Gå til innhold

Noen god Sci-Fi ("Outer Space") serier der ute, med god historie!?


Anbefalte innlegg

Jeg og merket meg musikken i Andromeda, men ikke i de 2-3 første sesongene.

Plutselig begynte musikken å spilles helt ekstremt.

Klassisk B-serie tegn.. når musikken spillet høyt (og er kjøpt inn fra et band eller no)..

Sikklig serier har egene folk som lager musiken..

Bare se på for eksempel Star Trek eller Stargate.. musikken er der altid.. men den er aldri i trynet.. den er i bakrunden og setter stemningen..

 

Og det skal ALDRI være teks i en sang som spiller som spilles i en sciFi serie!! med unntak av ""Montage""

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Babylon 5. Et mesterverk uten like. Så lenge man kommer seg gjennom den litt middelmådige første sesongen (Den er langt i fra dårlig, men forholdsvis gjennomsnittlig). Fordi sesong 2, 3 og 4 er kanskje det beste TV noen gang har gitt oss. Majestetisk, episk, spennende, orginal, ekstremt avhengihetsskapende. Rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar
Babylon 5. Et mesterverk uten like. Så lenge man kommer seg gjennom den litt middelmådige første sesongen (Den er langt i fra dårlig, men forholdsvis gjennomsnittlig). Fordi sesong 2, 3 og 4 er kanskje det beste TV noen gang har gitt oss. Majestetisk, episk, spennende, orginal, ekstremt avhengihetsskapende. Rett og slett fantastisk.

Den serien er jo litt gammel. Den er vel ikke full av flaue spesial effekter?

Lenke til kommentar
Den serien er jo litt gammel. Den er vel ikke full av flaue spesial effekter?

Nei, det mener jeg det ikke er. Mye av CGI-effektene er IMO overraskende bra til å være en så gammel serie og de var også fremsynte ved å f.eks skyte alt i 16:9, mange år før dette ble vanlig. Overgangene mellom CGI og RL er også langt fra like merkbart som i andre serier og siden veldig mye av "sci-fi" delen er basert på masker, kostymer og makeup greier den seg minst like bra som moderne sci-fi som bruker CGI til det samme.

Lenke til kommentar
Sesong avslutningen av bsg s3 var nå rimelig episk i mine øyne.

Nå var vel det ganske relavant til selve historien var det nå ikke?

da blir det noe annet

Hva er forresten montage?

http://en.wikipedia.org/wiki/Montage_sequence

 

 

Og det skal ALDRI være teks i en sang som spiller som spilles i en sciFi serie!! med unntak av ""Montage""

 

Teknisk sett sa du kun "sang", ikke bakgrunnsmusikk. ;)

:whistle:

Lenke til kommentar
se bare de første 2 av BSG, etter det er det bare downhill, og det ligner mer på en såpe enn en sci-fi

Er litt enig med deg, serien skifter litt form etter s2, men man bør fortsatt se den.

Har nå sett de ti episodene av sesong 4 som har kommet, og du bør absolutt ikke slutte å se!

Lenke til kommentar
Og det skal ALDRI være teks i en sang som spiller som spilles i en sciFi serie!! med unntak av ""Montage""

 

Sesong avslutningen av bsg s3 var nå rimelig episk i mine øyne.

 

Hørt at folk klagde på den musikk greia, at det var for random eller no. Men syntes det var epic jeg :)

Lenke til kommentar
Ser farscape har blitt nevnt her, ganske kult igrunn, men en av karakterene (karrdago på godt norsk) virker falsk og overhodet ikke overbevisende, det ødelegger serien for min del.

 

Nei Dargo ødelegger absolutt ikke serien! Om det er sminken/drakten du sikter til så er ikke

den så bra (men det er mye dårlige kostymer i serien, så vel som mange gode). Men de oppgrader

jo kostymet hans senere i serien og da ser det ganske mye bedre ut.

 

Men Farscape er min klare favoritt blant sci-fi serier. Du skal lete lenge etter like gode karakter

(med dødsbra karakterutvikling), gode ideer, spennende storydriv, og ikke minst en like god badguy.

Scorpius er mannen!

Lenke til kommentar
Space: Above and Beyond er verdt en titt.

Støttes, det var en engasjerende serie med mye action, men dessverre for kort.

Ellers er det jo ST:TNG som gjelder :D Men som noen andre allerede har sagt, TNG handler om mye mer i tillegg til skyting, kule scener med romskip og aliens. Hvis man ønsker å bli kjent med universet er jo de 10 spillefilmene gode plasser å begynne.

Babylon 5 er også meget bra, men serien trenger 1-2 sesonger for utdypning av historien.

Stargate har jeg ikke sett men jeg skjønner at jeg har gått glipp av noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...