Gå til innhold

Min krigspill ide 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra insprasjon fra andre brukere som har sendt svar til meg, har jeg kommet med en ny ide.

Spillet er i sjangern Action, det er et online spill i 1st person og 3rd person.

i dette spillet kan du kjøpe våpen fra poeng du får fra å lvle, i starten av spillet "redigerer" du din egen soldat som er i rangen av Pvt der du også kan endre navn fra tid til annen, senere når du dreper fiender, vil du få "EXP" eller "%", når den når 100% når du neste lvl, (lvle måten er den samme som på COD4) i spillet er det opp til 55+ levler, når man dreper en feiende, får man points til våpen, EXP(%). men man får også TEAM points, disse poengene går til selve teamleadern (han som er best, mest kills).

Man kan også legge til spesialiteter som legger seg til han du styrer (maxs 1 spesialitet per player) disse spesialitetene er Medic(som har hjertestarter, pluss alt det en medic pleier og ha) ,reparer dude (han kan reparere alle slags kjøretøy, han kan også sette opp MG plaseringer i vinduer etc).det er også en ny spesialitet som heter search, denne spesialiteten er den første du får og den dårligste, da får du muligheten til og ha en hund som kan spore opp fiender som snipere og andre spillere.

TEAM POINTS 1: team points er noe hele teamet får sammen, team leaderen kan bruke disse på, energi til teamet så spillerne (bare de på det laget) kan løpe raskere, tåle mere ,holde skyte våpen mere stille.

TEAM PONTS 2: leaderen kan bruke den til bombing av spesielle områder av brettet.

men det er bedre bombing for jo mere points teamet har, den beste er 1: Nuke, 2: Rapid bombing, 3: Bullets from the sky 4: ammo, health packs etc, claymores, etc.

TEAM POINTS 3: gir ett satelitt bilde over mappet som forteller hvor fiendene er henne.

de forteller også hva finene planlegger og gjøre med sine points.

Brettene: brettene er "TATT" ut fra steder i verden, som feks Sibir, afrika, norge ;D, skogen xD, etc.

Kjøretøy: i spillet er det flere kjøretøy som Jeep, tank, eli, etc. Men for jo mere kills du har med det kjøretøyet, vil du få mere muligheter til og legge til flere kanoner, MG, etc.

Rank: jo flere du dreper jo høyere i lvl kommer du, jo høyere lvl du kommer får du flere muligheter får du, og da kan du endre på tøyet ditt, som feks er du sniper ut i skigen er kansje busk kammo det beste, for at det er vanskeligere og bli oppdaget av fienden.

du kan også legge til bodyarmor så du tåler mere, men er til lite hjelp :D (som i virkeligheten). det høyeste lvlet er 55 men man kan legge til flere når det kommer patcher.

innviorment: i virkeligheten vil du etterlate deg spor på bakken, som feks i snøen, i gjørma.

i spillet kan man fjerne disse sporene, men denne muligheten har bare en Sniper. men vis man en gang glemmer og dekke til den, og fienden ser det kan fienden tilkalle på en hund, hunden vil straks lukte på sporet og lede deg ganske nære målet får den forsvinner inn i skogen, men da gjelder det og holde øynene opne for det er ikke altid hunden leder deg i retningen av den fienden du vill finne.

Muligheter: i andere spill er det en del trer, i dette spillet kan man klatre opp tret, men da er man ganske sårbar, trer kan bli skutt ned av spillere med light machinguns (lurer på hvorfor de heter light de ser ikke så lette ut :D).og man blir veldig skadet. man kan også gjemme seg i ukjørbare kjøretøy som lastebiler, ser man en fiende utafor er det bare og pepre løs. det er også mange andre muligheter.

Skader: i andre spill som COD4 vill man dø vis man blir skutt i beina 4-5 ganger. men vlir man skutt i beinet i dette spillet vil man bli skadet og dør ikke (vel vis man ikke er skadet for lenge), da gjelder det og ha en medic i næreheten og få fiksa beinet. blir man skutt i armen kan man miste geværet og bli veldig sårbar. men i hodet er det 90 5 sjangse for og overleve, hjelmen redder det bare 10%.

