Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 4870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.guru3d.com/article/physx-by-nvidia-review/

 

hvis folk leser den, så ser man hvorfor man heller bør gå for nvidia kort. selv om 4870 er et bra kort.

 

Ser ikke på slik fysikkimplementering for å være avgjørende for et evt. skjermkortvalg enda.

Dessuten kommer vel AMD med drivere med støtte for Havok på GPU etterhvert gjør de ikke?

det siste jeg har hørt er at AMD\ATI vil vente til havok blir raskere en physx. Dette tyder da på at AMD\ATI vil ta i bruk physx sammen med nvidia.

 

ref. til physx drivere til nvidia tråden. Det er postet link der.

Lenke til kommentar
RV870 kommer i Q1 2009

Du tar disse ryktene som harde fakta? Jeg tror vi heller vil se en 40nm "RV780" rundt de tidene.

 

Til testen.. Det blir nevnt 800 SP som en stor økning fra forgjengeren, men jeg syns det også burde vært nevnt den store økningen i antall texture enheter, 16 til 40. Samt de store forbedringene i ROP'ene mtp MSAA ytelse. Syns også du kunne tatt med noen tester med 8xAA for å videre fremvise dette. Ellers en grei rett frem test.

Gode poenger.
Lenke til kommentar

Tester så langt viser at ytelsesforskjellen mellom HD4850 og HD4870 minsker ved CF. Jeg husker ikke nøyaktige grafer/tall.

 

EDIT:

Det du skal være klar over er at HD4850 har store svakheter ved referansekjøleren som gjør den mye varmere enn selv ATI hadde planlagt. Så hvis du ikke er villig til å skifte goop, fjerne litt tynn plastikkfilm, editere XML profiler etc så ville jeg ventet på 3.part design som kommer nå i august.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tester så langt viser at ytelsesforskjellen mellom HD4850 og HD4870 minsker ved CF. Jeg husker ikke nøyaktige grafer/tall.

 

EDIT:

Det du skal være klar over er at HD4850 har store svakheter ved referansekjøleren som gjør den mye varmere enn selv ATI hadde planlagt. Så hvis du ikke er villig til å skifte goop, fjerne litt tynn plastikkfilm, editere XML profiler etc så ville jeg ventet på 3.part design som kommer nå i august.

 

Smukt! Takk for svar...

Da venter jeg på den 3.part's designet og går nok for 4850'n x2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...