Duriello Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): Insulinet ville vært enda mer prekært tror jeg. Ja det også. 👍 Kan bli spennende å følge med på. Hvor mange % av befolkningen i Usa trenger insulin? 50?
obygda Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Sinvano skrev (3 minutter siden): Ja, samtidig tenker jeg det samme om mange etnisk norske også dessverre. Tull..folk stiller opp når det gjelder. Det ser vi i alle deler av samfunnet ved ulike naturkatastrofer som har rammet opp gjennom årene. Du må nesten være bosatt i et annet samfunn for å tro noe annerledes 3
Orake1et Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Nimrad skrev (55 minutter siden): Har du hørt om AfD? Ja, og grunnen til at jeg har hørt om det (Musk) er nok en grunn til at vi vet hva vi møter. Og det er før vi snakker om at dette er ekte bilder fra amerikanske gater: https://x.com/marlene4719/status/2012607114452103444?s=20 Ift "Putin-står-bak-alt"-narrativet: Jeg blir veldig overasket hvis de liker denne utviklingen. De har historikk med dette de også og strengt tatt en verre historikk enn vi har. 1
Simen1 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar obygda skrev (36 minutter siden): Det kan jo være slik at man kan koble ytelser til å studere,nav osv..til nettopp å møte opp på førstegangsteneste. Og jeg tror nok at mange vil kjempe om det skulle komme til det. Lett og lokal militærtjeneste er en åpenbar god måte å bruke arbeidsledige ressurser på. I stedet for å kalle ledige inn til eviglange barneskolenivå jobbsøkekurs så burde de blitt kaldt inn til grønne klær og opplæring lokalt. Som en utvidelse av heimevernet. 5
Snikpellik Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Duriello skrev (28 minutter siden): Hvor mange % av befolkningen i Usa trenger insulin? 50? Skulle trodd. Svaret er 2.3%, ca. 7.4 millioner mennesker. https://professional.diabetes.org/sites/dpro/files/2024-09/ADA_WhitePaper_MakingInsulinAffordableForPeopleWithDiabetes.pdf 2 1
Duriello Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Snikpellik skrev (1 minutt siden): Skulle trodd. Svaret er 2.3%, ca. 7.4 millioner mennesker. https://professional.diabetes.org/sites/dpro/files/2024-09/ADA_WhitePaper_MakingInsulinAffordableForPeopleWithDiabetes.pdf Trodde tallet var en god del høyere. 🤔 1
Simen1 Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar obygda skrev (41 minutter siden): Fibonacci skrev (46 minutter siden): Dessverre tror jeg interessen og viljen til å kutte ned på amerikanske produkter er nokså minimal blant nordmenn. Det er altfor behagelig å dure på som normalt. Jeg tror du tar feil..jeg er optimist. Dette får vi til Jeg ser det som en forretningsmulighet. Kanskje noe for ungdomsbedrifter? Konsulenttjenester ovenfor vanlige folk der man gir råd om hvordan folk kan avamerikanisere livene sine. Mange synes terskelen er for høy rett og slett fordi de ikke kjenner til alternativer eller ikke kjenner noen som kan hjelpe de med å bytte til Europeiske varer og tjenester. Eller fordi de rett og slett ikke vet hva som er amerikansk. Hadde f.eks en ungdomsbedrift gått dør til dør eller arrangert hjelpetorg f.eks annenhver lørdag på ungdomsklubben eller grendehuset sitt så er jeg sikker på at 1. mange voksne hadde stilt opp, støttet prosjektet økonomisk, kjøpt kaffe og vafler, mens podene hjelper de med gjennomgang av PC, telefon, tjenester etc. 2. ungdommen hadde lært mye av hverandre. 3. De hadde blitt familiens og nabolagets kunnskaps-HUB på dette. Forbrukermakt virker! Budskap og kunnskap spres raskere enn noen gang tidligere i verdenshistorien. Motivet for avamerikanisering har aldri vært større enn nå og ser ut til å bare vokse videre. Folk har fått nok! 3
Sinvano Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar obygda skrev (1 time siden): Tull..folk stiller opp når det gjelder. Det ser vi i alle deler av samfunnet ved ulike naturkatastrofer som har rammet opp gjennom årene. Du må nesten være bosatt i et annet samfunn for å tro noe annerledes Jeg håper du har rett i det dersom værste utfall.
