Montolio Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 ... vel, i og med at dette er et forum (et sted hvor me mest nerdete av de nerdeste møtes) sin spill del, hadde jeg trodd dere var hardcore nok til å vite hva årets 3rd viktigste spill het...=\ Har ikke noe med å være hardcore å gjøre om man kan navnene til spill på originalspråket. Regner med det er VELDIG mye du ikke kan navnet på, så du hadde blitt like forvirret om noen hadde skrevet ファイナルファンタジー, istedet for Final Fantasy i en tråd. Jeg er "hardcore" FF-fan, men ikke f*** om jeg kan skrive navnet på japansk. Og å kalle ToS2 for årets viktigste 3D-spill er vel en diskusjon i seg selv som vi ikke behøver å ta her.
Vrengtpolvott Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 jeg gjorde jo det=Þ tos=tales of symphonia ToS kunne like gjerne ha vært Temple of Seth for alt vi vet.
Sekai-ichi Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Skrevet 13. juli 2008 ... vel, i og med at dette er et forum (et sted hvor me mest nerdete av de nerdeste møtes) sin spill del, hadde jeg trodd dere var hardcore nok til å vite hva årets 3rd viktigste spill het...=\ Har ikke noe med å være hardcore å gjøre om man kan navnene til spill på originalspråket. Regner med det er VELDIG mye du ikke kan navnet på, så du hadde blitt like forvirret om noen hadde skrevet ファイナルファンタジー, istedet for Final Fantasy i en tråd. Jeg er "hardcore" FF-fan, men ikke f*** om jeg kan skrive navnet på japansk. Og å kalle ToS2 for årets viktigste 3D-spill er vel en diskusjon i seg selv som vi ikke behøver å ta her. 3rd viktigste, ikke viktigste 3d-spill=Þ og jeg skjønte at du mente ff når du skrev det med kana... + det heter final fantasy i japan og, så er ikke store forskjellen, jeg skrev i det minste med romanji=Þ og jo, det har med hardcore-het å gjøre, f.eks en hardcore otaku blir sur hvis noen sier fullmetal alchemist, mens en som ser på anime døbba ikke engang vet hva hagane no renkin-jutsushi er... og en hardcore gamer spiller spilla på originalspråket, mens en som ikke bryr seg spiller på norsk (/engelsk)
Keiseren av Grønland Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 (endret) ... vel, i og med at dette er et forum (et sted hvor me mest nerdete av de nerdeste møtes) sin spill del, hadde jeg trodd dere var hardcore nok til å vite hva årets 3rd viktigste spill het...=\ Har ikke noe med å være hardcore å gjøre om man kan navnene til spill på originalspråket. Regner med det er VELDIG mye du ikke kan navnet på, så du hadde blitt like forvirret om noen hadde skrevet ファイナルファンタジー, istedet for Final Fantasy i en tråd. Jeg er "hardcore" FF-fan, men ikke f*** om jeg kan skrive navnet på japansk. Og å kalle ToS2 for årets viktigste 3D-spill er vel en diskusjon i seg selv som vi ikke behøver å ta her. 3rd viktigste, ikke viktigste 3d-spill=Þ og jeg skjønte at du mente ff når du skrev det med kana... + det heter final fantasy i japan og, så er ikke store forskjellen, jeg skrev i det minste med romanji=Þ og jo, det har med hardcore-het å gjøre, f.eks en hardcore otaku blir sur hvis noen sier fullmetal alchemist, mens en som ser på anime døbba ikke engang vet hva hagane no renkin-jutsushi er... og en hardcore gamer spiller spilla på originalspråket, mens en som ikke bryr seg spiller på norsk (/engelsk) Etter det jeg har sett skrives det Fainaru Fantaji på romaji. Noe som ser helt dumt ut men mest sannsynlig fordi japanerne ikke klarer å si "L" Og det heter "årets tredje viktigste spill" ikke "3rd". Endret 13. juli 2008 av Ramius
-Léon- Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Herregud.... Er det ikke på tiden noen bare låser hele denne lattelige tråden! Blir jo bare mer og mer usaklig...
ostesaks Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Hehe. Jeg vet det er sent, men har ikke ledd så mye av en gamer.no-tråd på veldig lenge. "lemme clear ting up for deg." hi hi hi hi.
