Gå til innhold

Slipknot til Spectrum 10. November 2008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke lage moshpit på Slipknot? Det må være det største sprøytet jeg har hørt (hvis det var ment slik). Jeg var for trøtt til å være med å slåss, men det var like før jeg stormet frem under Heretic Anthem. Det er utrolig hvordan en ordentlig konsert fikser massivt søvnunderskudd.

 

Ikke den beste Slipknot-konserten jeg har vært på. Gutta virket trøtte, mens gitar og trommer og vokal stort sett gjør innsatsen går de andre stort sett rundt og kukelurer. Det tilføyer litt, men de gikk ikke så bananas som de burde. Kanskje litt fysioterapi hadde vært på sin plass?

Selv om jeg har sett dem bedre er Slipknot så proffe og flinke og scenevante at det blir en godkveld uansett, og fy flate så fett det var med gamle slagere. Grei firer på min terning, synes herr Øyre i Dagbladet var litt vel raus.

 

Men neste gang, arrangører, skal vi faen ikke ha noe 14-års-grense. Da Machine Head-vokalisten sto og predikerte drikkefilosofien sin (dakar) for de edru snørrungene mot slutten av settet holdt jeg på å flire meg ihjel, men det var alt det positive som kom ut av fjortisgrensa. Det eneste som manglet var at Corey Taylor entret scenen med en Pepsi Max-boks og et "don't worry, there's no sugar!" Ungene skjønte ikke det spøtt da de dro frem klassikerne, og det ble nesten pinlig stille da Prosthetics ble annonsert. Dette var nærmest et høydepunkt for oss gamliser. Moshpiten virket stillestående (ikke dytt altsååååh!), og prisen blir høyere når de ikke kan tjene penger på ølsalg. Takke meg til gamle alkis-trashere. Selv om jeg vil anta at godt over halvparten av oss faktisk hadde lov til å kjøpe øl, er det jo viktigere i fitte-Norge å beskytte de stakkars barna mot det farlige tøysevannet enn at vi andre får kose oss.

 

Selv om det kanskje er litt for mye å be om håper jeg på intimkonsert på Rockefeller neste år, med 20-årsgrense og drikkeplikt. Sist var så rått som det kan få blitt, tenk Slipknot på en 1200-manns-arena. :love:

 

Fikk filmet bittelitt med mobilen, ble positivt overrasket over kvaliteten og angrer på at jeg ikke filmet mer. Kan prøve å slenge det ut i morgen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Husker den ikke i kronologisk rekkefølge men..

Her er videoen av Joey som tar seg en spinn på trommene.

 

Beklager dårlig lyd og bilde, men sånn går det om man bruker mobilen;)

 

Ah, det var en opplevelse for livet. :)

 

Ikke lage moshpit på Slipknot? Det må være det største sprøytet jeg har hørt (hvis det var ment slik).

 

Jeg mener bare at Slipknot ikke er et moshpit-band. Bare min personlige mening.

Lenke til kommentar
Selv om det kanskje er litt for mye å be om håper jeg på intimkonsert på Rockefeller neste år, med 20-årsgrense og drikkeplikt. Sist var så rått som det kan få blitt, tenk Slipknot på en 1200-manns-arena. :love:

 

Slipknot på Rockefeller er den råeste konseten jeg har vært på, helt sinnsykt med liv. Er til dags dato den eneste gangen jeg har sett gutta i "lyd-bua" måtte støtte miksebordet for at det ikke skulle velte på grunn av all hoppingen :D

Lenke til kommentar

Fy flate, dette var en vill konsert! :D CoB og Machine Head var helt utrolige live, selv om SlipKnoT eide dem så jævlig! :p

 

Sinnsykt fett at de spilte alle de gode gamle slagerne, samt Dead Memories og Psychosocial, selv om jeg også skulle likt å ha hørt Pulse of the Maggots (som de faktisk spilte i Moskva den 5. november, selv om den ikke er fast i setlista på denne touren) og All Hope is Gone (som de blant annet spilte på Mayhem-festivalen). Var også fett å se trommestuntet til Joey på (Sic) live! :D "Jump the fuck up!!" var også digg!! :D Ble forøvrig oppgitt over alle dere som gikk før encoren, og som ikke hadde fått med seg at de har encore etter Only One på denne touren... Dere fikk ikke med dere Joey's trommestunt på (Sic). Sucks to be you!! :)

 

Her er et par video'er en kompis av meg skjøt (Duality med elsk allsang og (Sic) med elsk trommesnurr! :!:). Som dere ser, var vi nesten helt fremst, midt på! :D Kvaliteten er også veldig god til å være mobilfilm:

 

 

Her er den RIKTIGE setlista:

 

Intro (Iowa over PA-anlegget)

Surfacing

The Blister Exists

Get This

Before I Forget

Liberate

Disasterpiece

Dead Memories

Psychosocial

The Heretic Anthem

Prosthetics

Spit It Out

Duality

Only One

 

Encore

--------

 

(515)

People = Shit

(Sic)

 

Har lenge ventet på å få se KnoT live, og billettprisen pluss den 30 mil lange togreisen var jaggu verdt det!! En fantastisk kveld! :D

Lenke til kommentar
Ble forøvrig oppgitt over alle dere som gikk før encoren, og som ikke hadde fått med seg at de har encore etter Only One på denne touren... Dere fikk ikke med dere Joey's trommestunt på (Sic). Sucks to be you!! :)

 

La merke til at det var mange som forsvant jeg også, men fleste av dem var jævlig unge. Så det spørs om de har vært på alt for mange konserter og fått med seg den gyldne hovedregelen.

 

Så lenge det er mørkt i salen, så er det ikke over. Når lysene til hallen/arenaen blir slått på da er det over...

 

 

D Kvaliteten er også veldig god til å være mobilfilm:

 

Tror du må utheve ordet FILM, for lyden var det verre med :p

Lenke til kommentar
Kvaliteten er også veldig god til å være mobilfilm:

 

Tror du må utheve ordet FILM, for lyden var det verre med :p

 

Enig :p

 

Mener det er bedre kvalitet på min video av trommestuntet *konkurere* :D

 

Jo da... Må vel si meg enig i at lydkvaliteten var så som så... Hehe... "Konkurransen" får du ta med kompisen min, Bjarnemann :p Han som har filma... Hehe... :!: He loses...

Endret av Alexos
Lenke til kommentar

hørte folk sa lyden var bedre litt lenger bak i hallen.. sto nesten helt framme og der var den ikke veldig bra.. men fy faen for en rå konsert!! :D

 

OOOoouuh YAYH! *psychosocial* :mrgreen:

 

er det noen som har tatt noen kule bilder av slipknot på konserten?

kanke dere ta å poste bildene deres hær? glemte kameraet mitt hjemme, men var kanskje like greit, var ganske røft helt framme :!: skal trene som faen før neste gang æ drar på slipknot korsert, da SKAL æ på første rad :p hehe

 

men ta å post litt bilder om noen har! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...