Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Min nye touch diamond mangler batterikon på toppen av skjermen!! prøvd hard reset og leita rundt i menyer. Er en ganske vesentlig ting som mangler:( Noen som vet hva dette har seg?

 

Jeg trykket på klokken i øvre høyre hjørnet og der dukker batteri ikonet opp i den boksen som dukker opp.. men den fosvinner igjen når den lukkes..

 

Tips tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min nye touch diamond mangler batterikon på toppen av skjermen!! prøvd hard reset og leita rundt i menyer. Er en ganske vesentlig ting som mangler:( Noen som vet hva dette har seg?

 

Jeg trykket på klokken i øvre høyre hjørnet og der dukker batteri ikonet opp i den boksen som dukker opp.. men den fosvinner igjen når den lukkes..

 

Tips tips..

 

last ned diamond tweak og bruk det til velge at den skal vise batteriet på menyen.

Lenke til kommentar

115 sider er mye å lese igjennom, så jeg presenterer problemet mitt

 

jeg får ingen ringelyd når noen ringer.. meldinglyd og lyder ellers fungerer.. har prøft å skifte fra ring til ring+vibrer, men ingenting virker..

noe annet merkelig har skjedd; intern lagring blir nå kalt intern lagring 2..

 

noen som kan svare/hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Når jeg starter TOMTOM 7 på telefonen min. så står sier den 'venter på gyldig GPS-signal'. Er det noe spesielt jeg må sette opp eller gjør for at det skal virke? :) Har NoData der internet og WAP er disabled, vet ikke om det har noe å si. Takk på forhånd. :)

 

Prøvd å gå ut når der er på også?

Event aktiver hurtiggps på programmer og se om det hjelper.

Fungerer den på google maps?

Lenke til kommentar
Når jeg starter TOMTOM 7 på telefonen min. så står sier den 'venter på gyldig GPS-signal'. Er det noe spesielt jeg må sette opp eller gjør for at det skal virke? :) Har NoData der internet og WAP er disabled, vet ikke om det har noe å si. Takk på forhånd. :)

 

Hadde samme problemet med min. Var inn på xda forumet, lastet ned htc gps tool og gjorde det som står nedenfor her. Virket hos meg :)

 

 

1. Erase GPS data using the HTC gps tool, wait 30 secs, all satellites should vanish

2. Cold start the GPS, wait 30 secs

3. Power down the phone, power back up

4. Start the HTC GPS tool again and wait approximately 2 minutes for the gps to fix. If you screwed up steps 1-3 then after starting the tool you will get a pattern of satellites. The screen must be clear and it should start looking for satellite 02 (searching for almanac)

 

Never had to cold start the phone- I suppose it does exactly the same as my four steps.

I was working with various GPS units before and the Diamond one is definitively the most fiddly of them all.

I suppose there is a bug in the COM4 GPS communication protocol, I have noticed that the stream of data often cannot be stopped by closing the connection with the GPS inside the tool.

Lenke til kommentar
115 sider er mye å lese igjennom, så jeg presenterer problemet mitt

 

jeg får ingen ringelyd når noen ringer.. meldinglyd og lyder ellers fungerer.. har prøft å skifte fra ring til ring+vibrer, men ingenting virker..

noe annet merkelig har skjedd; intern lagring blir nå kalt intern lagring 2..

 

noen som kan svare/hjelpe meg?

Ringelyder har egen volumkontroll, mens meldingslyder og musikk har en annen. Du trykker op volumknappen for å styre lyden, er det en pil øverst til venstre, trykk på den, så skifter du til "Ringevolum"

 

Det andre vet jeg ingenting om.

 

-L-

Lenke til kommentar
God kveld Diamond-eiere, jeg har laget et program som slår opp telefonnummeret til ukjent oppringer på Diamonden.

Den bruker Gulesider og Telefonterror.no så fint om noen fra Norge vil prøve programmet og komme med tilbakemeldinger (første working release), fortrinnsvis i tråden på xda-developers.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=424923

 

Lastet opp siste versjon som vedlegg her, en del nye features som at man kan lagre kontakten etter endt oppslag osv osv.

 

CallerUtility Installer

 

Programmet starter og ser ut til og fungere. Måtte legge inn Framwork ellers gitt det greit.

Men, jeg får ikke opp noen nummer. Jeg vet dem ligger på nett, har sjekket.

Står bare: Unknown caller, check caller? (ikke sikkert jeg skrev akkuat det det stod, har det ikke forran meg nå. Men er noe i nærheten)

 

Hva kan man gjøre med dette, eller fungerer det rett og slett ikke?

 

 

Mvh

 

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...