Montolio Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 ... vel, i og med at dette er et forum (et sted hvor me mest nerdete av de nerdeste møtes) sin spill del, hadde jeg trodd dere var hardcore nok til å vite hva årets 3rd viktigste spill het...=\ Har ikke noe med å være hardcore å gjøre om man kan navnene til spill på originalspråket. Regner med det er VELDIG mye du ikke kan navnet på, så du hadde blitt like forvirret om noen hadde skrevet ファイナルファンタジー, istedet for Final Fantasy i en tråd. Jeg er "hardcore" FF-fan, men ikke f*** om jeg kan skrive navnet på japansk. Og å kalle ToS2 for årets viktigste 3D-spill er vel en diskusjon i seg selv som vi ikke behøver å ta her. 3rd viktigste, ikke viktigste 3d-spill=Þ og jeg skjønte at du mente ff når du skrev det med kana... + det heter final fantasy i japan og, så er ikke store forskjellen, jeg skrev i det minste med romanji=Þ og jo, det har med hardcore-het å gjøre, f.eks en hardcore otaku blir sur hvis noen sier fullmetal alchemist, mens en som ser på anime døbba ikke engang vet hva hagane no renkin-jutsushi er... og en hardcore gamer spiller spilla på originalspråket, mens en som ikke bryr seg spiller på norsk (/engelsk) Så jeg bryr meg ikke om spill siden jeg spiller spillene på engelsk? Kom igjen, hør på hva du sier... Om du virkelig ville ha svar på emnetittelen/originalspørsmålet ditt, så hadde du skrevet Tales of Symphonia istedet for Rakatosh mei ho hei. Jeg ser på dubba animè, og jeg vet va Hagane no renkin jutsushi er, så den kommentaren kan du spare meg for. At du spiller alle spill på originalspråket tviler jeg på av en eller annen grunn, og at du betegner deg selv og tydeligvis få andre som "hardcore-gamere" er i bunn og grunn ganske dumt av deg. Lær deg norsk før du "lærer" deg Japansk.
konduktans Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Tråd stengt på grunn av mye Off-Topic. Om det bare var så vel. Kan vi ikke heller bare gi faen i å klage på den groteskt dårlige norsken til trådstarter og heller fokusere på det han spør om, nettopp om TOS eller MGS4 er best. Jeg har aldri sett eller spilt noen av dem, så jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt, men det har sikkert noen andre. Så hold dere til saken
Mala Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Jah...er viktig med litt gullkorn her og der ein sliten dag på jobb...
Dunedain Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 spillte mgs4 litt for noen dager sia, og det var noe av det sykeste jeg hadde spilt! meg: *sikle* må... kjøpe... NÅ!! hvorfor fean bruker de så lang tid med japanske releasen!? men så fikk jeg tatatosk no kishi til wii og vel.. det er 500x bedre=Þ men greia er at jeg bare fikk spillt mgs4 i noen timer, så... hvilket er best? (smash x > mgs4 imo, mulig det kan hjelpe når dere skal anbefale meg ting) jeg er en enorm mg fan, har ALLE mg-relate no-psp spill i verden, og er blant de som gleder seg til animeen hver dag. likte tales of symphonia 1 veldig mye og, men ikke like som mgs-spilla, så like.. mgs4 eller tos2? (for meg, ikke din egen mening) Da skal jeg prøve å svare her: Du spilte MGS4 og syns det var noe av det sykeste du hadde spilt. Du sier tilogmed at du må kjøpe det. Så langt er alt greit. Plutselig drar du inn ToS2 som du hadde skaffet deg, og du sier at det er 500 ganger bedre enn MGS4. Så langt er alt greit, selv om du motsier deg litt med at MGS4 var det sykeste du hadde spilt, og plutselig er ToS2 mye bedre. Men så begynner du å rote deg vekk litt. Du sier du bare spilte MGS4 noen få timer, så du lurer på hvilket som er best. Selv om du først sier at MGS4 er det sykeste du har spilt, og to setninger etterpå, sier du at ToS2 er 500 ganger bedre. Så nå lurer du plutselig på om MGS4 kan være bedre enn ToS2, selv om du i forige setning sa ToS2 var mye bedre. Men for all, når du ikke klarer å bestemme deg selv, skjønner jeg godt at du må spørre på et forum for "hardcore gamers", selv om alle sier at det er en individuell oppfatning. Så drar du inn Smash X (Super Smash Bros. Brawl?) som du mener er bedre enn MGS4, som for noen setninger var det sykeste du hadde spilt. Hvordan kan det hjelpe til å anbefale deg ting? Du spør hva som er best av MGS4 og ToS2, og drar inn Shash X? Hvorfor ikke nevne at du elsker/hater Def Jam Icon også? Er like relevant. Så kommer det som har potensial til å bli en klassiker på forumet her; Du er en enorm MG(S)-fan og gleder deg til animeen. Du likte eneren av ToS, men ikke like mye som MGS. Og så kommer høydepunktet: (trommevirvel) Du ber oss svare på hvilket spill av MGS4 og ToS2 som er best. Men det beste er at du spør "for meg, ikke din egen mening". Blir helt oppgitt inni meg. Hvordan kan vi si hvilket spill du kommer til å like best, når vi ikke kan bruke vår egen mening? Beste rådet jeg kan gi, er å spille ToS2 som du har og som du syns er 500 ganger bedre enn MGS4, og når du har runda det, så kan du spille deg lei på Smash X, og når du er ferdig med det, kan du skaffe deg MGS4. Tiden imellom kan du bruke på: A) Lære deg skikkelig japansk, så kan poste tråder på japanske forum, og slippe å måtte forklare oss "noobs" hvilke spill du mener når du mixer mellom japanske og engelske titler. B) Søke etter de japanske titlene på Wikipedia og bruke de engelske navnene her på forumet, og slippe masse hissige poster mot deg.
S-r-ex Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Dunedain really sa det... Ikke gjør en logg din egen flytende tankegang, gjør det slik at utenforstående uten japansk-kunnskaper og kjentskap til japanske spilltittler forstår deg. Forresten har jeg hørt at Takara-jima Zetto Barubarosu no Hihō skl være et bra Wii-spil...
Khogn Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 hva er vitsen med å bruke det engelske navnet når det most likely bare kommer til japan?=Þ Og ikke minst, hva F var vitsen med å poste det på et norsk forum?
Sekai-ichi Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Skrevet 14. juli 2008 Forresten har jeg hørt at Takara-jima Zetto Barubarosu no Hihō skl være et bra Wii-spil... hah, prøvde å "teste" meg der=Þ? det der kjøpte jeg her i norge, så hadde ikke skjønt det hvis ikke det hadde vært for "barubarosu no hihou"=Þ anyway, til folka over. skrive tenkegang ftw!! uber-nøye tolking: mgs4 var det sykeste jeg hadde spilt, men så fikk jeg tos2 og likte det mer. though kan jo ikke bedømme fra det lille mgs4 jeg spilte, så lurte på om mgs4 plutselig blir sånn mye bedre... og blanda inn smash pga kunne hjelpe å vite at jeg foretrekker smash over mgs4 det lille jeg spilte, så det kunne sikkert hjelpe med å bedømme.. og norsken min er sånn det [skal være, dere må ikke la dere lure av hva som dere lærer på skolen!=\
Keiseren av Grønland Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 spillte mgs4 litt for noen dager sia, og det var noe av det sykeste jeg hadde spilt! meg: *sikle* må... kjøpe... NÅ!! hvorfor fean bruker de så lang tid med japanske releasen!? men så fikk jeg tatatosk no kishi til wii og vel.. det er 500x bedre=Þ men greia er at jeg bare fikk spillt mgs4 i noen timer, så... hvilket er best? (smash x > mgs4 imo, mulig det kan hjelpe når dere skal anbefale meg ting) jeg er en enorm mg fan, har ALLE mg-relate no-psp spill i verden, og er blant de som gleder seg til animeen hver dag. likte tales of symphonia 1 veldig mye og, men ikke like som mgs-spilla, så like.. mgs4 eller tos2? (for meg, ikke din egen mening) Da skal jeg prøve å svare her: Du spilte MGS4 og syns det var noe av det sykeste du hadde spilt. Du sier tilogmed at du må kjøpe det. Så langt er alt greit. Plutselig drar du inn ToS2 som du hadde skaffet deg, og du sier at det er 500 ganger bedre enn MGS4. Så langt er alt greit, selv om du motsier deg litt med at MGS4 var det sykeste du hadde spilt, og plutselig er ToS2 mye bedre. Men så begynner du