Gå til innhold

Hentelappen (sms) kommer "alltid" rett etter stengetid


Anbefalte innlegg

Jeg har utsikt hjemmefra og ned til postmottaket, og ser at lastebilen med pakker kommer ca. 17:00 hver dag. Jeg pleier da å stikke ned dit mellom 17:30 og 18 med utskrift fra nettet og får da alltid pakken utlevert selv om de ikke har fått registrert pakkene enda.

 

Krysset av for å motta sms en gang, men den sms'en ble ikke sendt ut før etter stengetid (ca.20:30) - selv om jeg da hadde fått pakken klokken 18 - og den var registrert ankommet rett etter kl.17.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forklaringen på dette er ganske enkel. Når pakkene ankommer butikken skal de registeres inn med en strekodeleser. For at sporingen på internett/sms skal bli sendt må strekodeleseren settes tilbake i dockingstasjonen for å få lastet opp informasjonen til posten's servere. Så å sette denne på plass gjør de nok når dagen er ferdig.

Lenke til kommentar

Og er det mye å gjøre på Posten blir kundene prioritert framfor å ta imot pakker.

Ofte jeg ser et bur som kan stå der flere timer uten at de blir registrert. Sånn har det blitt med post i butikk... ikke så mange som jobber der og når da tante Elna skal sende noen kort til sin familie og Hansen skal spille oddsen så blir pakkene bare stående. :)

Endret av datating
Lenke til kommentar

Hei trusk!

 

Du skriver med en viss autoritet, dvs. kompetanse, men hvilken; jobber du også for Posten AS uten å opplyse det?

 

Jeg kan selv regne ut hvordan det vi snakker om er tiltenkt å fungere, det er at det ikke virker som tiltenkt, jeg ihvert. prøver å påpeke. Jeg har tatt disse ting opp med ansatte og postmesteren som nevnt, uten hell.

 

Er det ikke håpløst i seg selv når jeg opplyser posten at jeg bl a. har mottatt SMS, men ikke 'henteseddel, og posten forteller meg at den blir sendt ut 24 timer etter registreringen!!?? (Forresten, jeg hadde ikke bedt om SMS)

 

Hvis du leste litt nærmere i min beskrivelse vil du også se jeg antydet en levering tidligere på dagen, i og med en registrering ble notet mellom 15: og 16:00. Innleveringsfrist er kl 16:00 - 2. levering? Men den registering var det ikke opplysninger om på nettet før.....etter stengetid samme dag.

 

Posten er ikke sitt ansvar voksen........ingen prosedyre for å behandle feil.....ingen skjema, ingen opplysninger om hvor man ska/kan henvende seg. Dokumentasjon gitt postmesteren første gang jeg tok en sak opp fikk jeg ingen tilbakemelding på. Det er menneskelig å feile, det er guddommelig å tilgi...................men jeg hadde vært prest, hvis jeg skal tilgi hele tiden

 

Det er så uendelig norskt å tro det er nok å etablere et AS og så blir alt effektivt og vil kjøre av seg selv. Posten har jo ingen konkurranse...........men det over 100 som selger bredbånd..............??? Kanskje vi burde gjøre kommunene om til AS'er også.........så slipper "vi" flere "Terra"-sak.....oy, jeg så just en nisse halt forbi....

 

Hilsen..........Jan Torstein

 

PS. jeg snakker om Posten AS sine egne kontorer og anstatte; det gjorde så vidt jeg forstår også trådstarteren. PIB (post i butikk) er ikke just det samme........(red. 13:38)

Endret av arnakke
Lenke til kommentar

Mens vi er ved det..............

 

Kjøpe noe på "bruktmarked.no" i forgårs, selgeren leverte forsendelsen på Drøbak postkontor, hvor det ble registrert mottatt kl 16:32 i går d. 10.juli.

 

I dag, d. 11. viser sporringen at forsendelsen enda er på Drøbak postkontor kl 16.41............?????

 

Bilder av postens sporringssider er vedlagt (håper jeg !..!)

Posten_Dr_bak.doc

Lenke til kommentar

Ja, jeg jobber i Posten, og har opplyst om det her på forumet før.

 

Er relativt nytt det at det ikke blir sendt ut henteseddel på de pakker med eVarsling (SMS og e-post), så er nok dessverre noen ansatte i Posten som ikke har fått det med seg.

 

Men jeg er litt usikker på hva du mener, vi har en god del prosedyrer på behandling av feil og det vet jeg da jeg jobber med dem daglig. Systemfeil og slike klageer er det kanskje best at man henvender seg til 810 00 710 da en på postkontoret har lite med dette og vanskelig for å tilbakemelde dette til rett person.

 

Til slutt, sporingssystemet jobbes med for øyeblikket, men er ikke helt inne i detaljene. Mener også det jobbes med å få postkontorene over til online terminaler som gjør ankomst registreringen mer eller mindre øyeblikkelig, og som ikke er avhenging av at den puttes i en dock før systemene oppdateres.

Lenke til kommentar

Det er jo feil å si at posten ikke har konkuranse. Fins jo mange firma som driver med frakt, og tollpost har jo nylig(noen år siden elns) bynt med rimelige servicepakker de og.

 

Sporingen skjer jo ikke i sanntid for vanlige pakker, av og til tar det litt tid før det registreres - kan man forvente mer med posten sine lave priser?

Lenke til kommentar

Trusk !

 

I hvilket innlegg har du sagt du jobber i posten....ikke i #18 hvor du henvender deg til meg (omenn via sitat). Fordi du har opplyst det en gang på forum, så venter du at jeg og andre skal vite det....?????? Bevare meg vel!

 

Har jeg ikke vært ganske klar.....jeg har henvendt meg flere ganger til postmesteren og personalet på postkontoret på Tangvall i Søgne. Jeg er ikke blitt presentert med en prosedyre (framgangsmåte) på å fremlegge en 'klage'.

 

Mener du det hjelper å ringe.........? Det blir ikke dokumentert. Hva slags oppfinnsomhet skal man ha for legge et 'skjema' på postens portalside? Hva med å utlevere et skjema når man ved personlig frammøte på postkontoret ønsker å registrere en klandreverdig sak?...............!

 

Trusk, har du formidlet denne dialogen til dine foresatte i Posten AS, tro....................?

 

 

........................Jan Torstein

Lenke til kommentar

Her er de 5 siste pakkene jeg har fått i Posten, og viser hva jeg mener med dette berømte fenomenet.

De to første er to forskjellige pakker fra Komplett. Var vel kanskje for store til å sende som én pakke.

 

Postkontoret stenger kl 17:00. Kanskje de gjør det bare for å irritere meg? ;)

 

Registrert omlastingsterminal; 09:40

Ankommet postkontor; 17:24

 

Registrert omlastingsterminal; 09:25

Ankommet postkontor; 17:26

 

Registrert omlastingsterminal; 11:29

Ankommet postkontor; 17:39

 

Registrert omlastingsterminal; 11:58

Ankommet postkontor; 17:37

 

Registrert omlastingsterminal; 08:26

Ankommet postkontor; 17:33

 

snap1vq2.jpg

Lenke til kommentar
Har jeg ikke vært ganske klar.....jeg har henvendt meg flere ganger til postmesteren og personalet på postkontoret på Tangvall i Søgne. Jeg er ikke blitt presentert med en prosedyre (framgangsmåte) på å fremlegge en 'klage'.

Hva slags oppfinnsomhet skal man ha for legge et 'skjema' på postens portalside? Hva med å utlevere et skjema når man ved personlig frammøte på postkontoret ønsker å registrere en klandreverdig sak?...............!

Kontaktskjema finner du her: http://www.posten.no/Posten/Pages/ContactF...spx?type=Privat

Postkontorene skal ha det vi kaller kundereaksjonsskjema liggendes, hvorfor de ikke har/kjenner til dette vet jeg ikke.

Trusk, har du formidlet denne dialogen til dine foresatte i Posten AS, tro....................?

Nei, jeg har ferie for tiden. Ta heller direkte kontakt på e-post skjemaet over tror det er det beste.

 

Bør kanskje nevne at jeg bare er vikar, og på ingen måte uttaler meg på vegne av Posten, men kjenner til rutinene og forsøker bare å forklare litt.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at om pakken er på omlastingsterminalen før 4 så går det ann å gå å hente pakken litt senere på postkontoret. Bare man har sporingsnr så går det altså ann å hente pakken hvis den er der, trenger ikke nødvendigvis å være registrert.

 

Grunnen til dette er at utkjøringen skjer kl 4 og jeg forstår det slik at registreringen av pakkeankomsten blir gjort like før stengetid.

Lenke til kommentar
Her er de 5 siste pakkene jeg har fått i Posten, og viser hva jeg mener med dette berømte fenomenet.

De to første er to forskjellige pakker fra Komplett. Var vel kanskje for store til å sende som én pakke.

 

Postkontoret stenger kl 17:00. Kanskje de gjør det bare for å irritere meg? ;)

 

Registrert omlastingsterminal; 09:40

Ankommet postkontor; 17:24

 

Registrert omlastingsterminal; 09:25

Ankommet postkontor; 17:26

 

Registrert omlastingsterminal; 11:29

Ankommet postkontor; 17:39

 

Registrert omlastingsterminal; 11:58

Ankommet postkontor; 17:37

 

Registrert omlastingsterminal; 08:26

Ankommet postkontor; 17:33

 

Sjøv utan noko særleg kjennskap til postens rutiner så trur eg at det er veldig enkelt å forklare denne.

 

Postkontoret du tilhører har nok berre 1 eller 2 turer mot omlastningssentralen. Ein om ettermiddagen og mest sansynleg ein om morgonen. Og då mest sanynleg grunna kjørerutene til posten vil omlastningsentralen alltid få posten inn for seint til at den kan gå ut med morgonruta og dermed blir sendt ut på ettermiddagsruta, diverre har ikkje ditt postkontor lengre åpningstid enn f.eks post i butikk. Og då blir det for seint for dagens utlevering.

Lenke til kommentar

Trusk!

 

Jeg betviler ikke du er velmenende, men dette er bare for dumt.....Du er VIKAR og du er på FERIE....... en ferierende vikar.............!!!!!!

 

Du må snart skjønne det er heller ikke her ( i forumet) jeg skal motta disse opplysningene, det er fra Posten AS selv. Og jeg fant bare 'veien' fram til :http://www.posten.no/Posten/Pages/ContactF...spx?type=Privat fra 'portalen' fordi du hadde oppgitt siden. Hvem kan/kunne vite 'bedrift privat' var/er lenker.......???

 

Når en kommer 'i mål' er "annet" det eneste valget man får til å melde en klage på.......hvornår er noe bare for dumt?

 

 

................Jan Torstein

Lenke til kommentar

Ja, jeg er vikar, har ikke vikarer krav på ferie nå? Har tross alt jobbet der i nesten et år nå og mener at jeg også fortjener en ferie i blandt.

 

Er det virkelig vanskelig og trykke på kontakt oss, også tenke seg til om man representerer en bedrift eller om man sender klagen som en privat person? Nå tror jeg du gjør ting vanskeligere en de er.

 

Jeg melder meg ut av denne tråden nå, da jeg ikke orker å krangle med deg.

Lenke til kommentar
Trusk!

 

Jeg betviler ikke du er velmenende, men dette er bare for dumt.....Du er VIKAR og du er på FERIE....... en ferierende vikar.............!!!!!!

 

Du må snart skjønne det er heller ikke her ( i forumet) jeg skal motta disse opplysningene, det er fra Posten AS selv. Og jeg fant bare 'veien' fram til :http://www.posten.no/Posten/Pages/ContactF...spx?type=Privat fra 'portalen' fordi du hadde oppgitt siden. Hvem kan/kunne vite 'bedrift privat' var/er lenker.......???

 

Når en kommer 'i mål' er "annet" det eneste valget man får til å melde en klage på.......hvornår er noe bare for dumt?

 

 

................Jan Torstein

 

Men ikke sitt her på forumet å klag da dersom du ikke vil ha hjelp. Ta kontakt med posten i stedet for å sitte her å kaste dritt til de som prøver å hjelpe.

 

Hva er problemet med at han er en vikar på ferie? Kan han ikke svare da? Hva er det som er så dumt med å være en ferierende vikar? Skjønner virkelig ikke hva som er problemet ditt.

 

Hei orjanp

 

Ikke min mening å være fientlig, men ga du ikke uttrykk for noe ganske sterkt, da du skrev "H******* posten." i nevnte innlegg #147?

Hva har det med denne tråden å gjøre?

 

I ditt innlegg #3 under denne underskriften virker du unnskyldende, eller hva? Igjen hva bidrar du med her,.....å ha tenkt å lenke til #147 er ingen hjelp.

 

Jeg unnskylder ingen, jeg gav trådstarter en forklaring på hvorfor sorteringstidspunktet på terminalen ikke trenger å ha noe å si på når pakken ankommer postkontoret.

 

Jeg så ingen grunn til å lenke til overnevnte innlegg da du allerede hadde nevnt det.

 

Hvis jeg forstår deg rigtig, sier du at du jobber for Posten AS? Bra det; du skal ikke forsvare Posten AS fordi du jobber for det. Hvis et firma gjør noe galt, er det galt om du jobber for det eller ei, eller hva?

 

Selvsagt.

 

Men det er dålig kommunikasjon å uttale deg ut fra forutsetninger andre ikke vet noe om. De som begår feilene er som oftest ikke de beste til å rette opp på feilene. Personlig opplever jeg for ofte at det er meg som skal forstår de som jeg betaler for å betjene meg........det er vel f*****mæ en misforforståelse, men ikke dessto mindre ganske vanlig.

 

Jan Torstein

 

Jeg ser ingen grunn til å flagge at jeg jobber for Posten dersom det ikke er relevant for informasjonen jeg kommer med. I dette tilfellet, der jeg antydet at bilen til postkontoret kanskje ikke går før klokka tre, så vet jeg ikke om det er tilfellet. Og da opptre som en postansatt ville bare gitt inntrykk av at jeg visste når transporten gikk. Derfor så jeg ingen grunn til å nevne det.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Og jeg fant bare 'veien' fram til :http://www.posten.no/Posten/Pages/ContactF...spx?type=Privat fra 'portalen' fordi du hadde oppgitt siden. Hvem kan/kunne vite 'bedrift privat' var/er lenker.......???
Jeg fikk det for meg å prøve å sende en klage til Posten, og fant frem til en måte å sende en henvendelse med tittel "reklamasjon, tips til forbedring" i løpet av 10 sekunder.

 

Kontakt oss -> privatkunde -> send e-post. Med andre ord... tre naturlige lenker fra førstesiden, og der finner du "reklamasjon..." som et valg i dropdown-menyen. Kan ikke gjøres stort enklere enn det.

Lenke til kommentar

Super8

 

Jeg vedlegger bilder av det du beskriver, så kan andre selv vurdere framgangsmåten for å levere en reklamasjon til Posten AS. ( Det er riktig, det står : reklamasjon/ tips til forbredring)

 

Jeg er ikke opptatt av hvem som har rett eller ikke, her skal/bør det foregå en dialog som kan føre til i det minste en avklaring eller mulig løsning på et problem, hvis man er så heldig.

 

John Lennon sa: det finns ikke problemer, bare løsninger. Jeg legger ofte til: hvis man ikke er en del av løsningen, så er man en del av problemet.

 

Men det hjelper ikke at du ikke greier å skrive av det som står på siden:

 

"Kontakt oss -> privatkunde -> send e-post." (dette er ikke riktig)

 

Det står faktisk etter Kontakt oss :

 

(midt på siden) kundeservice e-post bedrift kunde (se vedlegg, 'bedrift privat' er 2 lenker????)

 

Det er ingen e-post..................... meldeskjema kanskje, e-post fordrer en adresse og det er det ikke her og jeg har ikke en 'gjenpart'.......noe blir sendt ut i cyberspace.......ingen dokumentasjon og så kan en vente og se........???????

