Gå til innhold

Konsoller er fortsatt noe dritt...


Xabi2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skribenten var så sykt dårlig i å komme frem til poenget at alt bare ble tragisk.

 

Jeg er pc elsker som spiller pc til gørra tyter ut av øyrene mine fordi jeg er en uber nerd artikkel blit bare for dumt. At han ønsker å fikle med innstillinger, blåskjermer, skifting av skjermkort, slå av bakgrunnsprosesser for å frigjøre minne, finne ut hvilken av de over 100 knappene på tastaturet som brukes i spillet for kontroll osv for stå for hans regning. Hans synspunkter er nettopp det, hans egne.

 

Så frank, nyt din pc og ha det moro. Strategi er tross alt morsomst der fremdeles.

 

Men sannsynligvis er vel hele saken bare skrevet på rent helvete for å få masse reaksjoner.

Lenke til kommentar

For meg (og andre) som ikke tenker like mye på hva prodsentene bruker pengene sine på, og diverse andre dyptgående tanker, så har nok både pc og konsoll sine gode sider.

 

Noe jeg sliter med på konsoll er FPS-spill og "joysticken". Jeg sliter som bare rakkern med å skyte folk. Tar jo fort 2-3 sekunder å stille inn sikte på banditten. Innen den tid har jeg nok fått meg en kule i leggen. Eller det som verre er.

Mulig det kommer seg, men slik det føles nå, så blir det aldri like bra som mus og tastatur.

 

Og de tastene (på pc) er fort gjort å stille inn (iallfall om du har spilt noen slike spill før), og de kjenner du som din egen bukselomme etter 30min med spilling :)

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Huff dette var bare tragisk.

Skal være enig i at fps og rts spill er best på pc, men alle andre spill syns JEG er best på konsoll.

 

Hvordan greide han og si at konsoll er brukerfiendtlig? PC er da mye mer fiendtlig for folk flest. Når du står i butikken og ser på et spill du har lyst på til konsoll vet du at det funker om du har den konsollen spillet er laget for, men du ser et spill du ønsker til pc må du finne ut om du har nok ram, kjapp nok prossesor, etc.

 

Ser også at han skriver at du nå til dags kan risikere og kjøpe et spill til konsoll som ikke funker på konsollen din fordi det spillet du kjøpte krever harddisk og du ikke har harddisk.

Hvordan får han til og skrive det?

Det finnes en utgave av wii, så alle wii spill funker på alle wii-er.

Alle ps3-er har harddisk, så hvis et spill krever harddisk vil det funke uansett hvilken utgave av ps3 du har.

Siden microsoft valgte og lansere en xbox 360 variant uten harddisk krever ingen 360 spill harddisk for og funke, enkelte spill krever harddisk for online spilling ja men spillet funker for det om.

 

Kjenner sinnet reise seg i meg etter at jeg leste dette :realmad:

Lenke til kommentar

Gjesp gjesp... :sleep:

 

Jaja slipper ihvertfall å stå i butikken og sjekke kravene bakpå spillet og huske hva krav pcen har og slippe å oppgradere enda en gang. Mens konsoller kan jeg bare kjøpe spillet og vips det funker!!

 

Og iløpet av dette året har jeg fått 3 toppspill som ikke finnes til pc, sier jo bare litt om hvor pc er dårlige på nettopp ha spill som fenger meg og største minuset er man må oppgradere pcen for omtrent hver spill ca!

 

Og spillmagasinet og Norge generelt hater konsoller for å si det mildt, pc er likksom best pga "piratnedlastning" og mus og tastatur "A4" "anno 1900" styring vil jeg kalle mus og tastatur

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Har var det jammen mye tåkeprat

 

Dessuten hadde en den store fordelen: En kjøpte et spill, satt det konsollen, og du var garantert at det fungerte – uten behov for noe installasjon. Alle konsoller var like, og de fungerte. Alltid.

Spill til konsoll gjør fremdeles det. Hva med PC. Et spill vil ikke bestandig fungere på PC bare fordi du har kjøpt det. Det finnes veldig mange brukere som kjøper spill til en PC som ikke har god nok maskinvare.

Den tiden er over. Jeg har mistet tellingen på hvor mange utgaver av Xbox 360 som finnes nå. Og ser vi bort i fra det faktum at de har en feilrate som mangler sidestykke i teknologiens historie, så kan du i dag risikere å kjøpe et svindyrt spill til konsollen som ikke fungerer! Årsaken er at det nå finnes spill som krever harddisk – problemet er at det bare er en brøkdel av de solgte konsollene som har harddisk.

Han har kanskje mistet tellinga, men han forstår seg ikke på forbrukere. De vet bare om noe som heter Xbox 360 og PS3. Det er opp til selgeren å finne hva som passer forbrukeren best.

 

Og den påstanden om at du kjøper et spill som ikke fungerer i en konsoll er jo så feil du kan få. Tydelig at han er blendet av hvordan situasjonen på PC er. Og hvor han har fått med seg at bare en brøkdel av Xbox 360 selges med harddisk vet jeg ikke. Skrev han ikke at han ikke visste hvor mange Xbox 360 som finnes? Igjen tåkeprat.

 

Og ikke tro at situasjonen med PS3 er særlig mer hyggelig. Riktignok bråker den ikke like mye som X360, men tilbakekompabiliteten på konsollen er jo en spøk. På grunn av latterlig høy pris på de første konsollene, bestemte Sony seg for å droppe emulator-brikken i de nye.
Virkelig? Han vet ikke så mye gjør han vel. Sony hadde alltid planlagt å fjerne PS2-brikken fra PS3. Det var en avgjørelse som var planlagt i fra starten av. De ville heller levere dette via programvaren når den hadde modnet.

