Gå til innhold

Fifa 09 - Spikeren i kisten for PES?


trydis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært en stor fan av FIFA i mange år. 08 var et milesteg i forhold til 07. Men det jeg også mener er at Euro08 er et minst like stort steg som 08. I 08 løper spillerne på skinner. Forsvaret kan aldri komme i ubalanse (på feks en corner ligger forsvarsfireren perfekt selv om man går rett i motangrep). Spillerne er altfor store i forhold til banen. I Euro har de ordnet på dette. Det går faktisk an å spille lange baller. Man kan ligge lavt, og spille bakrom med tanke på at man faktisk kan slå gjennombruddspasninger gjennom og over forsvaret. Sistnevnte punkt var helt horribelt i 08. Gjennombruddspasningen var så og si ubrukelig i det spillet der.

 

Jeg er jævlig spent på FIFA09. Har forhåndsbestilt det, og teller nesten dager til det kommer. Jeg håper de fortsetter i samme spor som de var inne på i Euro2008. Det er nemlig det desidert beste fotballspillet jeg har spilt.

Lenke til kommentar
Hadde vært kult om det kom et fifa/pes med mulighet for 20 spillere online!

 

"FIFA 09 will bring the expansion of the Online Team Play to 10 on 10. That means 09 will offer up to a total of 20 different 360s or PS3s the ability to connect into a single online game." ;)

 

http://www.pastapadre.com/2731/10-vs-10-on...rmed-in-fifa-09

 

 

Hvordan i alle dager skal de få til dette uten lagg?

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg fortsatt Fifa 2005. :innocent:

Herlig enkelt spill, med en fin manager-modus!

Men desverre er PS2`en min ødelagt, så ingen Fifa 2005 på meg mer... :(

Men jeg har vært Fifa-fan i alle år, helt til 2007. Kjøpte ikke 2007-2008.

Men nå skal jeg kjøpe 2009 og se hvordan de nye Fifa spillene er! :)

Lenke til kommentar

Pen video. Ser ut som man virkelig kan få litt mer tempo i angrepsspillet, noe som passer bra for oss som liker å spille ned midten og komme nærme mål.

Noe som irriterte meg mye i 08 var sklitaklinger som var på ballen, men som ikke hjalp noe siden man ikke taklet spilleren og. Ballen bare flyttet på seg men motspilleren kunne bare snappe den opp igjen, så bare lå man der etterpå. Dette og virker som å ha blitt forbedret. Gleder meg til torsdag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Spørsmålet er vel om det er like urealistisk som før, eller om de har klart å nærme seg gameplayet til Pro Evo. Det er bare noe med den følelsen av at man mangler frihet til å bevege spillerne i vilkårlige retninger i Fifa serien

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel om det er like urealistisk som før, eller om de har klart å nærme seg gameplayet til Pro Evo.

 

Likte PES best helt til Fifa 08/PES 2008, og det helt siden PES 2. Fifa 08 er mer realistisk enn PES 2008 vil jeg si. Spillene er vel strengt tatt i ferd med å bytte rolle. Konami har dessverre hvilt på lauvbærene gjennom de siste par utgavene nå og har slitt etter overgangen til de nye konsollene.

 

 

Håper det går ann å drible med en gang du gjør det med konsollen, istedenfor.. som på 08 .. å måtte vente 1-2 sekunder.

 

Det er bekreftet at responsen er bedre nå, men på en måte bør man jo ikke kunne drible umiddelbart dersom ballen ikke er i beina, men en meter foran.

Endret av trydis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Spørsmålet er vel om det er like urealistisk som før, eller om de har klart å nærme seg gameplayet til Pro Evo.

 

Likte PES best helt til Fifa 08/PES 2008, og det helt siden PES 2. Fifa 08 er mer realistisk enn PES 2008 vil jeg si. Spillene er vel strengt tatt i ferd med å bytte rolle. Konami har dessverre hvilt på lauvbærene gjennom de siste par utgavene nå og har slitt etter overgangen til de nye konsollene.

 

 

Jeg klarer ikke å si meg enig i at Fifa08 er mer realistisk enn PES2008, det føles mer urealistisk og det ser langt mer urealistisk ut. PES har definitivt ikke imponert etter overgangen til 360 og PS3, men det føles fortsatt langt mer realistisk og det byr på en langt større motstand

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...