s1gnal Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Det hadde jo vært fryktelig kjedelig viss blizzard skulle lagt alle mmorpg, kanskje alle hadde blitt like? Hvorfor er det galt med et mmorpg uten 1mil spillere? Tenk så fint viss mindretallet også kan få kose seg med et spill? Det er fint med forskjellige spill, noe til enhver smnak, så får de som ble skuffet av aoc, heller prøve å finne noe annet. For det er faktisk folk som setter stor pris på aoc og liker slik spillet er, selv om et hav av folk kritiserer akkurat de områdene. De er i allefall noe jeg prøver å tenke på når jeg klager på et mmorpg. Jeg er bare så lei av den konstante gnålinga over dette spillet, jaaaa jeg tror vi alle har forstått at dette kanskje ikke er et spill som appelerer til massene, men hva så? Jeg forstår ikke logikken din MR. Hvorfor skal et spill selskap lage et spill som kun appelerer til minoriteten? Funcom vil jo ha flest mulig de. Dessuten vi lever i år 2008, og AoC er verre å forstå seg på enn de første MMO som ble laget. Legg til dårlig kommunikasjon, så er det jo klart at mange ikke vil ha noe med AoC å gjøre. Alle vil at Funcom skal lykkes, bare synd de ikke klarte å holde hode kaldt fra starten av. Det kreves enorm erfaring å se hva mennesker liker og ikke liker, noe bare de færreste har. Derfor skulle de rådført seg med en slik person, og ikke utviklet et spill som risikerer å bli en flopp. Vi ser jo allerede tedensene, om man ikke lukker øynene slik som mange fanbois gjør da.
s1gnal Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Word Crispin.. Takk for at du sa det Vil heller ha en liten, men god community enn en stor og dårlig community(småunger etc). Å kalle noen "småunger" sier litt vel mye om hva du bidrar med da. Ikke klag på folk som sier sin objekte mening, gå heller i deg selv når du kaller folk slikt. Hvem er det som oppfører seg barnslig her egentlig? Det er greit, bare husk det til neste gang. Vi er vel voksne folk, så vi kan jo prate på et skikkelig vis uten å skape oss. Takk
gamer73 Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Det rare er hvordan folk i Funcom fremdeles kaller spillet en gigasuksess (ref den artikkelen i dagbladet). Dem får klager fra øst of vest, men neida...vi er godt fornøyd og føler vi har gigasuksess sier dem. Ikke rart folk føler dem ikke blir hørt. Det virker som Funcom nekter å innse at dem har problemer med AoC. Og som en kamerat av meg sa i går når jeg spurte om han fremdeles spilte....nei dem lovet oss vold, blod og sex....hvor ble det av sexen? spurte han....IKKE det at sex avgjør om et spill er bra eller ei, men spillet ble liksom hypet som en ekte conanverden med disse elementene inkludert....ikke rart folk er skuffet. Les den dagbladet artikklen...den belyser Funcom sitt noe sære syn på hvorfor ting gikk som det gikk. Dem nekter å innrømme feil av noe slag, og jeg tror dette provoserer folk til de grader.
Atomics Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Spillet har grader av "sexiness" kan man si, men at man kunne ha sex tror jeg ble fjernet pga det kunne gitt spillet et galt stempel & en Adult Only rating internasjonalt, og det skulle Funcom IKKE ha.
gamer73 Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Vel Gothic 2 hadde elementer av sex..man kunen gå på horehus osv..uten at spillet fikk noe "adult only" stempel av den grunn. Men ok...det er kanskje litt annerledes i et onlinespill hvor man er en del av et "samfunn", jeg kjøper den. Men da burde kanskje ikke funcom "hypet" opp dette med sex. Dem burde vf.eks vært tydelig på at det ikke var snakk om å ha sex i spillet osv pga rating...onlinespill osv..og hvilke problemer dette kunne medføre. Det f.eks Blizzard er flink til er å informere om hvilke begrensninger wow har pga mange ulike faktorer. Funcom sier bare masse fjas om at det kommer til å bli så og så bra... Folk begynner jo å miste troen på det dem sier...
nagina Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Funcom ble vel for høye etter den gode starten, men nå er det liksom bare nedoverbakke. Siden Funcom lanserte storsatsingen Age of Conan 21. mai i år, har verdien på selskapet blitt redusert med 1,75 milliarder kroner. http://www.hegnar.no/analyser/article294901.ece
blackbrrd Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 ... og hittil idag er funcom opp +7,98% Er AoC noe bedre av den grunn? Nei... Det er bare svada å dra inn hva aksjespekulanter synes om hva Funcom er verdt for å se om AoC er noe bra.