 

På jobben for en tid tilbake skulle vi spille Buzz på en PS3 vi hadde stående. En av kollegaene mine hadde en PS3 hjemme som han spilte Buzz på, men da vi skulle prøve det her fungerte ikke noe. Det var nemlig en annen PS3 enn den han hadde hjemme, som det fungerte helt strålende på.
Han får klage på press i fra leverandører, som heller ville at Sony skulle drite i emulering på PS3, slik at de kunne selge PS2.

 

Fra et business standpunkt, en korrekt avgjørelse. Folk flest bryr seg lite om bakoverkomaptibillitet. Og dessuten tjener Sony godt av PS2. Tror nesten han her mener han er hevet over alle andre.

 

Og så har vi jo det evige argumentet til konsollmenneskene da, at det er så fryktelig vanskelig med PC-er, fordi det er så fryktelig mange forskjellige konfigurasjoner og drivere. Situasjonen er jammen meg ikke blitt noe bedre på konsoller med nedlastinger av oppdateringer i hytt og gevær.

Hvor han tar dette fra vet jeg ikke, men morsomt er det. Tydelig at han ikke forstår seg på det han selv skriver.

 

Det er stor forskjell på oppdateringer på konsoll. Du trykker en knapp og så er du ferdig. Med PC krever det stort sett større kjennskap til maskinvare og programvare. Jeg kan forstå problemstillingen med at konsoller krever oppdateringer, men det er ikke poenget her.

 

For øvrig kan jeg ikke huske å ha slitt med driverproblemer på mange år. Det er enkelte myter som er litt seiglivede. Dette problemet er omtrent like relevant i dag som at overføringshastigheten på et 14,4-modem er dårlig.

Ah, generalisering. Det beste forsvar ...

 

Og da har vi ikke en gang kommet til det poenget at hvis du faktisk vil spille alle de gode spillene som dukker opp, så må du ha en PC, Wii, PS3 og Xbox 360. Legger du sammen prisen på alle disse vil du fort finne ut at det hadde vært mye bedre om alle bare hadde vært enige om å satse på en skikkelig plattform: PC!

Nesten godt gjort å faktisk få et god argument. Men bare dårlig utført.

Og da har jeg ikke en gang nevnt det faktumet at spillselskapene kaster bort millioner, kanskje milliarder, hvert år på å tilpasse det samme spillet alle de forskjellige konsollene. Det betyr igjen at de bruker mer penger på utvikling, som igjen gir høyere priser. For ikke å snakke om at de kaster bort masse talent som kunne laget gode spill, som i stedet må bruke tiden på å porte eksisterende drittspill.

 

Og har du lagt merke til at PC-spill er billigere enn konsollspill?

Spillselskaper tjener mer pr. spill på konsoll enn på PC. Piratkopiering er også et større problem. Nesten så jeg må le av hans arrogante holdning.

Spillbransjen kunne brukt kreftene sine på det de er flinke til, fremfor å slite med mange forskjellige platformer – vi hadde sluppet å måtte kjøpe alle konsollene hver gang det dukket opp nye, som strengt tatt også er en miljømessig katastrofe.

Hvorfor skal de gi opp noe som gir stor fortjeneste? Så vi slipper å kjøpe nye PC-deler? Åpne øynene dine!

Konsoller suger. Microsoft tjener fortsatt ikke penger på Xbox, og Sony har brukt hele PS3 som en brekkstang for å vinne HD-kampen. Det handler ikke om en god spillopplevelse, men om makt. Måtte de dø en stille død.

Oi så tøff vi er. Her faller vel alt av argumenter ut av vinduet. Gratulerer!

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan jo komme med mitt synspunkt her. Jeg hadde spille pc før, og synes at det var kjempebra, hatet skytespill på konsoll. (Og det var ikke så veldig bra utvalg med skytespill på konsoll i 2002.. Hadde og mye å gjøre med at jeg synes det var så vanskelig å sikte når man måtte bruke en kontroller istedefor mus & tastatur.)

 

Men etterhvert så har økonomi og diverse gjort til at jeg nå kun har en macbook bærbar, som gjør det jeg bruker den mest til veldig bra; musikk, film og internett. Når det kommer til spill så har jeg hatt en X360 i et par år nå, og har vært veldig fornøyd med den, selv om jeg har måttet sende den inn til rep. to ganger. Men de gode spillene gjør at det er verdt det. Og tidligere i år kjøpte jeg meg en PS3, da jeg var for fristet av Uncharted og MGS4. (Kan ikke si jeg angrer, fikk den for 2995,- med to spill på Lefdal...)

 

Jeg spiller vel i snitt 2-4 timer i uka nå, og tror nok jeg kommer til å holde meg til konsoll for spilling fremover, men det kan hende jeg kjøper meg en heftigere pc senere, men tviler. Syns det er veldig enkelt og greit å forholde seg til konsoll når det kommer til spill.

Lenke til kommentar

Må vel være den dårligste "artikkelen"/bloggen jeg noensinne har lest! For noen helt vannvittige dårlige argumenter, og hele tiden kommer han med "Pc er best osv"! Alt det der han har skrevet har han nok gjort for å få oppmerksomhet, noe som selvfølgelig "spill"magasinet gir han! Den nettsiden der er vel den dårligste norske ever!

Lenke til kommentar

Jeg er først og fremst en PC-gamer men den artikkelen der var fullstendig tilbakestående. Lekejournalister uten bakgrunnsinfo er det flaueste jeg vet om.

 

PCer har synes jeg mer fleksibilitet og tilbyr flere typer spill enn konsoller, det er sant. Men bl.a. bilspill og partyspill er mer egnet til konsoll... og det er jo mer stress med hardware- og software-problemer på PC enn på konsoll.

 

Hver plattform til sitt formål, det er den egentlige konklusjonen.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...