Gå til innhold

Hentelappen (sms) kommer "alltid" rett etter stengetid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

arnakke, har du hørt om det fantastiske spaghettimonsteret? Monsteret styrer alt, og liker ikke overdrevent bruk av punktum, som faktisk blir iriterende for folk som ikke leser bokstav for bokstav.

 

Når moderatorene (moderator i alle former,) sier at jeg skal slutte å spamme om spaghettimonsteret prøver jeg å la vær, av og til klarer jeg ikke å dy meg i å spre det gode budskap - men til vanlig er det normalt å høre på moderatorer.

Lenke til kommentar
Sier bare en ting arnakke les her

 

Og hvem er du, Booz?

 

I det minste henviste du til 'Nettikette', hvis du mener jeg gjør overdrevent bruk av punktumer? Men det er moderator som har myndighet til å gjøre en henstilling. Jeg har vel ikke oversteget en grense før da.?

 

Ikke dessto mindre respect 'erte jeg merknadene fra Super8 og tZar; forstår ikke hvorfor du skal legge ved på bålet, hvis du har lest mitt innlegg #40...? Men, men...*

* ... er godkjent av tZar

 

Red.: Hvilken moderator, jzono1? tZar står ikke oppført som moderator!

Endret av arnakke
Lenke til kommentar

Har aldri problemer med dette siden mitt postkontor er åpent hele døgnet :) Men reagerte allikevel på siste hentemeldingen jeg fikk fra Posten/Komplett:

 

"Denne e-posten fungerer som hentemelding. Ta den med til postkontoret når du skal hente pakken.

Vær oppmerksom på at du ikke får noen hentemelding i postkassen"

 

Kan det være at posten har rasjonalisert bort vanlige hentemeldinger i postkassen dersom du ber om den på SMS/E-post?

 

Ellers ser jeg ikke helt problemet da jeg alltid bruker pakkesporing og skriver ut mine egne hentemeldinger, men noe skal man vel ha å hisse seg opp over ;)

Lenke til kommentar
Sier bare en ting arnakke les her

 

Og hvem er du, Booz?

 

I det minste henviste du til 'Nettikette', hvis du mener jeg gjør overdrevent bruk av punktumer? Men det er moderator som har myndighet til å gjøre en henstilling. Jeg har vel ikke oversteget en grense før da.?

 

Ikke dessto mindre respect 'erte jeg merknadene fra Super8 og tZar; forstår ikke hvorfor du skal legge ved på bålet, hvis du har lest mitt innlegg #40...? Men, men...*

* ... er godkjent av tZar

 

Red.: Hvilken moderator, jzono1? tZar står ikke oppført som moderator!

 

Wow! Hva er det du har fått i deg som du ikke har spist?? ;)

Lenke til kommentar

trn100

>>"Denne e-posten fungerer som hentemelding. Ta den med til postkontoret når du skal hente pakken.

Vær oppmerksom på at du ikke får noen hentemelding i postkassen"

Kan det være at posten har rasjonalisert bort vanlige hentemeldinger i postkassen dersom du ber om den på SMS/E-post?<<

 

Jeg foreslår du bl.a. leser innlegg #18.

 

"Wow! Hva er det du har fått i deg som du ikke har spist??" (pass på 2 spørsmålsregn...!

 

Jo, jeg har tilsynelatende fått noe 'galt i halsen'.

Lenke til kommentar
Jankee, - har en moderator egentlig anldning til å delta i en diskussjon?
Ja, moderatorer og brukermoderatorer har anledning til å fungere som vanlige brukere da det ikke er tillatt å ha mer enn én bruker på forumet. Vi må av den grunn bruke vår "moderatorbruker" som vanlig bruker. Ingen ville vært moderatorer om vi måtte slutte å fungere som vanlige brukere på forumet.
Super8 og tZar: hvem er dere til å gi jeg meg ordre eller fortelle meg hvordan jeg skal skrive?
Som brukermoderator har jeg anledning til å gi deg "ordre" om jeg mener du bryter retningslinjene. Skriver man på en måte som kan virke forstyrrende, eller gjøre innlegget tungvint å lese, så kan jeg be deg om å stoppe med dette.
PS. punktumene er ment å stoppe opp et øyeblikk ......en slags undertreking, før en leser videre. Beklager det ikke behager de herrer.
Les retningslinjene du...
Lenke til kommentar
Kan nesten se sånn ut ja :) Og med den avataren skal du snart ut å bombe litt også? ;) Ro deg ned litt da! Vi snakker om Posten i Norge :)

 

Helt enig med deg, trn100; det er Posten AS det gjelder. Hvordan kan noen forveksle punktumer og min person i den sammenheng, tro?

