Gå til innhold

Knust skjerm på 10 dager gammel mobil, har jeg noen rettigheter?


Minus

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Klarte altså å knuse skjermen på min ti dager gamle mobil i natt. Glapp den ut av hånda og den landet på en PC som står på golvet og så landet den på et teppe på golvet. (Fallhøyde på 40cm fra hånd til PC)

 

Dette er noe som selvsagt er ganske surt, da jeg har bundet meg for 12mnd, og om jeg skal kjøpe ny telefon, må jeg ut med massevis av penger. Aner ikke hvor mye det vil koste å reparere. Det er en SE k660i.

Ble egentlig litt overrasket over at mobiltelefonen ikke tålte mer enn det, og hadde håpet dette var noe jeg kunne bruke som argument i forbindelse med klaging på kvalitet. (Ja, jeg vil faktisk klage. Min tidligere mobil (som jeg forøvrig var svært fornøyd med (SE k610i) tålte _mye_ mer. Hva tror dere?

 

Ps: Kan hende setninger er dårlig formulert, men jeg er så trøtt nå, at jeg får se over det i morgen.

PsPs: Er altså ikke displayet som er ødelagt, men "glasset" over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Ja, jeg vil faktisk klage. Min tidligere mobil (som jeg forøvrig var svært fornøyd med (SE k610i) tålte _mye_ mer. Hva tror dere?

Jeg tror at selger kommer til å le av deg. Når det gjelder selvpåskyldte skader har du ingen rettigheter med mindre skaden er oppstått pga. en produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
(Ja, jeg vil faktisk klage. Min tidligere mobil (som jeg forøvrig var svært fornøyd med (SE k610i) tålte _mye_ mer. Hva tror dere?

Jeg tror at selger kommer til å le av deg. Når det gjelder selvpåskyldte skader har du ingen rettigheter med mindre skaden er oppstått pga. en produksjonsfeil.

Skjønner. Men poenget her er jo at en ny mobil tåler mindre enn en mobil som er to og et halvt år gammel. Jeg mener dette viser (tydelig) dårligere kvalitet. Min gamle mobil har vært i bakken mange ganger, og skjermen er fortsatt like hel.

Lenke til kommentar

Her har vi et godt eksempel på at mobilforsikring lønner seg ;)

 

Klarte å knuse telefonen min i vinter og fikk velge mellom den samme eller noe annet og dyrere(mellomlegg). Måtte riktignok betale egenandel på 300,- men heller det enn helt ny telefon.

Endret av Raptus_
Lenke til kommentar
Fikk ikke tilbud om å tegne forsikring da jeg kjøpte telefonen heller... Uff, kjedelig dette synes jeg.

 

 

Ble telefonen kjøpe på Elkjøp? I såfall så er de vel pliktige i å spørre deg om forsikring ellers så får du noe goder på det eller noe om jeg ikke husker feil..

Lenke til kommentar

Har du innbo eller reiseforsikring? Sjekk med dem om det dekkes av denne. Forøvrig så må jeg nesten le litt av utsagnet:

Dette er noe som selvsagt er ganske surt, da jeg har bundet meg for 12mnd, og om jeg skal kjøpe ny telefon, må jeg ut med massevis av penger.

Ja, telefoner koster faktisk mange penger. Det er det som er prisen på telefonen. Subsidier er noe som kommer fra operatøren, og det irriterer granskauen av meg hver gang jeg leser "Men uten abonnement så blir den jo så dyr?!" - Nei. Uten abonnement så koster telefonen det den faktisk koster. :)

Lenke til kommentar

Det ser ut som om knuste skjermer er den nye farsotten her på mobilforumet. Hadde vært interessant å fått en kommentar om dette fra noen med lang erfaring fra jobb på mobilverksted, eller enda bedre, statistikk fra verksteder.

 

Selv har jeg fortsatt en nokia 6230i, den har tålt hundretalls fall og slag uten å ta særlig skade, har kun knekt plastikken foran skjermer noen ganger ved å kjøre kanten av et metallbord inn i skjermen. Skjermen er fortsatt 100% fin.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Skjønner. Men poenget her er jo at en ny mobil tåler mindre enn en mobil som er to og et halvt år gammel. Jeg mener dette viser (tydelig) dårligere kvalitet. Min gamle mobil har vært i bakken mange ganger, og skjermen er fortsatt like hel.

Nei. Det viser ikke dårligere kvalitet.

a) Sannsynligvis inneholder den gamle telefonen din mindre teknologi og har en lavere teknologi/pr vekt rate, noe som naturligvis gjør at den tåler mindre yttre påvirkning.

b) Du kan ikke sammenligne fall på måten du gjør. Det er langt flere ting enn høyde som påvirker utfallet av et fall. Innfallsvinkel f. eks. Du kan for eksempel miste en telefon 1000 ganger på ryggen fra 1 m og aldri oppleve problemer, for deretter å miste den fra 10 cm høyde slik at den lander på hjørnet og vips knuses den.

c) En mobil er ikke lagd for å tåle fall. Derfor er det heller ikke en produksjonsfeil at den ikke tåler fall med mindre telefonen er solgt som "støtsikker".

