Gå til innhold

Verdens mest overvurderte gitarister!


M-Gard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yngwie Malmsteen. Du godeste som han er skrytt opp i skyene. Til og med kulturo satte ham på første plass på en liste blant verdens beste gitarister. Inside info forteller meg også at Ritchie Blackmore ble vurdert, men var for dårlig. I forhold til Yngwie? Nei, jeg prøver ikke å rante til kulturo, for de er absolutt ikke alene om å skryte opp Yngwie. Bare som ett eksempel. Overvurdert.

Lenke til kommentar
Nei nei, det jeg mener er at han er flink, men at han blir regnet som mye flinkere. Ikke frekt ment.

 

Er ikke bare Kirk Hammet som er overvurdert, hele Metallica er det.

Jeg er ikke enig, Metallica lager (etter min mening og SYKT mange andres) verdens feteste musikk. Dere syns kanskje at Kirk sine soloer er "pinglete", og det skal dere få lov til, men jeg mener at soloene hans er RÅ!

 

+2!

 

Metallica syntest jeg er sykt bra band og iallefall ikke overvurdert! Men det er min mening. Noen liker de noen ikke.

 

Kommer ikke på noen 'overvurderte' nå, men når det snakkes om overvurdering osv så er det forksjellig med alle.

Lenke til kommentar
Eric Clapton (Eric Clapton)

 

Han blir jo regnet som en av verdens beste gitarister, noe han over hodet ikke er. Med litt øving så drar jeg de riffene/soloene altså.

Nei, det gjør du ikke. Clapton fikser tingene sine bedre enn de aller fleste. At du kan spille de samme notene i samme hastighet holder ikke.

Få shred-gitarister er verdt en plass på noen toppliste. Sjelløse, kjedelige, platte og tamme tullinger hele gjengen. Antall noter betyr nada i seg selv, og siden det ikke er moral i musikk spiller det heller ingen rolle at musikanten kanskje har en bemerkelsesverdig selvdisiplin og har brukt hele livet på å bli flink. Yngwie Malmsteen er omtrent like stilfull som Zamfir.

Lenke til kommentar

Enig i Isbilen. Det som er det fine med musikk er at det ikke er bygd opp av lover og regler som i matte. En maskin kan aldri lage musikk, fordi musikken er menneskelig. Det å spille mange toner så fort som mulig er en jobb som kan erstattes av maskiner. Satt litt på spissen, så er det ikke musikk.

Lenke til kommentar

Man må da få kunne diskutere, skjønner du. Dette hadde ikke vært en særlig artig tråd om folk bare slengte ut navn uten å diskutere noe som helst. Synes dette er en bra tråd, jeg.

 

Forresten, så svarte jeg bare på dette:

 

Få shred-gitarister er verdt en plass på noen toppliste. Sjelløse, kjedelige, platte og tamme tullinger hele gjengen. Antall noter betyr nada i seg selv, og siden det ikke er moral i musikk spiller det heller ingen rolle at musikanten kanskje har en bemerkelsesverdig selvdisiplin og har brukt hele livet på å bli flink. Yngwie Malmsteen er omtrent like stilfull som Zamfir.

 

Og så får det vel være nok off-topic.

Lenke til kommentar
Nei nei, det jeg mener er at han er flink, men at han blir regnet som mye flinkere. Ikke frekt ment.

 

Er ikke bare Kirk Hammet som er overvurdert, hele Metallica er det.

Jeg er ikke enig, Metallica lager (etter min mening og SYKT mange andres) verdens feteste musikk. Dere syns kanskje at Kirk sine soloer er "pinglete", og det skal dere få lov til, men jeg mener at soloene hans er RÅ!

 

+2!

 

Metallica syntest jeg er sykt bra band og iallefall ikke overvurdert! Men det er min mening. Noen liker de noen ikke.

 

Kommer ikke på noen 'overvurderte' nå, men når det snakkes om overvurdering osv så er det forksjellig med alle.

 

Men det handler ikke om å like eller ikke like, det handler om overvurderte gitarister. Eneste soloen til Kirk Hammet jeg liker er Fade To Black-soloen. den er ganske flott, ellers er det mye likt og kjedelig.

Lenke til kommentar
Nei nei, det jeg mener er at han er flink, men at han blir regnet som mye flinkere. Ikke frekt ment.

 

Er ikke bare Kirk Hammet som er overvurdert, hele Metallica er det.

Jeg er ikke enig, Metallica lager (etter min mening og SYKT mange andres) verdens feteste musikk. Dere syns kanskje at Kirk sine soloer er "pinglete", og det skal dere få lov til, men jeg mener at soloene hans er RÅ!

 

+2!

 

Metallica syntest jeg er sykt bra band og iallefall ikke overvurdert! Men det er min mening. Noen liker de noen ikke.

 

Kommer ikke på noen 'overvurderte' nå, men når det snakkes om overvurdering osv så er det forksjellig med alle.

 

Men det handler ikke om å like eller ikke like, det handler om overvurderte gitarister. Eneste soloen til Kirk Hammet jeg liker er Fade To Black-soloen. den er ganske flott, ellers er det mye likt og kjedelig.

 

Resten av materialet til han og James er i høyeste klasse. Metallica ville jo ikke vært i nærheten av hva det er idag uten solide riff.

Lenke til kommentar

Zakk Wylde. Endeløs shredding og et riff med litt palm muting og en og annen pinch harmonic. Ensformig til tusen.

Nei, fy faen, selv om alle riffene og soloene hans er nesten helt like klarer jeg ikke huske noe han har skrevet, bortsett fra Mama, I'm Coming Home, som skiller seg drastisk ut fra det andre.

 

Jeg synes også at han har ødelagt mye av den fantastiske musikken Randy Rhoads lagde ved å sette inn pinch harmonics og skalaer som aldri tar slutt i alt som tidligere hadde kvalitet.

 

Jeg har sett Zakk live (selv om jeg dro for å se Ozzy), og den drøyt ni minutter lange soloen han så seg nødt til å spille var det samme mølet, bare om og om og om igjen. Kjemperask skala - lang pinch harmonic - skala - pinch harmonic herfra og til helvete.

 

Jeg skal innrømme at fyren er jævlig flink til å spille, på et teknisk plan, men jeg synes ikke at han bruker de evnene han har til å lage noe bra. Teknikk er absolutt ikke alt, og det gjelder den nissa Michael Angelo Batio også.

 

My two cents.

Lenke til kommentar

Angelo Batio er jeg helt enig i! Bruker ikke teknikken sin til noe annet enn show-off. Står å tapper på en gitar med fire halser, gjør noe rare greier med venstrearmen sin som ikke bidrar med noe til musikken og ellers spiller han bare så fort han kan. Ingen sjel, ingen følelser.

 

Zakk Wylde er jeg dog ikke enig i, har ikke hørt han så mye med Ozzy, men det han har gjort med Black Label Society syns jeg er steintøft.

 

Når det gjelder Kerry King så er vel han egentlig mest kjent for riffene og de er etter min mening kanonbarske, soloene syns jeg ikke noe særlig om. Som andre har sagt, et rot med masse floyd. Hører masse på Slayer for det.

 

Synes også Kirk Hammet er en smule overvurdert selvom jeg elsker Metallica. Han er ikke så fantastisk god som alle skal ha det til. Han hører jo ikke hjemme i en diskusjon om verdens beste gitarist, likevel er det noen som skal ha det til at han er helt i toppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...