 

Gleder meg at ditt forhold til Posten AS virker greit, åpen i 24 timer, jå så. Vi har 5 dagligvarebutikker på Tangvall i Søgne. Tar kanskje 10 min å gå innen om alle fem. Kiwi er opp til kl 23:00 på hverdager og vel 21 på lørdag. Likevel har vi et postkontor som stenger kl 17 og 14.

 

En artig opplevelse: hadde ventet på 2 pakker fra USA (sent fra forskillge steder, men 'samtidig'). Henteseddel i Postkassa onsdag før Påske; ingenting på nett da det var fra USA. Gikk på postkontoret innen kl 14:00, men de hadde stengt ......(oops for mange punktumer?) kl 13:00. Jeg burde jo vite at ldagen før Skærtordag ikke er som en lørdag før søndag. Og lørdagen før Påske er også noe annet enn en lørdag før søndag, fordi postkontoret på Tangvall var stengt påskeaften. Måtte vente til tirsdag etter Påske. Alle 5 dagligvarebutikker var åpne på lørdage, selvfølgelig. Men, men,

Super8 , når vet man at du uttaler deg som bruker kontra modorator. Jankee er 'bare' moderator, men han deltok i diskusjonen... so go figure!

 

Men som trn100 sa: vi snakker om Posten AS

Lenke til kommentar

Arnakke, dette kommer kanskje som en overaskelse, men det er absolutt ingen ting i offentlig regi som fungerer i Norge, men det er en annen debatt :)

 

Ha en fin kveld uansett :)

 

Når det gjelder moderatorer er det noe vi har her enten vi vil eller ikke, og de jeg vet om gjør en utrolig fin jobb, så det er heller ikke noe tema...

 

Edit: La merke til Søgne, og vi har en av våre største kunder der. De er heller ikke så veldig fornøyde med det postkontoret...

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Herregud, skal man presantere seg med fullt navn, personnummer og stillingstittel? Slutt å oppfør deg som deres majestet, og kom deg ned på jorden. At du får en henteseddel en dag eller to for sent er da tross alt ikke verdens undergang? Kanskje en smule irriterende, men på langt nær livsviktig. Kanskje rutiner kan bli bedre, men du overdramatiserer noe voldsomt.

 

Jeg reagerer på stort sett alt du skriver, men en ting utpreget seg. Du påstår at du får melding om en forsendelse på SMS og klager over at du ikke får hentelapp (på tross av at du faktisk har pakken hos deg), og når noen responderer på dette skyver du det vekk med at du aldri har krysset av for oppdatering via SMS. Hvor i helvete fikk Posten AS ditt telefonnummer fra?

 

Forøvrig vil jeg igjen gjenta at du ikke kan oppføre deg som deres majestet, og faktisk iblandt må oppsøke informasjonen selv. I et tilfelle hvor jeg venter på en pakke jeg gleder meg veldig til, ville jeg selv henvendt meg på postkontoret hvis jeg synes det tok for lang tid. Sporingsoppdatering er ikke noe som har vart siden Posten ble dannet, vet du, det er et TILBUD. Lær deg å sette pris på dette. Ikke forvent at du er jordens sentrum, av og til må du faktisk gjøre en insats selv. Synd men sant.

Lenke til kommentar
Arnakke, dette kommer kanskje som en overaskelse, men det er absolutt ingen ting i offentlig regi som fungerer i Norge, men det er en annen debatt :)

 

Ha en fin kveld uansett :)

 

Når det gjelder moderatorer er det noe vi har her enten vi vil eller ikke, og de jeg vet om gjør en utrolig fin jobb, så det er heller ikke noe tema...

 

Ha en go' kveld sjøl, trn100!

 

Men litt av poenget her er at posten ikke er i 'offentlig regi': det er et aksjeselskap.

Lenke til kommentar
Herregud, skal man presantere seg med fullt navn, personnummer og stillingstittel? Slutt å oppfør deg som deres majestet, og kom deg ned på jorden. At du får en henteseddel en dag eller to for sent er da tross alt ikke verdens undergang? Kanskje en smule irriterende, men på langt nær livsviktig. Kanskje rutiner kan bli bedre, men du overdramatiserer noe voldsomt.

 

Jeg reagerer på stort sett alt du skriver, men en ting utpreget seg. Du påstår at du får melding om en forsendelse på SMS og klager over at du ikke får hentelapp (på tross av at du faktisk har pakken hos deg), og når noen responderer på dette skyver du det vekk med at du aldri har krysset av for oppdatering via SMS. Hvor i helvete fikk Posten AS ditt telefonnummer fra?

 

Forøvrig vil jeg igjen gjenta at du ikke kan oppføre deg som deres majestet, og faktisk iblandt må oppsøke informasjonen selv. I et tilfelle hvor jeg venter på en pakke jeg gleder meg veldig til, ville jeg selv henvendt meg på postkontoret hvis jeg synes det tok for lang tid. Sporingsoppdatering er ikke noe som har vart siden Posten ble dannet, vet du, det er et TILBUD. Lær deg å sette pris på dette. Ikke forvent at du er jordens sentrum, av og til må du faktisk gjøre en insats selv. Synd men sant.

 

 

Et par punktumer for mye fra min side, men Hvor i helvete fikk Posten AS ditt telefonnummer fra? det går kanskje greit for deg; får se.

 

Posten fikk mitt mob.nr fra PCStyling.no som jeg køpte varene hos. Jeg forskuddsbetalte via min nettbank etter jeg mottok oppkrav via e-post. Jeg kjøpte nemlig noen varer som ikke sto på nettsiden til PCStyling.no.

 

Du skriver: "Du påstår at du får melding om en forsendelse på SMS og klager over at du ikke får hentelapp (på tross av at du faktisk har pakken hos deg)," Vet ikke hvor du har dette fra.

 

Og jeg tillater meg å gjenta: i innlegg #7 delte jeg en opplevelse med trådstarteren : CHeeba. Og jo, jeg søkte sjøl informasjon, men det begredelige var at jeg ikke fikk det der jeg burde; jr. innlegg #7. Men, men

 

(Hvis man ikke skjønte, hva disse evinnelig punktumer representerte, kunne en ikke ha spurt?)

Lenke til kommentar
Jada, som Telenor og Statoil... De virker ikke som de skal de heller... Er jo staten som eier de fleste aksjene der også da ;)

 

Men kjære trn100, traff du ikke spikeren midt på hodet nå? Nei, det fungerer ikke som det skal og som med politikkere får vi de og det vi fortjener. Men en stakkels aksje kan/ kunne/hadde vært nok...det er kapitalismens demokrati, dvs markedet?

 

 

Ha det bra...

 

hilsen Jan Torstein

Lenke til kommentar
Super8 [/b], når vet man at du uttaler deg som bruker kontra modorator. Jankee er 'bare' moderator, men han deltok i diskusjonen... so go figure!
Om jeg slår ned på brudd på retningslinjene, så uttaler jeg meg som moderator. Bortsett fra det, er jeg som en helt vanlig bruker å regne.

 

Om man er moderator, så gjelder det samme. De har bare litt flere rettigheter enn brukermoderatorer. Men verken brukermoderatorer eller moderatorer får så mye som et rødt øre i lønn for dette, og ingen hadde villet hjelpe forumet på denne måten om vi ikke kunne vært brukere også.

 

Med tanke på alt som gjøres av (bruker)moderatorer her på forumet, så er det mange årsverk. Forumet ville ikke eksistert om alle skulle hatt lønn eller evt. at det ikke var noen moderatorer her. Så da kan man jo velge da... bruke forumet og godta at (bruker)moderatorer oppfører seg som brukere, eller finne seg et annet forum.

 

Skjønner foresten ikke hvorfor du dro dette opp i tråden... det er totalt off-topic. Men jeg følte jeg måtte forsvare denne "praksisen" når du først drar det opp. Men det blir nok mitt siste ord i denne saken.

 

For øvrig har denne tråden utspilt sin rolle totalt ettersom vi nå bare snakker rundt hverandre (kverulerer) hele tiden, så en annen moderator som ikke er så aktivt med i diskusjonen som meg kan vel bare stenge den.

Lenke til kommentar
tZar - har du som 'brukermoderator' en særlig funksjon på forumet?

 

Hvor du har fått det fra at jeg er "brukermoderator", kan jeg ike forstå

 

Super8 og tZar: hvem er dere til å gi jeg meg ordre eller fortelle meg hvordan jeg skal skrive?

 

Vi har vel ikke gitt deg ordre om noen ting, men velmente råd. Du kan gjøre nøyaktig hva du selv vil, men da er jeg stygt redd for at din tid på forumet er ferdig ganske kjapt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...