 

Det blir nesten som å kræsje bilen. Du krever refundering fordi din nye bil fikk hele fronten knust da du kjørte inn i en murvegg i 15 km/t, mens din gamle bil bare fikk ødelagt støtfangeren når du gjorde det samme.

Lenke til kommentar
Her har vi et godt eksempel på at mobilforsikring lønner seg ;)

 

Klarte å knuse telefonen min i vinter og fikk velge mellom den samme eller noe annet og dyrere(mellomlegg). Måtte riktignok betale egenandel på 300,- men heller det enn helt ny telefon.

 

Det blir litt feil å si, dekning vil bero på hvor vidt saken oppfyller vilkårene i forsikringen. Så vidt jeg vet driver ikke forsikringsselskap med veldighet :)

Lenke til kommentar
Fikk ikke tilbud om å tegne forsikring da jeg kjøpte telefonen heller... Uff, kjedelig dette synes jeg.

 

 

Ble telefonen kjøpe på Elkjøp? I såfall så er de vel pliktige i å spørre deg om forsikring ellers så får du noe goder på det eller noe om jeg ikke husker feil..

 

Feil!

 

Er ikke slik lengre... Flere år siden det var slik. Men i de aller fleste tilfeller spør likevell selger om du ønsker forsikring.

Lenke til kommentar
Det blir litt feil å si, dekning vil bero på hvor vidt saken oppfyller vilkårene i forsikringen. Så vidt jeg vet driver ikke forsikringsselskap med veldighet :)

 

Oida.. ble ble mye juling på en gang..

 

Men hvordan blir det feil å si? Har du hatt et uhell og har mobilforsikring så er det jo bare å benytte seg av den. Da dersom det er bra vilkår og den dekker at mobilen blir ødelagt om den blir mistet osv(det går jo ann å vinkle hendelsen litt i din vavør også da :whistle: ).

 

Feil!

 

Er ikke slik lengre... Flere år siden det var slik. Men i de aller fleste tilfeller spør likevell selger om du ønsker forsikring.

 

Min feil. har ikke vært på elkjøp på som du sier, flere år ;)

Lenke til kommentar
Fikk ikke tilbud om å tegne forsikring da jeg kjøpte telefonen heller... Uff, kjedelig dette synes jeg.

 

 

Ble telefonen kjøpe på Elkjøp? I såfall så er de vel pliktige i å spørre deg om forsikring ellers så får du noe goder på det eller noe om jeg ikke husker feil..

Pliktig? Vi velger da selg hva vi ønsker å selge våre kunder?

 

EDIT: Ser du innrømte feilen, bra.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Tror nok det vil bli billigere (og lettere) å kjøpe nytt glass. Ta kontakt med forhandleren så vil de nok hjelpe deg!

 

Enig, ikke noe problem å bytte glass. Har selv vært uheldig å fått knust glasset på min. Vet ikke hva det kostet da jeg har mobil gjennom jobben. Det er i det minste mye billigere enn en ny. Hvis ikke, så kan du reklamere på at telefonen er ikke mulig å reparere.

 

Lykke til!

DolKbg

Lenke til kommentar
Det blir litt feil å si, dekning vil bero på hvor vidt saken oppfyller vilkårene i forsikringen. Så vidt jeg vet driver ikke forsikringsselskap med veldighet :)

 

Oida.. ble ble mye juling på en gang..

 

Men hvordan blir det feil å si? Har du hatt et uhell og har mobilforsikring så er det jo bare å benytte seg av den. Da dersom det er bra vilkår og den dekker at mobilen blir ødelagt om den blir mistet osv(det går jo ann å vinkle hendelsen litt i din vavør også da :whistle: ).

 

Feil!

 

Er ikke slik lengre... Flere år siden det var slik. Men i de aller fleste tilfeller spør likevell selger om du ønsker forsikring.

 

Min feil. har ikke vært på elkjøp på som du sier, flere år ;)

 

Og blir du tatt i å s det litt feil i orden for å få en erstatning, så blir du tatt i svik og får aldri forsikring i selskapet igjen :)

Det som blir feil er å si dette er en sak som automatisk dekkes, slik posten gir inntrykk. TS burde i det minste sjekke vilkårene :)

Lenke til kommentar
Tror nok det vil bli billigere (og lettere) å kjøpe nytt glass. Ta kontakt med forhandleren så vil de nok hjelpe deg!

 

Enig, ikke noe problem å bytte glass. Har selv vært uheldig å fått knust glasset på min. Vet ikke hva det kostet da jeg har mobil gjennom jobben. Det er i det minste mye billigere enn en ny. Hvis ikke, så kan du reklamere på at telefonen er ikke mulig å reparere.

 

Har dere to byttet glasset til en K660i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...