Gå til innhold

Trenger anbefaling av antivirusprogram til Vista


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Investerte i ny laptop med Windows Vista Home Premium i går.

Selvsagt fulgte det med 60 dagers fri bruk av Norton Antivirus, noe som jeg erfaringsvis ikke ønsker å ha på maskina.

 

Lurer derfor på om noen kan anbefale ett passende antivirus program, helst gratis, som passer godt til Vista.

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min søster fikk nettopp en bærbar Dell med Vista. Avira er installert og skulle til å installere Comodo, men Comodo ville ikke installere fordi McAfee lå inne på maskinen. Fungerer McAfee like bra som Comodo eller bør jeg evt. avinstallere McAfee og erstatte med Comodo.

 

Det jeg ikke liker personlig med Comodo er fordi den kommer med advarsler konstant, hvertfall i starten for den minste lille ting og denne PC-en skal søsteren min bruke og som generelt ikke har særlig god peiling på brannmurprogrammer, antivirus etc. og bare vil vite om hun er trygg eller ikke. Tror ikke et program som maser i et sett derfor er noe for henne. Anbefalinger/tips/erfaringer?

 

Når det gjelder MBAM, er det tilsvarende SAS? MBAM bedre enn SAS?

 

Jeg drar mot Bergen i kveld kl 21:48 og er bare hjemme en time i mellomtiden, så veldig fint om jeg får svar innen 21:30. Jeg er kravstor :p

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Er MBAM bedre enn SAS? eller bør en ha begge deler?

Begge er bra blir vel svaret.

Da får man jo teste dem,evetuelt går det greit og ha begge.

 

avinstallere McAfee og erstatte med Comodo.

Comodo er brannvegg,denne er bedere enn McAfee sin brannvegg.

McAfee er den som regel en pakke med antivirus og brannvegg.

 

Tror ikke et program som maser i et sett derfor er noe for henne. Anbefalinger/tips/erfaringer?

Avira og comodo er en bra løsning.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...