Gå til innhold

Soul Calibur IV er ute, alt om spillet foregår i denne tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
he 360 version is reported to have 40% more pixels on screen. 360 version= 1365x960 (no AA) ps3 version = 1280x720 (no AA). So because the 360 version has more pixels, when it is downscaled to 720p, it has smoother lines (ps3 ones much jaggier) because its extra pixels act like anti-aliasing (except more potent). So graphically, 360 wins. Just thought i would post this for those who enjoy comparisons or couldn't decide between the versions.
Lenke til kommentar

Trudde PS3 ville vunnet siden den har et "perfekt" 720p bildet. Om man skalerer 1365*960 til 1280*720 i f.eks PS ser det grusomt ut, men er jo godt mulig de har gjort noe som skaper en velfungerende AA (virker rart though)

 

Syns no hvertfall PS3 sin versjon kan virke som om den har litt lav fps, skal sjekke det etterpå idag :\

Lenke til kommentar

Virker som om at det er lurt å installere spillet på ps3 i værtfall.

 

Guys i am playing both versions now

 

The PS3 version looks much better and runs much faster after installation.I dont know but after installation i got a pop up asking for the game to run at optimal settings ---which was 1080p!!!! . I dont know whether anyone of u noticed that but it seems the game runs much faster and looks more polished after installation as said by IGN .

 

before installation both version ran equal and looked almost the same. I however did notice a few jaggies on screen on the x360 version but thats barely noticeable .

 

After instrallation loading times were almost HALVED on the ps3 version. The game runs faster and looks better too.

 

before installation both version ran at 720p at 30 fps

 

after installation ps3 version ran at 1080 p at 60 fps...i am not too sure if thats native or has PARTIAL UPSCALING technoqes being applied to it. I didnt notice any jaggies on the ps3 version before or after the installation even at 1080p

 

EDIT :- i dont own a x360 but my friend has come over to my house and he has an x360 which he has brought with him .We are comparing both versions at the moment.I am located in montreal , canada

 

Link

 

IGN sa dette i reviewet deres.

 

Closing Comments

Despite the aforementioned concerns, Soulcalibur IV is a lot of fun and I highly recommend it, especially -- as I said before -- to fans of the series. The game runs well, looks beautiful, sports great music and obviously has enjoyable combat. The PS3 and 360 versions are just about identical (barring the differing guest characters), though I felt that the optional install on the PS3 made things feel even quicker and more polished. In the end, both are worthy members of a long- standing series and you won't be disappointed with the purchase.

 

Kilde

 

Hva betyr dette da? Ingenting, da det er tydelig at begge versjonene er så og si 100% like så det som får vekten til å tippe over til den ene eller den andre siden mest sannsynlig er noen kg fanboy. Angående lavere loading tid på ps3 etter installasjon, så blir denne vel lik på xbox 360 når høstoppdateringen lar xbox 360 eierene installere spillene.

 

Noen som kan bekrefte dette med at spillet kjører så mye bedre etter installasjon? Tror selvfølgelig ikke at fps blir dobbelt så stor, det burde ikke bli det.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Virker som om at det er lurt å installere spillet på ps3 i værtfall.

 

Guys i am playing both versions now

 

The PS3 version looks much better and runs much faster after installation.I dont know but after installation i got a pop up asking for the game to run at optimal settings ---which was 1080p!!!! . I dont know whether anyone of u noticed that but it seems the game runs much faster and looks more polished after installation as said by IGN .

 

before installation both version ran equal and looked almost the same. I however did notice a few jaggies on screen on the x360 version but thats barely noticeable .

 

After instrallation loading times were almost HALVED on the ps3 version. The game runs faster and looks better too.

 

before installation both version ran at 720p at 30 fps

 

after installation ps3 version ran at 1080 p at 60 fps...i am not too sure if thats native or has PARTIAL UPSCALING technoqes being applied to it. I didnt notice any jaggies on the ps3 version before or after the installation even at 1080p

 

EDIT :- i dont own a x360 but my friend has come over to my house and he has an x360 which he has brought with him .We are comparing both versions at the moment.I am located in montreal , canada

 

Link

 

IGN sa dette i reviewet deres.