å rote deg vekk litt. Du sier du bare spilte MGS4 noen få timer, så du lurer på hvilket som er best. Selv om du først sier at MGS4 er det sykeste du har spilt, og to setninger etterpå, sier du at ToS2 er 500 ganger bedre. Så nå lurer du plutselig på om MGS4 kan være bedre enn ToS2, selv om du i forige setning sa ToS2 var mye bedre. Men for all, når du ikke klarer å bestemme deg selv, skjønner jeg godt at du må spørre på et forum for "hardcore gamers", selv om alle sier at det er en individuell oppfatning. Så drar du inn Smash X (Super Smash Bros. Brawl?) som du mener er bedre enn MGS4, som for noen setninger var det sykeste du hadde spilt. Hvordan kan det hjelpe til å anbefale deg ting? Du spør hva som er best av MGS4 og ToS2, og drar inn Shash X? Hvorfor ikke nevne at du elsker/hater Def Jam Icon også? Er like relevant. Så kommer det som har potensial til å bli en klassiker på forumet her; Du er en enorm MG(S)-fan og gleder deg til animeen. Du likte eneren av ToS, men ikke like mye som MGS. Og så kommer høydepunktet: (trommevirvel) Du ber oss svare på hvilket spill av MGS4 og ToS2 som er best. Men det beste er at du spør "for meg, ikke din egen mening". Blir helt oppgitt inni meg. Hvordan kan vi si hvilket spill du kommer til å like best, når vi ikke kan bruke vår egen mening? Beste rådet jeg kan gi, er å spille ToS2 som du har og som du syns er 500 ganger bedre enn MGS4, og når du har runda det, så kan du spille deg lei på Smash X, og når du er ferdig med det, kan du skaffe deg MGS4. Tiden imellom kan du bruke på: A) Lære deg skikkelig japansk, så kan poste tråder på japanske forum, og slippe å måtte forklare oss "noobs" hvilke spill du mener når du mixer mellom japanske og engelske titler. B) Søke etter de japanske titlene på Wikipedia og bruke de engelske navnene her på forumet, og slippe masse hissige poster mot deg. LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL +LMAO +ROFL = Du gadd faktisk ===================== Jeg har skrevet poster i fylla, men ingen av dem har vært så dårlig skrevet og vimsete som trådstarters opprinnelige post her.
Montolio Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 og norsken min er sånn det [skal være, dere må ikke la dere lure av hva som dere lærer på skolen!=\ og norsken min er sånn DEN skal være, dere må ikke la dere lure av det dere blir lært på skolen.. Hvilken setning var korrekt norsk, min eller din? /troll off
Sekai-ichi Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Skrevet 14. juli 2008 det=norsk, ikke norsken, så min er faktisk 100% riktig^^
Vrengtpolvott Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 det=norsk, ikke norsken, så min er faktisk 100% riktig^^ Nei, norsken din er helt på trynet, men det er også veldig mange andres her inne også, så hvorfor dette skal bli temaet i tråden forstår jeg ikke.
konduktans Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 det=norsk, ikke norsken, så min er faktisk 100% riktig^^ Det er omtrent det dummeste jeg har hørt. Du har ikke engang stor bokstav i starten av hver setning. Det er noe av det grunnleggende i norsk gramatikk. Hvis man skulle brukt artiklen det til norsk, ville det blitt "norsket mitt er 100 % riktig". Men ettersom man bruker artiklen den til ordet norsk, blir det "norsken min er 100 % riktig". Jeg veit du prøver å bruke ironi, men du får ikke kommet deg unna de elendige norskkunnskapene dine med en spøk.
Keiseren av Grønland Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Språk er et verktøy for å kommunisere. Akkurat som "hammeren min" kan man si "norsken min". Hvis du vil være på den sikre siden sier du "mine norsk-ferdigheter".
Khogn Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Språk er et verktøy for å kommunisere. Akkurat som "hammeren min" kan man si "norsken min". Hvis du vil være på den sikre siden sier du "mine norsk-ferdigheter". Haha! Eventuelt "mine norskferdigheter"...
Anbefalte innlegg