Kahuna Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Anders Puck Nielsen har publisert en video der han snakker om Grønland-krisen. Bakgrunnen gir strategisk mening om man ser for seg USA uten Nato, da vil USA ha behov for at Grønland *ikke* kontrolleres av en stat på et annet kontinent. Dessuten handler dete om Trumps narsisissme. Han vurderer Trumps mulighethet til å få viljen sin via ikke-militære midler som svært lav, den typen utpressing vil ikke funke på Danmark eller Europa. Dessuten tror han også at Trump risikerer å bli avsatt over dette om han forsøker å tvinge gjennom en militær løsning. Avslutningsvis mener han at det er på tide at Europa finner ballene sine.. https://www.youtube.com/watch?v=PwRsTDlqU8I 4 1
Fatninja Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar 11 hours ago, Boing_80 said: Jeg gidder ikke å gjøre dette her til en stortingsdebatt. I min bok er det veldig enkelt. Landet må stå samlet dersom en fremmed makt angriper. Da må vi legge alt annet til side og samarbeide for å forsvar landet. Det høres jo ser veldig bra ut og det er en holdning jeg håper veldig mange deler med deg. 11 hours ago, Boing_80 said: Skjønt jeg er veldig i tvil. Vil landspatriotene/Odins soldater/SIAN/nazistene benytte anledningen til å skyte og drepe alle de ikke liker? Dvs. innvandrere som er bosatt i Norge. Det er den samme tvilen som mange føler ovenfor blant andre Profetens Ummah og Islam.net, men også kriminelle organisasjoner som foxtrot nettverket. Av nasjonalistiske organisasjoner i Norge som jeg er mest skeptisk til, så må jeg vel si at norgesdemokratene er de jeg har dårligst magefølese om. De har en del reell makt og innflytelse i det norske samfunnet. SIAN bryr seg ikke om rase, men de er mot religionen Islam, på samme måte som de aller fleste nordmenn er sterkt imot Jehovas Vitner. Det tenker jeg er noe som bør være innafor i et demokrati. 11 hours ago, Boing_80 said: Jeg er litt sjokkert over at at du trivialiserer noe som kan bli en realitet. Men så tenker jeg på de som overlevde Utøya terroren og som fremdeles blir sjikanert av nordmenn. Så kanskje ikke så rart at du med flere skriver som dere gjør. Det er ihvertfall ikke intensjonen min å trivialisere dette. Jeg har skrevet flere innlegg på flere platformer over flere år med håp om å vekke den typen holdning som du skrev først i svaret ditt her, aamt prøve å vekke folk til det faktum at dette fort kan bli en realitet. "Landet må stå samlet dersom en fremmed makt angriper. Da må vi legge alt annet til side og samarbeide for å forsvar landet. " Jeg liker å ligge i forkant av problemene. Den dagen problemet er her, så nyter man godt av eller lider konsekvensene av de forberedelsene som er gjort eventuelt det som ikke er blitt gjort. 1 1 1
Casey Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar DA62 skrev (3 timer siden): Selvfølgelig er det et problem, men det er ikke som enkelte sier at EU ikke har noe å stille opp mot USA. De må bare ha baller. En økonomisk krise ville nok få folk i USA på andre tanker i større grad enn i EU, da det finnes mye dårligere sikkerhetsnett der borte enn her. På toppen av alt annet som skjer der borte. Vil nok begeret renne over for mange Det eneste fornuftige Europa kan gjøre nå, er å trykke på den store økonomiske atomknappen. 4
Nedward Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Fibonacci skrev (2 timer siden): Dessverre tror jeg interessen og viljen til å kutte ned på amerikanske produkter er nokså minimal blant nordmenn. Det er altfor behagelig å dure på som normalt. obygda skrev (2 timer siden): Jeg tror du tar feil..jeg er optimist. Dette får vi til Det skjer på en av to måter. Enten via tvang eller fordi finnes andre alternativer som er bedre på en eller annen viktig parameter (pris, egenskaper, tilgjengelighet m.m.). Folk bytter ikke bare fordi det er "riktig". Da hadde vi ikke spist Freia-produkter nå. 2
Nedward Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Casey skrev (Akkurat nå): Det eneste fornuftige Europa kan gjøre nå, er å trykke på den store økonomiske atomknappen. Og samtidig miste 64% av gassimporten, som kommer fra USA nå? God idé. Det er mange måter å ramme USA på - hardt. Men alle måtene koster oss noe. 2
Casey Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Nedward skrev (4 minutter siden): Og samtidig miste 64% av gassimporten, som kommer fra USA nå? God idé. Det er mange måter å ramme USA på - hardt. Men alle måtene koster oss noe. Hva har gassimporten med den store økonimiske atomknappen å gjøre?
obygda Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Nedward skrev (3 minutter siden): Det skjer på en av to måter. Enten via tvang eller fordi finnes andre alternativer som er bedre på en eller annen viktig parameter (pris, egenskaper, tilgjengelighet m.m.). Folk bytter ikke bare fordi det er "riktig". Da hadde vi ikke spist Freia-produkter nå. Jeg tror vi vil se store endringer mhp sky tjenester og software..EU vil garantert ta store steg og bidra til at bedrifter med viktig infrastruktur beveger seg vekk fra de store amerikanske som Microsoft,Amazon og Google. Jeg er 100% sikker..100%...Det vil skje..og jeg skal selv bidra til at det skjer. Jeg har allerede fått løftet problemet høyt,høyt opp i vår organisasjon. Trump skyter USA i beinet. Bare kongressen kan redde dette..og det haster voldsomt... 3
Gouldfan Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar (endret) obygda skrev (3 timer siden): Kvitt deg med alt av amerikanske produkter. Spesielt ulike nett tjenester. Når økonomien går i dass så følger dritten etter.. Ingen planering om å slutte med Coca Cola, hva annet er det?? Snickers? iPad? Kanskje en Bourbon på sommeren? Om USA invaderer Grønland så får vi ta en sjekk igjen, men jeg tror ikke Amerikanerne vil stille se på at Trump starter en krig mot resten av Nato. Jeg håper de finner en løsning som alle kan leve med. Endret 20. januar av Gouldfan 2
obygda Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Gouldfan skrev (2 minutter siden): Ingen planering om å slutte med Coca Cola, hva annet er det?? Snickers? iPad? Kanskje en Bourbon på sommeren? Om USA invaderer Grønland så får vi ta en sjekk igjen, men jeg tror ikke Amerikanerne vil stille se på at Trump starter en krig mot resten av Nato. Jeg håper de finner en løsning som alle kan leve med. Jeg drikker ikke cola,ikke sprit og liker ikke sjokolade..Ipad eier jeg ikke..så jeg har en fantastisk start 2
TheKims Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar obygda skrev (2 timer siden): Kvitt deg med alt av amerikanske produkter. Spesielt ulike nett tjenester. Når økonomien går i dass så følger dritten etter.. Hadde det vært alternativer, så hadde jeg byttet. Realiteten er at vi er avhengig av USA. Vi som enkelt personer kan bytte over til Linux, mens bedrifter sitter uten noe valg. 1
Snylter Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar 4 minutes ago, Gouldfan said: Ingen planering om å slutte med Coca Cola, hva annet er det?? Snickers? iPad? Kanskje en Bourbon på sommeren? Om USA invaderer Grønland så får vi ta en sjekk igjen, men jeg tror ikke Amerikanerne vil stille se på at Trump starter en krig mot resten av Nato. Jeg håper de finner en løsning som alle kan leve med. Tja, hvis du vil slutte med konsum av amerianske varer kan man nevne i fleng: Google, Microsoft, Apple, Meta, Whatsapp, Signal, Snapchat I tillegg er det nesten garantert noen amerikanske varer i enheten du bruker for å poste her, kanskje det er en PC med en prosessor fra et amerikansk selskap? Av andre varer kan man jo undersøke hvem som eier produsentene av varer du bruker i det daglige..
SilverShaded Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar obygda skrev (3 timer siden): Kvitt deg med alt av amerikanske produkter. Spesielt ulike nett tjenester. Når økonomien går i dass så følger dritten etter.. Det er neimen ikke lett. Jeg ser ikke for meg en PC uten Intel og Nvidia, for ikke å snakke om Microsoft. Etter å ha levd med MS siden Win95 og blitt relativt kyndig, er jeg ikke oppsatt på å begynne helt på nytt med Linux (selv om jeg har vært inne på tanken). Bruker dog ingen sky-tjenester...foretrekker å ha alt på egne disker. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå