Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda som bruktbil, noe tess?


Anbefalte innlegg

Hei er på jakt etter en billig og bra bruktbil. Har sett litt på finn.no og diverse forhandlere. Skoda har da blinket seg ut som en brukenes bil. Problemet er at jeg ikke har peil på bil i det heletatt. Det jeg er ute etter er en driftsikker og trygg bil til en ca max 120.000kr. Og det er her jeg har sett en del Skoda 2004 modeller, som er rimmelig ny modell.

Spørsmålet da er hvordan holder Skoda seg som bruktbil? Er den driftsikker eller blir den ødelagt etter 100.000km?

 

Vet at Toyota er driftsikkre men de jeg har sett har vært litt for dyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 2002-mod Skoda Octavia, bensin.

Kjøpte den brukt i 2005. Har nå straks gått 110.000km.

Nettopp vært på full service med reg.reim-bytte osv. Fant ingen feil. EU-godkjent uten merknad.

Måtte tidligere bytte en av lambda-sondene da denne fusket. Ellers ikke gjort noe annet enn vanlig service.

Jeg er godt fornøyd med bilen :)

Lenke til kommentar
Joda; Pappa hadde en Octavia 1.9 TDI, har bare vært makk med bilen siden den var ny, alltid noe som sviktet på bilen..

 

Ser også naboen slite med Felician sin nå og da..

 

Det var det på mammas A4 1.6 også, den var inne på rep 10ggr på 3 år, og i tillegg kom vanlig service, masse dritt med elektronikk og motorstyring. Blinklys slutte å virke, nærlys ble borte (men kom på som kjørelys når lysbryteren stod i "av", klimaannlegg fusket, vindusviskere stoppet, skulle tro bilen bare hadde defekte deler) Mens jeg vet av andre A4 som har gått 200.000+ uten annet en service. Det finnes altid dårlige biler, hos alle leverandører. På tross av den dårlige A4'en som er borte nå (Byttet den ut, fikk VELDIG god innbyttepris som kompansasjon for problemene)

Lenke til kommentar

En veninne av meg har en 1997 Felicia 1,3 og jeg ble overrasket da jeg satt på i den bilen for første gang. Den virker veldig godt sammenskrudd og i det hele tatt "stram" og fin, det er absolutt ingenting som henger og skrangler - det gjelder også brytere, spaker, dørhåndtak osv. Motoren har litt raklete gange, men det er jo tross alt en støtstangsmotoer, og ventilene har sikkert aldri vært justert heller. Kjøreegenskapene vet jeg ikke så mye om, men jeg vil tro de er helt gjennomsnitlige.

 

Jeg har pratet med flere andre som har nyere Skoda-modeller og de er generelt sett fornøyde, så en nyere Skode tror jeg nok ikke er det dummeste kjøpet du kan gjøre. Hvis du skal kjøre mye lengre turer bør du nok gå for en av de litt større modellene, for de små (som Felicia) er veldig ribbet innvendig og er dermed ikke det mest komfortable du kan kjøre, pluss at motoren kan bli noe liten.

Lenke til kommentar

Siste undersøkelser viser at skoda nærmer seg toyota driftsikkerhet, noe som er målet til VAG med skoda-merket.

Kjøpte meg nettop en 04 octavia med plenty av utstyr. Drøm å kjøre. Utrolig god service (dette kommer jo selvsagt ann på verksted) Selvsagt har man lov til å være skeptisk til skoda, ta en prøvetur i en og kansje du blir like overrasket som meg :)

Endret av haddis
Lenke til kommentar
Siste undersøkelser viser at skoda nærmer seg toyota driftsikkerhet, noe som er målet til VAG med skoda-merket.

Kjøpte meg nettop en 04 octavia med plenty av utstyr. Drøm å kjøre. Utrolig god service (dette kommer jo selvsagt ann på verksted) Selvsagt har man lov til å være skeptisk til skoda, ta en prøvetur i en og kansje du blir like overrasket som meg :)

Word! Hadde selv ikke noe spesielt godt forhold til Skoda, men ble positivt overrasket. :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt meg Skoda Octavia 1,9 tdi 4X4 og er kjempefornøyd med det.

 

På Skoda Fabia, så har jeg hørt man bør sjekke etter oljelekasje om du skulle gå for en med 1,4 motor, vet ikke om dette gjelder 1,6 l.

 

Dette hørte jeg av en jeg satt på med i en slik bil.

Jeg har lest en del om Skoda og Octavia får ofte veldig god omtale.

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...