Våpen: nåår du levler får du nye våpen men vis du syntes et våpen er skikkelig bra og du er vant med det kan man legge til mere demage, og det som trengs.

man kan også slå folk ned med rifla men kniv virker best, kniv før du halves i lvlene

(1)Attatchments: i COD4 kan du bare ha 1 attachment som er no dritt, her kan du faktisk ha så mange det går ann (maks 3) men vis attachmentsene ikke kjrasjer med værandre da kan man ha maks 4.

Stealth: som dere har sett på COD4 er det noen fiender som står inntill vegger og holder geværet ut, de kan også opne døre på vidt gap og skyte ut denne muligheten er også mulig. men ikke så veldig bra, man kan bare skyte igjennom døra og veggen. :D

BEST: den beste tingen i spillet er SPY han kan klatre opp hus med tau, og også finne ut hvor fiendene er, men Spy har bare 1 våpen og kan bare bruke pistol, pistolene er ganske bra og kan ha 2 attachments på seg. spy kan ha sniper cammo og kan gjemme seg godt, de er også raskere en soldater og tåler litt mere, de har night vision, og heat vision.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Dette høres ut som en stor oppdatering til Call Of Duty 4.

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Alle kan jo ikke like akkurat din ide, jeg personlig syns det var en relativ dårlig ide, og mange av ideene dine er allerede i spill.

Som f.eks Crysis:

TEAM POINTS 1: team points er noe hele teamet får sammen, team leaderen kan bruke disse på, energi til teamet så spillerne (bare de på det laget) kan løpe raskere, tåle mere ,holde skyte våpen mere stille.

Når du poster på ett forum må du regne med å få negativ og positiv respons.

Skrevet

Jeg tror det vil funke bedre hvis du har 56 levels, og pistolen til spy har 7 attachments. Videre føler jeg at det er bedre hvis man blir moderat skada, istedenfor veldig skada når man blir skutt ned av "trer", og at hunden løper til hundehuset sitt, i rute B5 på kartet, når den er ferdig med luktinga si.

Skrevet

Nå har brukeren prestert å opprette 3 separate tråder hvor han mer eller mindre kun skriver en ufattelig lite strukturert tankestrøm ut på papir og slenger tittelen "spill ide" på toppen.

Jeg klarer bare ikke å makte å se noe som idet hele tatt ligner på en idé i noe av det virrvarret av gameplay gimmicks han har satt sammen på dårlig norsk.

Skrevet

Han hadde nå i det minste en idè!

Nå har brukeren prestert å opprette 3 separate tråder hvor han mer eller mindre kun skriver en ufattelig lite strukturert tankestrøm ut på papir og slenger tittelen "spill ide" på toppen.

Jeg klarer bare ikke å makte å se noe som idet hele tatt ligner på en idé i noe av det virrvarret av gameplay gimmicks han har satt sammen på dårlig norsk.

Skal ikke "små" tall skrives med bokstaver?

Skrevet

Nå var det vel det faktum at han nettop ikke hadde en idé jeg forsøkte å få fram. Mulig klartekst ikke holder lenger.

Skrevet

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Skrevet (endret)

Et slikt MMOFPSRPG( :p )-spill høres ganske bra ut på papiret(uavhengig av formulering), men det er antagelig en del praktiske problem som bør løses først. F. eks. at de som begynner å spille spillet fra starten av har mye større fordeler enn de som starter senere. Dermed vil det nesten være "umulig" for nye spillere å etablere" seg.

Etter min mening kunne det kanskje ha vært satt til en mer SciFi-aktig verden slik at det hadde vært rom for flere kreative våpen og verk- og kjøretøy i stedet for bare standard-våpen.

