Gå til innhold

Fifa 09 - Spikeren i kisten for PES?


trydis

Anbefalte innlegg

Dersom ikke Konami utfører et aldri så lite mirakel med årets pro evolution soccer tror jeg jammen meg vi har en ny konge på haugen. Selv synes jeg det skjedde allerede med Fifa 08.

 

Liker spesielt punktet angående straffing av folk som stikker eller napper ut nettverkskabelen midt i en kamp...

 

oppdatert info:

OK lads only a really quick post but look at fifasoccerblog over the next few days for loads more details and exclusive stuff. Well all I can say is that FIFA 09 is truly where next gen football begins.

 

A few key point:

 

1. Be a pro is 4 seasons offline

 

2. They have a new EA locker where the game tactics and formations an stuff by the fans can be exchanged!

 

3. They are also implementing a new online rule for quitters. If you quit in the first 3 minutes no penalty. Quit between 3 and 5 minutes you get a DNF and quit after 5 minutes you get a 5 minute loss and a really bad rating.

 

4. Collision system is phenomenal! You really have to see it in action.

 

5. New jostling system is also amazing.

 

6. Ball physics and passing is improved drastically.

 

7. The pace of the game is much better.

 

8. The manager mode is pretty much the same, as well the edit mode.

 

9. There will be some major announcements at Leipzig about the exclusive ps3 mode.

 

10. Player fatigue has been improved.

 

And there are loads more details and pics to come.

 

The FSB team touch down in the UK tomorrow so expect loads more exclusive stuff then.

 

And yes your questions have been answered in a 1 hour 1-1 with David Rutter

 

 

kilde: http://www.fifasoccerblog.com/2008/07/upda...rom-canada.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som vi har sett med PES2008 og MGO så er Konami ikke mye å skryte av når det gjelder online. Tror nok det er Fifa som kommer til å bli favoritten min på Live i høst. Jeg tviler veldig sterkt på at PES klarer å forbedre seg like mye, de har iallefall ikke klart å gjøre store sprang de foregående årene.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se hva de for til med 09, forventningene har de i alle fall klart å dra opp, nå gjenstår det å se om de blir oppfylt :hmm:

Et annet tema for meg er om jeg har tenkt å gå til innkjøp av ps3 eller wii-utgaven, ettersom begge kommer til å blir svært forskjellig, er det vært penga å dra te med begge to?

Når jeg kjøper fotballspill pleier jeg som regel å gå etter realismen og multiplayer kvaliteten, det gjør vel ps3-utgaven til et bedre valg, eller?

Lenke til kommentar
Gleder meg til å se hva de for til med 09, forventningene har de i alle fall klart å dra opp, nå gjenstår det å se om de blir oppfylt :hmm:

Et annet tema for meg er om jeg har tenkt å gå til innkjøp av ps3 eller wii-utgaven, ettersom begge kommer til å blir svært forskjellig, er det vært penga å dra te med begge to?

Når jeg kjøper fotballspill pleier jeg som regel å gå etter realismen og multiplayer kvaliteten, det gjør vel ps3-utgaven til et bedre valg, eller?

 

PS3 versjonen er nok mer realistisk ja og du kan spille online.

Men på den andre siden blir nok wii versjonen mer underholdende, fifa 08 var i hvertfall det. Fifa 08 til wii hadde mange artige små spill, har ikke prøvd det selv men ser moro ut. Hvis du har fifa 08 til ps3 fra før er det kanskje på tide og prioritere moro g wii? Med tanke på at fotball spill ofte er ganske like.

Lenke til kommentar

PES har utviklet seg i feil retning de siste årene og faktisk blitt dårligere. På den gamle xboxen kunne man i PES 5 spille 2 vs. 2 online problemfritt. Så kom PES 6 og plutselig var det kun mulig med 1 vs. 1 online, med ymse problemer. Så kommer PES 2008 som er en komedie uten sidestykke online. 1 vs. 1 som lagger som om man skulle ha spilt mot noen gamere fra Pluto.

 

Grafikken omtrent stått på stedet hvil og ble vel faktisk skrudd ned et hakk eller to i en patch, som et forsøk på å begrense fps problemene. Det ser ut som et ps2 spill. Synes dessuten at det er for enkelt å få til spektakulære ting, som man ikke ser særlig ofte i virkeligheten.

 

Synes Fifa overtok tronen fra PES allerede i fjor og jeg er redd for at forspranget vil øke enda mer i år, men håper jeg tar feil. Heldigvis blir iallefall Fifa 09 bra.

Endret av trydis
Lenke til kommentar
PES har utviklet seg i feil retning de siste årene og faktisk blitt dårligere. På den gamle xboxen kunne man i PES 5 spille 2 vs. 2 online problemfritt. Så kom PES 6 og plutselig var det kun mulig med 1 vs. 1 online, med ymse problemer. Så kommer PES 2008 som er en komedie uten sidestykke online. 1 vs. 1 som lagger som om man skulle ha spilt mot noen gamere fra Pluto.

