Gå til innhold

Diskusjonstråden for knøttsmå kuleis.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå sett meg usannsynlig lei på knøttsmå kuleis.

Jeg er svært glad i is, og uansett hvor mye jeg irriterer meg over det er jeg nødt til å ha en kuleis daglig. Det er allikevel ganske kjedelig å betale 30-40 kroner for en kuleis som er på størrelse med knyttneven til en nyfødt baby.

 

Spiser dere mye is?

Er de store, er de små?

Blir dere fly forbanna?

 

Jeg synes folk er gniene på iskremen overalt. Jeg skjønner godt at folk vil tjene penger, liksom, men det er så tåpelig.

 

Og en ting til. Er det blitt vanlig å tilsette masse vann i slushen slik at man kan tjene mer penger på den? Den eneste slushen som faktisk er god er Fruit Crush. De andre er jo bare snø med litt kunstig smak i bunnen.

 

 

Helt til slutt vil jeg benytte sjansen til å drive tilfeldig reklame for en kiosk i Risør som heter Hjørnet. Der kan de faenmeg lage kuleis. Du betaler helt normale priser for ca. 7 ganger så mye is som du får i en vanlig kiosk. Kulene er optimalisert slik at de er akkurat så store at kjeksen ikke knekker, og vi snakker stor vaffelkjeks.

 

Jaja, uansett. Jeg legger ved et bilde av meg selv som spiser en iskrem til 95,- (som var verdt det) når jeg var på Bornholm i fjor sommer. Det er jo ikke bare kuleis det der da..

 

n727646496_223713_7228.jpg

 

Nå er det deres tur. Forklar meg hvor jeg skal kjøpe is. Forklar meg hvorfor alle selger så små kuler.

Post noen bilder av noen store iskrem så jeg får humøret tilbake også, er dere greie.

 

:) :) :) Om nom nom...

 

 

Måtte selvsagt ha en liten edit:

Jeg måtte bare legge til at jeg dessuten er drittlei av softis i beger som såvidt er stor nok til å strekke seg over kanten på begeret... ARG.

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har funnet et par steder i byen (Arendal) du får store softis for pengene. Coop Obs Cafeen, Sam Berg cafe (i byen) og muligens noen andre. Jeg har ikke sett vanlig kuleis på et par år nå. De selger jo bare den overprisa, "italienske" isen over alt. :( Vil ha god, gammeldags, norsk is!

Lenke til kommentar

Deli Deluca..?

 

Veldig god is, og store scooper. Første gang jeg var der ble jeg ihvertfall positivt overrasket. Ba om tre kuler, for jeg regna jo med disse vanlige små, og kom ut derifra med et beger så fullt av is at det var et under at det gikk bra.

 

Mulig det er litt dyrt der da. Husker ikke prisen i farten.

Lenke til kommentar
Kokkos faktisk. Høres veldig spesielt ut, men på den annen side kan jeg aldri innrømme at jeg har smakt vond iskrem! :D

Italiensk kokkos-is er slett ikke verst. Selv liker jeg kuleisen man får i Norge bedre enn den italienske. Har ikke fått spesielt små kuler noen gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...