Endret av Tinmar
Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet (endret)

Jeg syns dette bare var en blanding av en hel masse kjente spill, og hvorfor levler man bare med kills? Hva med teamwork, infiltrering, hjelpe andre osv?

Endret av Slettet-aNZFa3
Skrevet (endret)

Jeg forstår fortsatt ikke poenget med disse trådene dine...og som jeg sa i den forrige tråden din så blir dette veldig meningsløst når du hverken har noen som helst form for teknisk innsikt eller har noen andre planer med idèen din enn å sitte og legge ut om den her. Lær deg noe som er relevant innen spilldesign og gjør nor fornuftig, så kanskje du kan få realisert idèene dine en gang.

Endret av Agg
Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Hvis man er smart så holder man ideene sine for seg selv, skriver en heftig dokumentasjon og selger ideen :)

Skrevet
Hvis man er smart så holder man ideene sine for seg selv, skriver en heftig dokumentasjon og selger ideen :)

jeg og kompisene mine har hatt noen heftige diskujoner rundt spill, og lage spill, ideer osv, men er vel 1:10000 og få solgt ideen sin ?:p

Skrevet (endret)

dreper en feiendedreper en feiende

Jeg tror det vil funke bedre hvis du har 56 levels, og pistolen til spy har 7 attachments. Videre føler jeg at det er bedre hvis man blir moderat skada, istedenfor veldig skada når man blir skutt ned av "trer", og at hunden løper til hundehuset sitt, i rute B5 på kartet, når den er ferdig med luktinga si.

Helt enig, bare pass på at hunden ikke dreper en feiende!

Dessuten er det viktig med kniv før du halves i lvlene! :xmas:

Fra spøk til revolver:

Dersom du skal legge ut en spillide på nettet er det en fordel om den er litt mer gjennomtenkt tror jeg. Dette virker veldig som en kombinasjon av diverse FPS med noen ekstra idèer som bare virker tatt ut av luften.

Jeg sliter med å ta deg seriøst jeg også, ettersom du har imponerende mange skrivefeil!

Sliter du med dette er det ingen dum ide å kjøre en stavekontroll i word før du poster innlegget. Dessuten er det også en veldig god ide å lese igjennom det du har skrivd for å finne opplagte feil.

Endret av Joney
Skrevet

jeg og kompisene mine har hatt noen heftige diskujoner rundt spill, og lage spill, ideer osv, men er vel 1:10000 og få solgt ideen sin ?:p

Kommer vel an på hvem man kontakter og hvordan man legger frem idèen.

Denne tråden er vel et godt eksempel på hvordan man IKKE skal gjøre det...

-KJ

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

jeg og kompisene mine har hatt noen heftige diskujoner rundt spill, og lage spill, ideer osv, men er vel 1:10000 og få solgt ideen sin ? :p

Kommer vel an på hvem man kontakter og hvordan man legger frem idèen.

Denne tråden er vel et godt eksempel på hvordan man IKKE skal gjøre det...

-KJ

Ja ikke sant? Man må også skaffe seg patent på ideen, eller så kan hvem som helst bruke den som man vil.

Skrevet (endret)
Ja ikke sant? Man må også skaffe seg patent på ideen, eller så kan hvem som helst bruke den som man vil.

Man kan ikke skaffe seg patent på en ide til ett dataspill.

"Hva kan patenteres?

Det gis patent på oppfinnelser.

For å få patent, må din oppfinnelse utgjøre en praktisk løsning av et problem, der løsningen har teknisk karakter, teknisk effekt og er reproduserbar. Du kan ikke få patent på en idé uten å forklare eller vise hvordan den kan gjennomføres i praksis."

Den eneste måten du kan prøve å forsikre deg om at ingen stjeler ideen din er å skrive den ned og publisere den. Vi har noe som heter åndsverksloven i Norge og den brukes til slik. Da er du fortsatt ikke sikret mot at noen tar deler av ideen din, eller forandrer på den og bruker det.

Endret av Mith

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...