 

 

En forbedring ville være en lenke på portalsiden , ved siden av 'kontakt oss', jr vedlegg.

 

Synd det er så mange som er 'hårsår'...............................beklager

 

 

 

PS....forresten, det en en vesentlig forskjell på å være en vikar i en stilling og det å være en vikar hos Posten AS.

 

 

Takk for praten........................

Posten_reklamasjon.doc

Lenke til kommentar

@arnakke:

Hvorfor angriper du alle og enhver som hjelper deg på dette forumet? Dette forumet er ikke ikke Posten sin kanal for hjelp, ta heller direkte kontakt med Posten. Vi på forumet kan ikke gjøre noe med at du ikke klarer å finne frem på posten.no

 

Det er utrolig til kverrulering på deg; feks. om man er vikar i en stilling i Posten, så er man jo like fullt ansatt av "Posten AS".

 

Og et lite tips til slutt; skal du avslutte med mange punktum, så gjør du det på denne måten ...

Lenke til kommentar
Men det hjelper ikke at du ikke greier å skrive av det som står på siden:

 

"Kontakt oss -> privatkunde -> send e-post." (dette er ikke riktig)

Jo, det er riktig.

 

Etter du har klikket på "kontakt oss" har du to linker, eller kall det dropdown-menyer om du vil, på venstre side. "Privatkunde", "bedriftskunde" og "Nyheter og presse".

 

Trykker man på en av de to øverste, får man valget mellom "Spørsmål og svar" eller "Send e-post".

 

Denne fremgangsmåten (altså "kontakt oss -> privatkunde -> send e-post"), er den mest naturlige fremgangsmåten selv om man kan klikke på "Privat" lenger ned på siden som du skriver. Men det er ikke den enkleste linken å finne. De fleste ser linkene på venstre side først, mye lenger før man har rukket å lese seg ned til linkene du beskriver.

 

Skal jeg være virkelig kverulerende, så kan jeg jo nevne at "e-post" ikke nødvendigvis fordrer en e-postadresse. Det er fortsatt pr. definisjon elektronisk post når man sender en beskjed på denne måten over nettet. Du får samtidig en bekreftelse på at e-posten er sendt på nettsiden.

 

Og jeg synes du virker veldig nedlatende når du hevder at jeg ikke greier å skrive av det som står på siden, når det faktisk er rett. Samtidig insinuerer du at jeg av den grunn er en del av problemet. Kanskje greit å sjekke at man faktisk har rett før man kommer med såpass uhøflige påstander? (har du i det hele tatt fått PM'en jeg sendte deg tidligere i dag angående høflighet på forumet?).

 

Og kutt ut overdreven bruk av punktum. Det er bare forstyrrende.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Jankee, - har en moderator egentlig anldning til å delta i en diskussjon?

(5 av 5 forsendelser etter kl 17:00; ikke en pakke innen kl 17:00?)

 

 

tZar - har du som 'brukermoderator' en særlig funksjon på forumet?

 

Og vet du hva det vil si å lese innenad? Trådstarteren cheeba skrev: "Noen som vet hvorfor det er sånn?"

 

Jeg skrev derimot i innlegg #7:

 

> Cheeba!

Jeg har klaget, det hjalp ikke.

Jeg bor i Søgne (15 km vest for Kristiansand) og opplever det du beskriver igjen og igjen.<

 

Jeg ba ikke om hjelp, men selvfølgelig, hvis du sier det er så?

Jeg påpekte at personalet som det var naturlig for meg å henvende meg til ikke hadde 'peiling'; jeg fikk ikke hjelp der jeg burde få det.

 

Super8: du omtalte min henvendelse til trusk; det var framgangsmåten han beskrev som jeg kommenterte.

 

Super8 og tZar: hvem er dere til å gi jeg meg ordre eller fortelle meg hvordan jeg skal skrive?

 

 

PS. punktumene er ment å stoppe opp et øyeblikk ......en slags undertreking, før en leser videre. Beklager det ikke behager de herrer.

Endret av arnakke
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...