Gå til innhold

På tide å hype LittleBigPlanet igjen!


Knebel

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg kjøpte LBP, og sier det var et helt greit spill Barnespill sa han. Gjorde meg betenkt... :wow:

 

På overflaten kan det se ut som et barnespill, men faktum er at det nok er for vanskelig for de aller minste å mestre.

Selv hadde jeg ikke satt meg så mye inn i hypen på forhånd, og egentlig visste jeg ikke så mye om LBP før i høst, så fikk jeg anledning til å prøve ut betaen, og da virket det jo morsomt nok, men ikke så storartet. Helt greit liksom. Likevel bestilte jeg spillet når de hadde det billig på deal.no, siden jeg mente det uansett måtte være verdt den prisen. og gud det var det. Spillet er helt fenomenalt, jeg hadde aldri trodd det skulle være så bra. Det lever minst opp til hypen og de høye forventningene mange hadde på forhånd.

Men igjen, alle kan ikke like det. Det vil alltid være folk der ute det ikke faller i smak hos. Men LBP er likevel ett av de spillene på PS3 som appellerer til flest. Store sjanser for at du vil like det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kamerat av meg kjøpte LBP, og sier det var et helt greit spill Barnespill sa han. Gjorde meg betenkt... :wow:

 

På overflaten kan det se ut som et barnespill, men faktum er at det nok er for vanskelig for de aller minste å mestre.

Selv hadde jeg ikke satt meg så mye inn i hypen på forhånd, og egentlig visste jeg ikke så mye om LBP før i høst, så fikk jeg anledning til å prøve ut betaen, og da virket det jo morsomt nok, men ikke så storartet. Helt greit liksom. Likevel bestilte jeg spillet når de hadde det billig på deal.no, siden jeg mente det uansett måtte være verdt den prisen. og gud det var det. Spillet er helt fenomenalt, jeg hadde aldri trodd det skulle være så bra. Det lever minst opp til hypen og de høye forventningene mange hadde på forhånd.

Men igjen, alle kan ikke like det. Det vil alltid være folk der ute det ikke faller i smak hos. Men LBP er likevel ett av de spillene på PS3 som appellerer til flest. Store sjanser for at du vil like det :)

 

Jaja, ønsker med jeg til jul da. Taper ikke noe særlig på det da uansett. Håper bare jeg og broren min synes det er morro, så blir det en strålende juleaften! ;)

Lenke til kommentar

barnespill? på en side, nesten ja, hvis spillet er på norsk, så hører man harald eia snakke gjennom tutorialer når man skal lage egen bane, litt vel barnslig i stemmen syns jeg da, han kunne gjort det morsomt, men er jo ikke han som bestemmer det.

men må si jeg ikke tror unger hadde hatt tålmodighet til å lage egen bane, hvertfall ikke en komplisert en.

det er meget morro :p

Lenke til kommentar

Dette er ikke et barnespill, men et såkalt sandbox spill. Du gjør hva du vil. Det er ingenting ved dette som gjør det til et direkte barnespill, det er et spill der du lager dine egne verdener, noe som absolutt ikke er enkelt! For å lage en god verden, som ligner på de beste i spillets egne baner, er man fint nødt til å sitte i timesvis, dagesvis og ukesvis!

 

Og tro meg - De satser på et eldre publikum, Harald Eia er ikke akkurat barnevennlig når han snakker :p "Her kan du velge at stangen skal være stiv... åh..ikke...ikke være... IKKE TENK KOFFERT!".

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke fått testet spillet i multiplayer. Får alltid "failed to load all player profiles" eller bare "failed to connect to player". Når jeg velger "quick play" ser får jeg etter mye loading se spillet i fortfilm med masse hakking før jeg får "failed to load all player profiles". Alt funker som det skal ellers. Har ikke funnet noe særlig på nettet, og jeg har prøvd portforwarding og tukling med routerinstillinger. Det eneste jeg ikke har testet enda er å sette en kabel mellom ps3en og routeren. (kjører wireless.)

 

Alle svar, evt linker mottas med takk, gjerne også om ymse routerinnstillinger, det kan være at det finnes noen jeg ikke har prøvd enda. Det funker helt fint å laste ned andre sine brett osv, det er bare å faktisk SPILLE med andre som ikke funker.

 

edit: ser at jeg har akkurat samme problem som denne karen.

skal prøve de tiltakene som ble foreslått av forumfolket, takk takk.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Men det er problemer med serverne, det MÅ det være.

Enten det, eller så har jeg dårlig nett hjemme...

 

Jeg har minimum 8000/800kbit, (egentlig 12000/650kbit) men oppnår de nevnte hastigheter jevnt.

 

Min PS3 er to etasjer ned, og gjennom noen vegger. Har ALLTID 87%-> signal.

 

Har til og med kjørt bandwith test, får riktig hastighet.

 

MEN, når jeg spiller LBP online, er det MASSE lag når jeg spiller. Var ikke det når jeg fikk konsollen den 7. nov.

 

Det er mye plagsomt med LBP. Hvorfor bruker de ikke Peer2Peer? Slik at jeg og et par andre kamerater som bor i samme kommune, bare noen kilometer unna kan spille online sammen uten problemer?

 

I tillegg er det problemer med at ALT skal gå gjennom nett. Når man redigerer en verden kan man noen ganger oppdage at "angre" bruker laaang tid, det er fordi den kobler til nettet (???)

 

Håper de fikser disse bug'ene, i tillegg til å snart gi ut online co-op level editor.

Lenke til kommentar

Har også jævla problemer med LBP online. Ingen andre online spill som har det samme problemet.

Det hjalp å koble maskina til kabel i stedet for trådløst. Da var det plutselig spillbart, selv om det var problematisk å koble til enkelte spillere. Men det hjelper meg egentlig lite ettersom PS3´n normalt står på et annet annet rom i etasjen under. Å begynne å dra kabel er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...