Gå til innhold

Artikkel: Avstemningene er tilbake


Anbefalte innlegg

GuggenJR: Den buggen kan jo utnyttes av alle, dermed er det liten grunn til å tro at det endrer statistikken nevneverdig. Med mindre du mener at noen type for brukere har en tendends til å utnytte slikt mer enn andre typer?

 

Forøvrig tolker jeg spørsmålet i denne avstemningen slik:

"Dersom du kan velge selv, hvilket OS ville du valgt?", dvs "Hvilket OS foretrekker du å bruke?"

 

Skal man være politisk korrekt så bør det også stå GNU/Linux, ikke Linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man følge fordommen om at linux brukere er smartere og mindre sosialt aktive enn andre, så er det nærliggende å tro at en slik glitch blir brukt mer av dem enn f.eks Vista brukere.

 

Men tviler på at noe slikt påvirker avstemmningen i særlig stor grad, med mindre noen setter en bot i arbeid.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Tja, det er jo interessant hva mengdene mener om det ene og det andre

Ja, kjempeinteressant. Har gledet meg lenge til å finne ut hva slags OS folk foretrekker, hvor mye RAM de har og hvor ofte de skifter hardware. I tillegg til disse klassikerne foreslår jeg også "hvor ofte klipper du tåneglene", "hvor ofte skifter du sokker", "hvor ofte handler du biff" og ikke minst "hvor mange doruller har du i skapet akkurat nå".

 

Som de andre brukerne her håper også jeg på daglige oppdateringer, slik at flest mulig av disse interessante spørsmålene endelig kan bli besvart.

Lenke til kommentar

Noen liker fotball, andre liker golf, et fåtall liker å se maling tørke og andre igjen liker tall og statistikk. Selv liker jeg blant annet tall og statistikk. Det kan selvfølgelig der igjen diskuteres hva som bringer frem interessante tall og statistikk og hva som ikke gjør det, men regner med at det blir varierte undersøkelser som ikke kun vil dreie seg om utstyr på dataen (eller kroppshygiene). :)

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Har savnet avstemninger, bra at de er tilbake :)

 

Hva med å kun la de med brukerprofil få lov til å stemme for å begrense antall stemmer per profil og i tillegg til antall stemmer også vist prosenten av antall stemmer til alternativene?

 

 

 

Hadde vært kult med denne pollen å ha den kanskje en eller to ganger i året for å se hvordan utvilkingen går.

 

At XP g Windows generelt fikk så mange stemmer var ikke akurat overraskende, men er tydelig at det er en del Linux og OSX-brukere her, Vista gjør det ikke så dårlig som jeg hadde trodd heller :)

Lenke til kommentar
Overaskende mange Linux-brukere. Jeg ønsker daglige avstemmninger forresten.

 

Dette grunnes nokk det at det er flere personer som voter om_og_om igjen, da det er en feil som gjør at en kan bare refreshe, og vote igjen. så jeg vil si den 'egentlige' mangden skal være en go del lavere!

 

Btw, denne pollen er ikke hva en bruker, men hva en liker best.

- Da er det en annen sak, da mange har testet feks linux, men ikke har giddet og lære seg et nytt OS (og gått tilbake til feks win XP). Så om de likte det bedre så vil de jo vote på linux.

 

Dette systemet er noe bugget, da en person kan stemme om og om igjen. dere må sette den op slik at den lagrer IP

Altså "IP based poll" slike finner man koden til vis man bare tar seg 15 min til og google om det skal være et problem (noe som det ikke burde)

 

 

Derfor det burde være slik at bare de som er logget på kan stemme.

 

Det er vel bare Linux og Macbrukere som stemmer om og om igjen ja :roll: Ved å ta en titt på antall innlegg og aktivitet det er blandt Linuxbrukere her så kan det nok stemme at andelen er nokså høy her på HW, men ja, den egentlige mengden i forhold til hvor mange Linuxbrukere det er generelt er veldig mye lavere.

 

Undersøkelsen er "hvilket OS foretrekker du?" og ikke hva man liker best.

 

Det at den lagrer IP er ikke en bedre løsning enn at kun innloggede kan stemme, det kan hende at flere benytter seg av samme PC og ønsker å stemme.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...