 

Closing Comments

Despite the aforementioned concerns, Soulcalibur IV is a lot of fun and I highly recommend it, especially -- as I said before -- to fans of the series. The game runs well, looks beautiful, sports great music and obviously has enjoyable combat. The PS3 and 360 versions are just about identical (barring the differing guest characters), though I felt that the optional install on the PS3 made things feel even quicker and more polished. In the end, both are worthy members of a long- standing series and you won't be disappointed with the purchase.

 

Kilde

 

Hva betyr dette da? Ingenting, da det er tydelig at begge versjonene er så og si 100% like så det som får vekten til å tippe over til den ene eller den andre siden mest sannsynlig er noen kg fanboy. Angående lavere loading tid på ps3 etter installasjon, så blir denne vel lik på xbox 360 når høstoppdateringen lar xbox 360 eierene installere spillene.

 

Noen som kan bekrefte dette med at spillet kjører så mye bedre etter installasjon? Tror selvfølgelig ikke at fps blir dobbelt så stor, det burde ikke bli det.

 

Den quoten du linker til er en random dude på Gametrailers forumet, og jeg kan med trygghet si at en installasjon av et spill neppe hjelper med annet enn loadetide, du må nok bla opp mye bedre fakta for påstanden Urgelol om du virkelig tror at PS3 magisk greier å kjøre høyere oppløsning og bedre framerate bare med en installasjon...

Lenke til kommentar

ResidentDante: Som du ser så uthevet jeg fra denne fyrens innlegg, følgende:

 

before installation both version ran equal and looked almost the same. I however did notice a few jaggies on screen on the x360 version but thats barely noticeable .

 

og

 

After instrallation loading times were almost HALVED on the ps3 version. The game runs faster and looks better too.

 

Altså så snakker vi om loading tider, som ofte går ned ved innstallasjon.

 

after installation ps3 version ran at 1080 p at 60 fps

 

Til dette skriver jeg:

 

Noen som kan bekrefte dette med at spillet kjører så mye bedre etter installasjon? Tror selvfølgelig ikke at fps blir dobbelt så stor, det burde ikke bli det.

 

Altså er jeg enig med deg, det er ingenting som tilsier at fps skal bli høyere ved innstallasjon, da spillet uansett blir lastet opp i minnet. Eneste forskjell er at ved innstallasjon så tar det mindre tid å laste opp til minnet. Men ytelsen i spillet skal ikke bli endret.

 

Angående 1080P, så kan det vel hende at oppløsningen faktisk settes ned (native) for så å oppskaleres til 1080p. Da kan man faktisk få en økning i fps.

 

Så tror du skal forsøke å lese ting 2 ganger før du hoppe på konklusjonen om at jeg tror at ps3 magisk øker fps, oppløsning osv osv etter innstallasjon.

 

Men du kommenterte ikke noe av det jeg quotet fra ign reviewet? Hvorfor? Passet det dårlig i din verden?

 

Closing Comments

Despite the aforementioned concerns, Soulcalibur IV is a lot of fun and I highly recommend it, especially -- as I said before -- to fans of the series. The game runs well, looks beautiful, sports great music and obviously has enjoyable combat. The PS3 and 360 versions are just about identical (barring the differing guest characters), though I felt that the optional install on the PS3 made things feel even quicker and more polished. In the end, both are worthy members of a long- standing series and you won't be disappointed with the purchase.

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte dette med at spillet kjører så mye bedre etter installasjon? Tror selvfølgelig ikke at fps blir dobbelt så stor, det burde ikke bli det.

 

Har PS3 versjonen og jeg fikk ikke opp noe melding om bedre oppløsning eller lignende etter installsjon. Spillet laster raskere men ser identisk ut som før installasjonen.

 

Jeg kjøpte det på PS3 grunne mulighet for installasjon samt jeg synes PS3 kontrolleren fungerer mye bedre på fighte spill.

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte dette med at spillet kjører så mye bedre etter installasjon? Tror selvfølgelig ikke at fps blir dobbelt så stor, det burde ikke bli det.

