Home, som skiller seg drastisk ut fra det andre.

 

Jeg synes også at han har ødelagt mye av den fantastiske musikken Randy Rhoads lagde ved å sette inn pinch harmonics og skalaer som aldri tar slutt i alt som tidligere hadde kvalitet.

 

Jeg har sett Zakk live (selv om jeg dro for å se Ozzy), og den drøyt ni minutter lange soloen han så seg nødt til å spille var det samme mølet, bare om og om og om igjen. Kjemperask skala - lang pinch harmonic - skala - pinch harmonic herfra og til helvete.

Dette er jeg ikke enig i. Zakk Wylde er en barsk gitarist som spiller mye tøft og ha kule soloer :mad: Og hvis du var og så Ozzy live i spektrum nå sist?, var der selv, og syns den soloen var SINNSYKT kul!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Eric Clapton (Eric Clapton)

 

Han blir jo regnet som en av verdens beste gitarister, noe han over hodet ikke er. Med litt øving så drar jeg de riffene/soloene altså.

 

Hvis så er, hvorfor er ikke du en meget godt betalt artist som alle vil ha tak i? Hvorfor spiller ikke du konserter som drar fulle hus hver gang? Jeg tror du har mindre peiling på musikk enn du tror du har. ;)

Lenke til kommentar
Eric Clapton (Eric Clapton)

 

Han blir jo regnet som en av verdens beste gitarister, noe han over hodet ikke er. Med litt øving så drar jeg de riffene/soloene altså.

 

Hvis så er, hvorfor er ikke du en meget godt betalt artist som alle vil ha tak i? Hvorfor spiller ikke du konserter som drar fulle hus hver gang? Jeg tror du har mindre peiling på musikk enn du tror du har. ;)

+1

 

Gitarwankerne som Malmsteen og Lii er kun gitarister mens Clapton er gitarist samt musiker. Melodi > hastighet/shredding.

Lenke til kommentar
Så du har altså fasiten på kva ein "god gitarist" er? NEI, FEIL!

 

Alle har eigne preferanser dei måler ein gitarist etter. Det kan være hastighet, melodiøsitet, riff, sjel, allsidighet.

Jeg har aldri sagt at jeg har fasiten over gode og dårlige gitarister. Jeg skriver bare hva jeg syns, og dere kan tro noe helt annet enn meg. Bare skriv hva dere syns. Nok OT!

Lenke til kommentar

Er enig i at Herman Li er omtrent så overvurdert som man kan få det til. Han er ikke på langt nær så god som blodfansen vil ha det til i hvertfall. Han kan jo spille, men om det ikke er i studio med alle effektene og pedalene høres det jo rævva ut.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jdMIQ1jfJm0

 

EDIT: Kanskje litt OT,men tenkte jeg kunne legge med en link til hvem jeg regner som en av verdens beste gitarister. Ikke den absolutte verdens beste, etter alt jeg vet, men ihvertfall fantastisk god. Have phun.

 

Anbefaler også å se en del andre Candyrat-gitarister.

Endret av Taakefjellet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...