Lambada Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Jeg tror nok også det fort kan gå enda mer i nedoverbakke og. Som er skrevet flere steder så holder Funcom tilbake masse informasjon blant annet hvor mange som fortsatt spiller. Det er nok ikke å se bort ifra at dette er dårlige tall som er dårlig pr for Funcom hvis de offentliggjør dette. Det er helt sikkert at veldig mange har falt bort fra spillet, det opplevde jeg selv når jeg var ingame med mange i guildet og vennelista som sluttet å spille. Jeg har ikke spilt på endel dager nå selv, og vurderer å kutte ut kontoen ved neste betaling. Til Finansavisens mandagsutgave estimerte DnB NOR-analytiker Fredrik Thoresen at 350 000 spillere har valgt å forlenge abonnentet. Det kan nok stemme, tror også på ytterligere frafall utover sommeren. Det som er så bra og, er at stortsett alt som Thoresen har sagt har stemt nesten på punkt å prikke. Han ble jo nærmest trakkasert av fanboys som latterliggjorde han. Men han har nå i det siste bevist at det han har sagt har stemt så da måtte dere fanboys bare bite i det sure eplet. Er ikke så mange nå som disser Thoresen lenger eller i det hele tatt innrømmer at de disset han. Jeg tror gjerne at vi ser ett tall på rundt 200.000 på høsten engang. Så hvis Funcom gjør sakene sine rett kanskje de skaffer nye eller gamle spilllere igjen hvis mye av det som var lovet ved lansering faktisk blir ordet.
Kultom Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 (endret) Funcom ble vel for høye etter den gode starten, men nå er det liksom bare nedoverbakke. Siden Funcom lanserte storsatsingen Age of Conan 21. mai i år, har verdien på selskapet blitt redusert med 1,75 milliarder kroner. http://www.hegnar.no/analyser/article294901.ece Overraskende av hegnar.no, skal jo ikke mye til å se at Funcom nå er tilbake på det de lå på i begynnelsen av året. Så utrolig dårlig med selskapet er det ikke, og det etter veldig mye motvind i pressen. Kan vel også legge til at det er litt tendens i hele markedet, og at den kanskje er på vei opp igjen, ihvertfall idag rapporteres det om: http://e24.no/boers-og-finans/article2545180.ece#VG Endret 17. juli 2008 av kvitrafn
Jerry1 Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Dessverre glemmer dem at farten en utvikler jobber på er like rask, og tar fortsatt 4-7 år å lage et bra onlinespill fra bunnen av. Slik blir det hardere å hardere for nye selskap å trenge igjennom barrieren som WOW har formet over 4 år, og hvor flesteparten har glemt hvordan spillet så ut i julen 2004. Se på MMO spill de siste 2 årene, ikke akkurat noen storsuksesser akkurat. "Tabula Rasa" overlever vel, så vidt. "Hellgate London" utvikleren ser ut til å gå konk innen kort tid, og "Vanguard" ser ut til å få sakene på rett sted nå, bare 18 måneder etter lansering.... Greit nok det.. Det er jo klart det er vanskelig å komme inn på et marked der det er noen sterke fra før, slik er det i alle marked… Også de spillene du nevnte er jo fryktelig dårlige. Tabula Rasa feks hadde jeg og noen venner store planer om å begynne med, men slutta 30 min etter jeg prøvde betaen. - AOC sitt kampsystem er annerledes, mange som ønsker det velkommen, og mange som ikke gjør det, smak & behag. Det er fortsatt fryktelig klønete mtp de skjolda.. Du må nesten rote og styre med å skifte hvor skjoldet ditt skal være midt under en fight, men du mister jo masse dmg du kunne gjort istede og det er jo ikke sikkert skjoldet ditt gjør noen nytte alikevel plutselig kommer slaget andre veien og du har tapt masse helse .. Håper dem gjør noen store forandringer