 

Har PS3 versjonen og jeg fikk ikke opp noe melding om bedre oppløsning eller lignende etter installsjon. Spillet laster raskere men ser identisk ut som før installasjonen.

 

Jeg kjøpte det på PS3 grunne mulighet for installasjon samt jeg synes PS3 kontrolleren fungerer mye bedre på fighte spill.

 

Har du 1080p tv? Forsøkt å tvinge spillet til å kjøre i 1080p? Om du haker ut kun 1080p i videoinnstillingene i xmb så kan du muligens kjøre spillet i 1080p.

Lenke til kommentar
ResidentDante: Som du ser så uthevet jeg fra denne fyrens innlegg, følgende:

 

before installation both version ran equal and looked almost the same. I however did notice a few jaggies on screen on the x360 version but thats barely noticeable .

 

og

 

After instrallation loading times were almost HALVED on the ps3 version. The game runs faster and looks better too.

 

Altså så snakker vi om loading tider, som ofte går ned ved innstallasjon.

 

Hva har det jeg har uthevet med loading tider og det du vil frem til å gjøre? Hvorfor engang ha med den setningen der? Merkelig at han merka jaggies, når Krosjefen lenger oppi tråden her linket til at 360 utgaven kjører med høyere oppløsning og hadde mindre jaggies...hvem som har rett av ditt quote og den til Krosjefen aner jeg ikke, men som sagt er det som er uthevet, føler jeg, nok en gang (du gjør jo det utrolig mye på dette forumet) et forsøk på å sparke ned på 360 konsollen.

 

after installation ps3 version ran at 1080 p at 60 fps

 

Til dette skriver jeg:

 

Noen som kan bekrefte dette med at spillet kjører så mye bedre etter installasjon? Tror selvfølgelig ikke at fps blir dobbelt så stor, det burde ikke bli det.

 

Altså er jeg enig med deg, det er ingenting som tilsier at fps skal bli høyere ved innstallasjon, da spillet uansett blir lastet opp i minnet. Eneste forskjell er at ved innstallasjon så tar det mindre tid å laste opp til minnet. Men ytelsen i spillet skal ikke bli endret.

 

Angående 1080P, så kan det vel hende at oppløsningen faktisk settes ned (native) for så å oppskaleres til 1080p. Da kan man faktisk få en økning i fps.

 

Så tror du skal forsøke å lese ting 2 ganger før du hoppe på konklusjonen om at jeg tror at ps3 magisk øker fps, oppløsning osv osv etter innstallasjon.

 

Jeg lurer på hva du egentlig tror oppskalering er? Oppskalering er at du rett og slett forstørrer en fastsatt oppløsning til spillet i høyere oppløsning og selvfølgelig vil ikke det påvirke fps'en, men det vil ikke blie seende ut som et spill som kjører ekte 1080p (noe veldig få spill gjør på 360/PS3 faktisk gjør) som fastsatt oppløsning. Og ja selvfølgelig vil jo fps'en øke om man setter ned oppløsninga og bare forstørrer opp bilde, ettersom det ikke krever noe mer regnekraft enn hvis man faktisk kjørte grafikken i høyere oppløsning. Men jeg forstår liksom ikke vitsen med det du sier: hurra! jeg kan sette ned oppløsninga og oppskalere det 1080p med høyere fps, jay! :p

 

Men du kommenterte ikke noe av det jeg quotet fra ign reviewet? Hvorfor? Passet det dårlig i din verden?

 

Closing Comments

Despite the aforementioned concerns, Soulcalibur IV is a lot of fun and I highly recommend it, especially -- as I said before -- to fans of the series. The game runs well, looks beautiful, sports great music and obviously has enjoyable combat. The PS3 and 360 versions are just about identical (barring the differing guest characters), though I felt that the optional install on the PS3 made things feel even quicker and more polished. In the end, both are worthy members of a long- standing series and you won't be disappointed with the purchase.

 

Skal jeg kommentere det faktum at om et spill ligger på harddisk laster raskere enn på en dvd/blu-ray? Why? Det vet vel alle som har litt forståelse for IT utstyr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...