Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hehe, sjekkheftet ja.

 

leste noe om hvordan dem betalte regninger over nett der borte...

 

registrerte kredittkortet sitt på en side som funker som mellom-mann, legger så inn regningsinfo, får dette trukket på kortet, og så får kortet trukket fra konto eller noe i den dur...

 

hurra for ultra-kapitalisme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger vel litt sammen med at sms imellom de forskjellige mobiloperatørene ikke var særlig pålitelig inntil noen for noen få år siden. Legg også til at de har hatt MSN, eller AOL ihvertfall tilgjengelig på telefonene siden 2001. Denne funksjonen ble jo aktivt trenert her i Norge av Netcom og Telenor.

 

Kommer akkurat tilbake fra tur i USA, og tiden det tok å sende sms oss i reisefølget imellom når vi var på forskjellige nettverk var ikke akkurat imponerende. Tok gjerne en time før sms'en kom frem. Det gjør jo sitt med gjennomslagskraften det også

Lenke til kommentar

Hvorfor, lurer dere på?

 

Fordi det er omtrent gratis å ringe mens det koster å sende sms.

Fra min studieperiode i USA tror ikke jeg sendte ett eneste melding da alle i min omgangskrets valgte å anskaffe verizon som hadde gratis samtaler innad i nettverket og ett lite sum for andre nettverk, mens sms kostet ganske mye.

 

Så da jeg kom tilbake til Norge var det en periode uvant for meg å skrive sms da jeg ble avlært å skrive sms og følte for å ringe heller selv om det kostet mer.

Lenke til kommentar
Men idag sender snitt amerikaneren en god del meldinger per dag.

Har du noen kilder på det eller er det ren gjetning basert på din omgangskrets?

 

hehe....vel, omgangskretsen min er hele det amerikanske mobil-markedet. Har starta 5 wireless startups og gjennom aarene samarbeidet med baade operatorer samt smaa og store bedrifter innen mobil-sektoren. Saa har en god oversikt om hva som skjer i dette landet. Men kilder har jeg og....letteste er aa subscribe paa FierceMobileContent, FierceWireless, samt CTIA SmartBrief (gratis og mye gode artikler). En simple Google sok ga two gode resultater for 2007/2008 markets data:

 

http://www.marketresearch.com/product/prin...oductid=1792574

http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=565124

 

Som sagt, journalisten i denne artikkelen maa enten ha misforstaat New York Times eller saa har NYT journalisten en del gale kilder. Som sagt, skulle gjerne sett NYT artikkelen.

Lenke til kommentar
hmm, når jeg tenker på det så er vel usa snart det eneste landet jeg har hørt om hvor nettoperatørene faktisk driver å skrur opp sms-prisene...

 

men har egentlig telenor og netcom aktivt trenert im på mobil? aldri merket at dem har blokkert ebuddy eller lignende...

 

hmmm....mobil prisene i USA er ganske gode....sure, en SMS/MMS melding in/ut koster flesk...normalt 20 cents (ca. 1 krone) per inngaaende/utgaaende meldinger. Men folk flest har SMS pakker. For eksempel har AT&T unlimited SMS/MMS for noen dollar i maaneden. Familie plan finnes og...for eksempel har jeg, kona, ungene unlimited SMS/MMS for $30 per maaned (150kr for unlimited SMS/MMS paa fem mobiler). T-Mobile tror jeg krever kun $6.99 for unlimited SMS per mobil.

 

Sprint har $99 for unlimited ringing, SMS, Internet, MMS...

Cricket krever $49 for unlimited ALT

 

Saa vil nok ikke si at USA er mye dyrt nei....

 

PS. Data trafikk: AT&T unlimited ($15 per maaned - 75Kr for unlimited data), Sprint $15, T-Mobile $6.99, Verizon $15

Lenke til kommentar
Så hva har vi kommet frem til? Brukes SMS i USA i like stor grad som det gjøres i Norge, eller gjør det ikke?

 

Angående sjekkhefter: Disse brukes fortsatt mye i Storbritannia også.

 

Om USA vs Norge i numre.....veit ikke men vil tippe det er ganske like (mest sannsynlig leder Norge litte granne).

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...