Gå til innhold

Tek.no: Har du en god idé?


Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om forslaget mitt lar seg gjennomføre, eller om det er et faktisk behov for det, men jeg fyrer løs.

 

- En enklere utgave av sidene, som tar bort dynamiske elementer (bevegelig reklame, knapper som skifter farge når man beveger seg over de osv.). Eventuelt dynamiske elementer som er optimalisert for tregere datamaskiner, mobiltelefoner og div. annet hanholdt utstyr som ikke er så alt for kraftig sammenlignet med en "ordinær" datamaskin.

 

http://mobil.hardware.no/

http://mobil.amobil.no/

http://mobil.gamer.no/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kunnet tenkt meg egne seksjoner som omhandler 3d-modellering, programvare og mulighet til å legge ut tutorials om sånt. Et sted vi kan diskutere alt som kan omhandle 3d-modellering, teksturering osv. Jeg synes ikke at Den store Sketchup-tråden er nok, ei heller ikke holder Visuell Kreativitet mål. Det har kunnet vært nok med bare en sub-kategori under Visuell Kreativitet som omhandler sånt. Så kan det deretter deles inn i forskjellige underkategorier som f. eks

 

- Generelt

- Spillutvikling

- Programvare (utfra hvor populære de forskjellige programvarene er på forumet selvfølgelig)

- Sketchup

- 3d studio max

- Maya

- Zbrush

- Cinema 4d

- Modo

- Mudbox

- Blender

- Lightwave

 

- Tutorials

- Spillutvikling

 

F. eks

 

Det er altfor få 3d artister her på forumet, noe sånt har kanskje kunnet lokke til oss flere seriøse brukere.

 

Edit: for alt jeg vet så kan det jo faktsk hende at det ER en del gode 3d-artists her Men de kommer lissom ikke helt til syne føler jeg.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke om det jeg foreslår og mener har blitt sagt før, hvis det har så beklager jeg.

 

For det første vil jeg klage på testoppsettet på hw.no. Da det gjelder resultatene fra f. eks ett skjermkort, så er bilde så lite at du må trykke på det og forstørre det for å se hva som står der. Og det er veldig irriterende når du må trykke på 7-8 bilder i en test.

Og ikke minst syns jeg grafene ser forferdelig rotete og uoversiktlig ut. For å vise ett eksempel fra en psu-test så er det omtrent umulig og lese av korrekt spenning, noe som entusiaster som meg er intressert i å vite nøyaktig verdi av. Greit nok at dere har en tabell under som viser nøyaktige spenninger men det hele blir så forvirrende med 5 forskjellige bilder på kun spenningene.

 

Det andre jeg savner er anngående gamer.no og gjelder en slags stemmefunksjon eller gi terningkast til spillene de tester. sånn at man f. eks kan sortere spillene etter best til dårligst resultat, og i tillegg få terningkastet fra gamer.no sin anmeldelse.

Lenke til kommentar

Jeg liker alle videoene dere har på siden, og sitter ofte å ser på trailere og utviklerdagbøker. Men jeg savner et arkiv hvor jeg kan gå inn å få alle videoer på siden sortert alfabetisk, etter brukerscore, mest avspilte osv. Slik det er nå tar det alt for lang tid å finne frem til klippene jeg vil se.

 

Mulig dere allerede har denne funksjonen uten at jeg har sett den, for den er virkelig grunnlegende.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Støtter veldig forslagene om mindre agurk og tabloid og flere dybdeartikler/ -guider, både tekniske og politiske. Savner de gode, gamle artiklene og synes ikke akkurat det er så veldig spennende stadige påminnelser om at Firefox X nærmer seg ferdig med beta-stadige eller at MS lanserer et feilrettingsprodukt som ikke en gang retter feil!

 

Merker at jeg gidder å lese færre og færre artikler og gjør jeg det, er det stort sett fordi jeg kjeder meg. Som andre nevner så er det vi entusiastene som var grunnlaget for leserne her og den ITavisen-tendensen er bare forferdelig. Men det er kanskje prisen vi leserne må betale for at nettverket ble kjøpt opp av kommersielle aktører.... Det har dog blitt en smule bedre i det siste, men håper ikke det er forbigående...

 

Jeg ønsker å lære noe; det var derfor jeg sogna til hw.no-nettverket i første omgang...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...