her. Liker veldig godt dette med Fatalities on comboer det gjør hverdagen litt mer spennende Størrelsen på spillet er kanskje ikke så stor som folk håpet, men nytt område kommer sommer\høst tror jeg da vel for lvl 55-60. Fortsatt veldig lite er min mening og det er ikke nok, frykter at folk blir fort lei spillet fordi det er så lite. Den eneste store byen som finnes er Old Tortage.. Khemi og Conal valley byene er jo flisespikkeri i forhold. Og det kartetet man får i collectors edition av Hyboria er jo bare juks, man spiller på kanskje 10% av det.. Noe som irriterete meg grønn når jeg fant det ut. Utstyr & våpen svarte du på selv, men AOC er nok svak her ovenfor WOW spillere, som er vant til rustninger fra fantasien, mens Funcom har sagt at alle deres vil forholde seg til kulturen & realisme mest mulig.. Det er kjempefint at dem satser på realistisk utstyr for en av hovedgrunene til jeg gikk over til AoC var at rustningene begynte å se ut som noen romfartsdrakter fra et annet fremtidsspill i Wow. Sist men ikke minst: AOC som venteplass for neste storspill? Kanskje, meget mulig eller BS. Hvem vet! Dette vet vi...WOW sin expansion vil være akkurat som TBC har vært siden 2007, nullstillende av alt du har gjort før expansion (faction rep, gear, items osv) med minimalt nytt i mine øyne. Samtidig gjør dem alt enklere enn det det var i TBC også. TBC fikk meg til å gi opp WOW kort tid etter release. Hadde spilt så mye orginal, og TBC var nestn tragisk opplegg i forhold noen ganger. I orginal var det en utfordring å få bra gear, mens i TBC var det forventet å ha "top notch" på svært kort tid etter lvl 70 var nådd. Oppsummerende: Sikkert mange som venter på WOTLK, men mange som med gleder hopper over. Antall spillere som spillte WOW var mye under 7millioner før TBC, ett år etter Tbc lansering var det nyhet om at 10 millioner spillte WoW. Fullt mulig blizzard har mistet en brøkdel av sine kunder etter lansering av AoC, men mange går tilbake til Wow. Vet om 2-3 store guilds på realmen jeg spillte på tar en pause fra all raiding til Wotlk kommer og mange av dem prøver AoC. Og dette er jo bare en "stikkprøve" på min realm jeg spillte på, mest sansynlig er det mange flere som tenker i samme bane. Og ikke minst når Warhammer online kommer.. Men det blir spennende å se hva Funcom og spillerne kommer til å gjøre rundt disse tider. Dette med Wow ekspansion, mye av det samme blir en fremtidig AoC expansion også.. Det er et skikkelig bra triks for å få folk til å bli mer hekta, noe som er hele poenget i Funcoms/blizzards øyne Litt på den lyse siden så mtp nyeste patchen som kom nå så virker det som om funcom har fått ut fingern med å fikse diverse problemer innenfor mele systemt osv. det er jo bra. Får håpe det kommer mange slike bra patcher etterhert. Og ikke sånne ulogiske patcher som gjør de svake svakere og de sterke sterkere. Og jo jeg nevnte det her med massene, folk som begynner med AoC har sikkert begynt med for eksempel WoW når det var på topp (som for eksempel etter tbc lansering). Og noe som fører til at de blir kjempeskuffa når de møter på en lansering av et mmorpg som aoc. Sorry for lang post og ja det er kjedelig på jobb i dag ;D
arnegn Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Jeg spilte WoW fra dag 1 (USA-lanseringen) og jeg har spilt AoC fra dag 1, og for min del er det ingen tvil om at WoW var et langt bedre spill enn AoC, selv da det ble lansert. De underliggende spillmekanikkene, verdenen samt generell polish var (og er) mye bedre, noe som også er grunnen til at WoW har hatt den suksessen det har.
