Gå til innhold

Må jeg i militæret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reiser i militæret når du er 18, så hva du gjør 4 år etterpå har liten effekt på om du må inn eller ei.

Militæret er jo ikke bare noe du sendes til når du er atten og ferdig med det. Det er jo en grunn til at du drar dit; du skal trenes opp til å sloss for Norge under krig. Blir ganske meningsløst å bruke massevis av ressurser på å trene opp en soldat som ikke noensinne kommer til å kjempe for deg uansett.

Lenke til kommentar
Kjappt og greit..

 

Må jeg i militæret om jeg skal flytte ut av Norge?

Skal flytte til Miami eller noe når jeg blir 22 ( Eller et annet land, bare ikke norge)

Er så lei norge, no offence.

 

Tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Ikke godt å si ;) Dette er trolig forsøkt brukt av andre som en unnskyldning for å slippe innkalling tidligere, så ikke regn med at du får så veldig mye gehør dersom du sier at du har tenkt å flytte ut av Norge om fire år. Det skader imidlertid ikke å prøve. Dersom du melder flytting til et annet land vil din "Vernepliktsstatus" være "Slettet" i Forsvarets personellsystem, så du behøver i alle fall ikke å være redd for å bli kalt inn etter at du har flyttet dit - så lenge du husker å melde utvandring til Folkeregisteret. Hva som evt skjer med din vernepliktsstatus hvis du kommer tilbake igjen til Norge med tid og stunder, er uvisst.

Lenke til kommentar
Kjappt og greit..

 

Må jeg i militæret om jeg skal flytte ut av Norge?

Skal flytte til Miami eller noe når jeg blir 22 ( Eller et annet land, bare ikke norge)

Er så lei norge, no offence.

 

Tror du får utsettelse dersom du er i utlandet og f.eks holder på med studier. Men det er veldig få som blir innkalt til millitærtjeneste nå om dagen.

Lenke til kommentar
Kjappt og greit..

 

Må jeg i militæret om jeg skal flytte ut av Norge?

Skal flytte til Miami eller noe når jeg blir 22 ( Eller et annet land, bare ikke norge)

Er så lei norge, no offence.

 

Tror du får utsettelse dersom du er i utlandet og f.eks holder på med studier. Men det er veldig få som blir innkalt til millitærtjeneste nå om dagen.

 

Veldig smart å gamble på dét...stikk til USA uten å si fra til norske myndigheter, DA blir det god stemning når du blir innkalt til førstegangstjeneste :-)

Lenke til kommentar
Kjappt og greit..

 

Må jeg i militæret om jeg skal flytte ut av Norge?

Skal flytte til Miami eller noe når jeg blir 22 ( Eller et annet land, bare ikke norge)

Er så lei norge, no offence.

 

Tror du får utsettelse dersom du er i utlandet og f.eks holder på med studier. Men det er veldig få som blir innkalt til millitærtjeneste nå om dagen.

 

Veldig smart å gamble på dét...stikk til USA uten å si fra til norske myndigheter, DA blir det god stemning når du blir innkalt til førstegangstjeneste :-)

 

Luring..

Du søker jo ikke om utsettelse dagen før har blitt innkalt, men med en gang du får papirer fra det millitære, legger ved alt av relevante skole bevis etc. Da skal det mye til for at en ikke får en utsettelse.

 

Fritak fra millitærtjeneste er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Kjappt og greit..

 

Må jeg i militæret om jeg skal flytte ut av Norge?

Skal flytte til Miami eller noe når jeg blir 22 ( Eller et annet land, bare ikke norge)

Er så lei norge, no offence.

 

Tror du får utsettelse dersom du er i utlandet og f.eks holder på med studier. Men det er veldig få som blir innkalt til millitærtjeneste nå om dagen.

 

Veldig smart å gamble på dét...stikk til USA uten å si fra til norske myndigheter, DA blir det god stemning når du blir innkalt til førstegangstjeneste :-)

 

Luring..

Du søker jo ikke om utsettelse dagen før har blitt innkalt, men med en gang du får papirer fra det millitære, legger ved alt av relevante skole bevis etc. Da skal det mye til for at en ikke får en utsettelse.

 

Fritak fra millitærtjeneste er en helt annen sak.

 

Selvsagt, men hvem har sagt noe om å studere? Såvidt jeg kan se, skal han bare flytte til Miami og gjøre et eller annet. Man får ikke automatisk fritak for å gjøre et eller annet. Med mindre man har utvandret, da, og det er jo det jeg skal frem til ;)

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at jeg skal flytte til Miami, bo der.

Skal mest sannsynelig aldrig flytte tilbake til norge.

 

Du risikerer fortsatt å bli kalt inn til førstegangstjeneste før du flytter, blant annet på bakgrunn av det jeg har skrevet tidligere. Så lenge du sørger for å melde utvandring til Folkeregisteret og i tillegg sørger for å få deg amerikansk statsborgerskap, vil du i alle fall ikke høre mer fra Forsvaret etter at du har utvandret.

Lenke til kommentar
Kjappt og greit..

 

Må jeg i militæret om jeg skal flytte ut av Norge?

Skal flytte til Miami eller noe når jeg blir 22 ( Eller et annet land, bare ikke norge)

Er så lei norge, no offence.

 

skjønner deg godt, håper å enten flytte dit eller ta deler av utdanningen min der en dag

men er VELDIG vanskelig å få jobb og green card, så blir nok bare til å ta utvekslingsår eller noe der

Endret av Kenny McCormick
Lenke til kommentar

Tror du får utsettelse dersom du er i utlandet og f.eks holder på med studier. Men det er veldig få som blir innkalt til millitærtjeneste nå om dagen.

Nei, det er det ikke. Det er bare rundt 1/3 som gjennomfører førstegangstjenesten, men det er flere som blir kalt inn. Altså burde man ikke gamble på å slippe å bli kalt inn så lenge man ikke gjorde det katastrofalt på sesjon.

 

Og til dere som sier at dere skal flytte til Miami: Har dere vært mye i Miami og hva baserer dere inntrykket deres av stedet på? Jeg ville vært forsiktig med å si ifra meg det norske statsborgerskapet mitt nå sånn som det går i USA for tiden. (Og dette kommer fra en som er halvt amerikansk selv.)

Lenke til kommentar

Spørsmålet var både til deg og trådstarter. Jeg tror mange nordmenn har et litt urealistisk bilde av USA, så jeg skulle sjekke hvorvidt deres inntrykk var basert på importerte underholdningsmedier av forskjellig karakter eller konkrete besøk i landet.

 

For all del, USA er et flott land og jeg liker også Miami. Men det virket ikke som om trådstarter hadde det mest reflekterte forholdet til stedet han etter sigende vil komme til å tilbringe resten av sine dager i.

Lenke til kommentar

Det er jo de som møter til rekrutten og blir sendt hjem dager etterpå. Kan si du er våpennekter (verste case er at du havner på kjøkken videre tjeneste) Folk har også sagt de er rusmissbrukere. Drevet \ driver med steroider og ellers mange andre dumme unnskyldninger. Noen bare slo seg helt vrange og nekta og bli med på fysisk opplegg, skylda på smerter og tok ikke lange tia før de ble "tjenesteudyktige".

Lenke til kommentar
Spørsmålet var både til deg og trådstarter. Jeg tror mange nordmenn har et litt urealistisk bilde av USA, så jeg skulle sjekke hvorvidt deres inntrykk var basert på importerte underholdningsmedier av forskjellig karakter eller konkrete besøk i landet.

 

For all del, USA er et flott land og jeg liker også Miami. Men det virket ikke som om trådstarter hadde det mest reflekterte forholdet til stedet han etter sigende vil komme til å tilbringe resten av sine dager i.

 

har ikke tenkt aa bli pr0nstar i hollywood nei :)

er FULLSTENDIG klar over hva jeg begir meg ut paa, foler selv at jeg er veldig oppegaaende naar det kommer til aa folge med paa hva som skjer ut i den store verden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...