 

Grafikken omtrent stått på stedet hvil og ble vel faktisk skrudd ned et hakk eller to i en patch, som et forsøk på å begrense fps problemene. Det ser ut som et ps2 spill. Synes dessuten at det er for enkelt å få til spektakulære ting, som man ikke ser særlig ofte i virkeligheten.

 

Jeg er helt enig med deg. Har likt PES bedre enn Fifa helt siden PES kom på PS1. Da med et annet navn. Var vel ISS Pro Evolution eller noe slikt? PES08 var rett og slett en enorm skuffelse. Jeg kommer nok til å velge Fifa for førstegang på laaaang tid hvis ikke PES overrasker stort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pro Evolution Soccer har kommet med en liste over features:

(gammel liste, men tenkte det kunne være greit å poste i denne tråden for sammenlikning)

 

Gameplay:

Close control more intuitive:

• Manual cursor control

• Adjusted trick control for easier control – more within natural control parameters than via special movements

 

Ball movement more realistic:

• Ball has always been treated as separate entity, but 2009 has new air resistance calculations for trajectory of ball

• Instant control. Buttons presses are no longer stored, making for a crisper playing style

• Heavier foot-in tackles, depending on the length X is depressed

• New friction routines to affect ball movement in terms of ground conditions

• Backspin routines calculated so ball slows accordingly

• The bounce of the ball can be used more effectively: players can flick the ball up to tee a shot, or to lift it over a defender’s trailing leg

• Skills are now integrated more into the game. If a player has the ability, they will be able to perform deft turns others cannot and will be able to feint and shimmy within the confines of the control system

• Player has to compensate for heaviness of ground when weighting passes in wet conditions or frozen ground

 

Teamvision enhanced:

• Tactics change according to situation

• Better off-the-ball movement – running to receive passes, etc

• AI recognizes strategies that work and accumulates data on an ongoing basis within Master League and League modes

 

Visuals:

Stadiums:

• Graphic depiction of weather conditions unique to each stadium

• Much more detailed lighting effects that mimic the time of day more closely

• Key new grounds like Wembley, in total about 20 stadiums

• LED hoardings (PS3 and 360 versions only)

Players:

• All new players models in game: everything reworked for additional detail

• Specific new animations to make the game flow more: players now stumble, place a hand down so as to keep running

• More individuality to movement of players: running and kicking styles, for instance: Ronaldo’s stance before a free kick

 

Camera:

• New vertical camera, allowing end-to-end view including ‘Player Focus’ zoom, panning in on key one-on-one situations

• New distance drawing techniques using adjusted chromatic fields

 

Front End - Menus:

• All new, clearer menu system

• Match stats now on sub-menus if required

• Much improved music choice

 

Edit:

Sound:

• In addition to the importation of graphic data, music and crowd chants can also be added

Graphics:

• Pixel Paint function allows users to create team badges from scratch

 

Game Modes:

Become a Legend:

• New long-term mode sees player guiding one player to glory

• Control the destiny of a midfield/striking star

• Player works within team structure, akin to popular ‘Fix’ mode – assisting play, scoring goals, etc

• Default vertical view

• Dedicated development data for player as game progresses

• Full range of transfer opportunities: but fail to play well and you will be demoted to bench or even transferred

• Based on popular Japanese mode, first time in Europe

 

Legends:

• Online version of ‘Become a Legend’

• Use player created in solo mode

• Play online with other ‘fixed’ position friends

• Intricate play and teamwork rewarded with PES points

• Upload finest moments for others to view and rate

 

Master League

• More intuitive menus

• Easier to understand two-tier negotiations: team level and individual terms

• Loyalty: players unhappy with terms, etc, will not play as well. A happy player will play better

 

Mye svada som de sier hvert år, men 'Become a Legend' ser jo artig ut og virker mer omfattende enn Fifa sin. Jeg ble voldsomt skuffet over PES ifjor, men har et lite håp om at de forbedrer seg kraftig i år. En annen positiv er at demonstrasjonene de har holdt hittil har foregått på en PS3 som kan tyde på at de ikke lenger sliter med ytelsen på PS3.

 

Fifa klarer jeg ikke bare å like, men skal nå prøve demoen i år også :)

Lenke til kommentar

synes animasjonene i pes er så mye kjipere enn fifa. når de alle ser jo like ut når de spurter og de løper liksom som en tegnserie figur fra 80 tallet. Nei uff. jeg koser meg fortsatt godt med UEFA Euro og om de bygger videre på alt det positive de gjorde fra 08 opp til euro så trur jeg 09 kan bli det beste fotball spillet på mange mange år:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...