Jerry1 Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 Jeg spilte WoW fra dag 1 (USA-lanseringen) og jeg har spilt AoC fra dag 1, og for min del er det ingen tvil om at WoW var et langt bedre spill enn AoC, selv da det ble lansert. De underliggende spillmekanikkene, verdenen samt generell polish var (og er) mye bedre, noe som også er grunnen til at WoW har hatt den suksessen det har. Helt endig der spillte europeisk beta Julen det kom ut og synes det var ekstremt artig. Kan ikke si jeg fikk samme kicket av AoC hoved lansering. men mtp patchene som har vært i det siste har det gått opp et par hakk
Bulletus Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 (endret) Funcom ble vel for høye etter den gode starten, men nå er det liksom bare nedoverbakke. Hva har de gjort deg ? Oppfører du deg slik mot alt som har skuffet deg her i livet ? Summen av alle dine poster her inne får man til å lure litt . OT : Nå er vel snart tiden inne for å kjøpe Funcom aksjer De fikser bugsa nå i sommerferien og når folk begynner å spille igjen til høsten kommer aksjen til å stige i været . Endret 20. juli 2008 av Bulletus
Tå. Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 OT : Nå er vel snart tiden inne for å kjøpe Funcom aksjer De fikser bugsa nå i sommerferien og når folk begynner å spille igjen til høsten kommer aksjen til å stige i været . Det var mange som tenkte i disse baner ved release når aksjen låg på 40-50... Om du har så stor tro på at spillet skal ta seg opp igjen og holde på spillere over tid, ja da er det bare å hive sparepengene sine ut av vinduet og kjøpe FC aksjer. Noen som leste om han dusten i Dagens Næringsliv som lurte arbeidskameratene sine til å kjøpe FC aksjer når den låg på rundt 50? Skulle likt å sett trynet deres nå
MysticoN Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 OT : Nå er vel snart tiden inne for å kjøpe Funcom aksjer De fikser bugsa nå i sommerferien og når folk begynner å spille igjen til høsten kommer aksjen til å stige i været . Det var mange som tenkte i disse baner ved release når aksjen låg på 40-50... Om du har så stor tro på at spillet skal ta seg opp igjen og holde på spillere over tid, ja da er det bare å hive sparepengene sine ut av vinduet og kjøpe FC aksjer. Noen som leste om han dusten i Dagens Næringsliv som lurte arbeidskameratene sine til å kjøpe FC aksjer når den låg på rundt 50? Skulle likt å sett trynet deres nå makan til negativ sunnmøring skal vi lete lenge etter. har selv tjent en del på fc aksjer. kan ikke skjønne hvorfor du har så uendelig stort hat mot funcom og aoc..
Rivfader Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Jeg solgte aksjene mine da de var på topp to dager før launch og kan ikke si at jeg angrer på det. Litt flaks skal man ha første gangen man prøver seg på aksjemarkedet. Ca 150% fortjeneste Har også kansellert kontoen min nå. Spillet har definitivt potensiale så jeg slenger vel innom om et par måneder eller noe for å se hvordan det går.
mad_arab Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 OT : Nå er vel snart tiden inne for å kjøpe Funcom aksjer De fikser bugsa nå i sommerferien og når folk begynner å spille igjen til høsten kommer aksjen til å stige i været . Med mindre du har mye penger å brenne, IKKE kjøp aksjer med slike begrunnelser. Ønsker du å gamble med mindre summer så er det selvsagt bare å more seg , men aksjemarkedet priser etter forventninger, så det er ikke så enkelt som dette. Jeg solgte aksjene mine da de var på topp to dager før launch og kan ikke si at jeg angrer på det. Litt flaks skal man ha første gangen man prøver seg på aksjemarkedet. Ca 150% fortjeneste Har også kansellert kontoen min nå. Spillet har definitivt potensiale så jeg slenger vel innom om et par måneder eller noe for å se hvordan det går. Men den fullstendige uproporsjonale hypen i norsk media så var det omtrent dømt til å gå sånn. Jeg skulle gjerne ha gjort det samme selv før lanseringen. Noen som leste om han dusten i Dagens Næringsliv som lurte arbeidskameratene sine til å kjøpe FC aksjer når den låg på rundt 50? Skulle likt å sett trynet deres nå Nettopp derfor man skal være EKSTREMT forsiktig med å hive seg på aksjer hvis man ikke har gode kunnskaper på dette markedet. Man tror at man har god kunnskap om et selskap eller et spill, men så viser det seg at man er overhodet ikke alene og uten peil på markedet kan man gjøre stygge tabber.
gamer73 Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Er det slik å forstå at AoC er å regne som en flopp nå?
mad_arab Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Nei, faktum er vel rett og slett at ingen vet hva som vi skje.
Knugo Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Er det slik å forstå at AoC er å regne som en flopp nå? Kommer helt an på øyet som ser det... For meg er det ikke en flopp. Stortrives i Hyboria. Hva andre syns bryr meg midt oppi kaviar stjerna. Hva som skjer videre med Funcom aksjen er nesten helt opp til Funcom. Så lenge de ikke kommer med guiding eller andre nyheter/meldinger, så vet ingen hva som er en "rettferdig" pris. Men igjen må jeg si, aldri hør på "eksperter" eller andre forstå-seg-påere når det kommer til aksjer. Sett deg en plan og HOLD DEG til den planen! Gjør dine egne research, og aldri sats mer enn du har råd til. Og ikke minst, stapp magen full av is
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå