Gå til innhold

Samsung HT-BD2 Hjemmekino - Noken med Erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det er no på tide å oppgradere heimekino anlegget mitt.

 

Vurderer Samsung HT-BD2 hjemmekinosystem

 

Har fryktelig lyst på Samsung anlegg då eg har Samsung Tv frå før(LE40F86BD).

He kikka ein del på dette anlegget.

Er det noken som har erfaring med dette anlegget ?

Signal kilder blir satelitt tv(CD ST-101 HD PVR), dvd og blueray(i anlegget).

 

Grunnen til att eg vil gå for samsung er "Anynet" funksjonen som gjer att ein kan bruke ein fjernkontroll til fleire enheter.....men tar gjerne imot gode forslag til alternativer.

 

 

Mvh

76Aki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har en 50" Samsung plasma fra før. Jeg vurderte også HT-BD2. Men jeg kjøpte i stedet for Samsung HT-TXQ120. Jeg fant ut at jeg ikke trengte BlueRay og 7.1 system og valgte derfor bort BD2.

 

Har hørt BD2 i en butikk. Oppsettet var i beste Elkjøp-stil med alle høytalerene på siden av tven. Så fikk ikke hørt skikkelig.

 

Lyden i TXQ-120 minner om BD2. Har riktignok ikke fått hørt så mye på anlegget mitt, pga feil. Kommer opp feilmelding: "FAN CHECK" i display. og så slår skiten seg av etter 5 minutter. Viften går og forsterker er iskald. Har retunert noen deler til NetShop (Etter mye om og men.) Så nå sitter jeg og venter uten anlegg.

 

TXQ-120 kommer også i en oppgradert versjon TXQ-120R. Tror "R" har oppgradert HDMI inn.

 

Jeg er vant med tung HIFI. TXQ-120 låter meget bra til film. Men jazz og blues er ikke de samme på Samsung anlegget som på Adyton + KEF 105 høytalere. Blir som Hellbillies som synger om fela henner far. Som let så tynn og rar. Men er godt fornøyd totalt. Spliller plenty høyt nok for meg.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har en 50" Samsung plasma fra før. Jeg vurderte også HT-BD2. Men jeg kjøpte i stedet for Samsung HT-TXQ120. Jeg fant ut at jeg ikke trengte BlueRay og 7.1 system og valgte derfor bort BD2.

 

Har hørt BD2 i en butikk. Oppsettet var i beste Elkjøp-stil med alle høytalerene på siden av tven. Så fikk ikke hørt skikkelig.

 

Lyden i TXQ-120 minner om BD2. Har riktignok ikke fått hørt så mye på anlegget mitt, pga feil. Kommer opp feilmelding: "FAN CHECK" i display. og så slår skiten seg av etter 5 minutter. Viften går og forsterker er iskald. Har retunert noen deler til NetShop (Etter mye om og men.) Så nå sitter jeg og venter uten anlegg.

 

TXQ-120 kommer også i en oppgradert versjon TXQ-120R. Tror "R" har oppgradert HDMI inn.

 

Jeg er vant med tung HIFI. TXQ-120 låter meget bra til film. Men jazz og blues er ikke de samme på Samsung anlegget som på Adyton + KEF 105 høytalere. Blir som Hellbillies som synger om fela henner far. Som let så tynn og rar. Men er godt fornøyd totalt. Spliller plenty høyt nok for meg.

 

Eg er egentli klar for å oppgradere til BlueRay og 7.1 System.

Er det noken som har dette anlegget og kan dele erfaringer ?

 

Mvh

76aki

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...