Gå til innhold

9500 til 9800 ! med Cat 3.2


Orak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. Jeg har et sapphire radeon 9500 med ny pcb, som jeg alltid har fått artifacts med når jeg bruker moddete drivere (altså når jeg kjører kortet @9500pro) Riktignok ikke mye artifacts, men litt støy på komplekse texturer. Har ikke klart å fjerne dette ved å slå av hierchicalZ heller.

 

Skal prøve de nye driverne på maxdownloads og se om artifactene går bort og kommer til å poste resultat. Er det noen andre som har prøvd dem, og har hatt lignende utgangspunkt som meg?

Lenke til kommentar

jeg har et sapphire 9500 nonpro 128bit.(litt for sent ute :x )

mine rammbrikker står alle 4 på linje.

vil dette si at jeg ikke kan modde det?

leste nemli på siden det var linket til at dette ikke funket med rammbrikker på linje, men jeg trodde at alle 128bit kort hadde rambrikker på linje :yes:.

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Hei!!

 

Har et Radeon 9500 (non-pro) kort som jeg har modda med rivatuner for å slå på de 4 sistepipelines. Får en liten svart prikk på samme punkte på skjermen når jeg kjører 3d grafikk ( Ikke i 2d) . Lure på om andre har samme problem . Leste noe om å slå av hierchicalZ , hvordan gjør man det ? Økte med ca 1000 poeng i 3dMark2003 med modden.

 

 

Har også problemer med min LG Flatron 915 skjerm . På oppløsninger over 1024 * 768 får jeg skygge effekter på tekst i 2d . Har prøvd begge utganggende bak på kortet samt en annen skjerm . PÅ den andre skjermen hadde jeg ikke problmer. Noen som har samme problem som meg eller har en løsning på problemet?

 

 

Asus 266-e

AMD1900+

Sapphire Radeon 9500 128MB

XP

Lenke til kommentar

Kan hjelpe og disable hierchicalZ = dette gjør du enkelt ved og laste ned rage3dtweaker fra www.rage3d.com ! da får du valge under openGL og Direct3d i "tweaker menyen" om du vil disable eller enable! :wink:

 

Hvor lenge har du hatt den skjermen? kan jo være at det er den som er problemet, siden du sier at det blir buggy når du stiller opp oppløsningen, +denne prikken/artifacten er på samme sted i alle 3d-appz

Lenke til kommentar
så..

jeg kan kjøpe ett billigt radeon9500 kort i dag også klare å modde det opp til 9800 ?

 

kortene koster rundt 1500kr

 

eller får jeg bedre ytelse av å kjøpe radeon9700 til 2000kr ?

 

Hvis du skal modde til 9800 så vil jeg anbefale deg på det sterkeste å kjøpe et 9700 til 2000kr. Det er mange som får problemer av ymse slag når de modder 9500 kortene.

Lenke til kommentar

Nå ble det litt tvetydig på denne tråden her:

 

Jeg har et Sapphire Radeon 9500 NP 128 MB DDR med det nye pcb-layout-en, svart (som natten..) og med minnebrikkene på en rekke (ikke L-form). Dette har vel da også følgelig i utgangspunktet 4 pipelines og 128 Bits buss.

 

Mener dere at de av oss som har dette kan kjøre 9500 - 9800 patch og voila få et 9800 kort? Eller blir det det samme som før der vi fikk et 9500 Pro?

Lenke til kommentar
Orak hva bruker du for og overklokke ?

Jeg fikk mitt oppi 345/610 med rivatuner.

Etter et par tester med 3dmark01 og 3dmark03 frøs bilde.

Jeg rebootet, etter ca 30 sec i windows forsvant skjermbilde så jeg måtte reboote, dette skjedde 5 ganger. Jeg avinnstalerte driveren og la inn på nytt (i løpet av de 30 sec)

Fremdeles så ble plutselig skjermen lilla og pcen rebootet :evil:

*tenkte at når har jeg herpet dette kortet*

Satt ned klokkefrekkvenser i rivatuner til defaults og slettet rivatuner.

Kjører nå 9500@9800 standard klokkefrekvenser.

Lurer derfor på hva du bruker for og klokke kortet ditt ?

Vil teste litt fordi rivatuner setter ikke klokke frekvensen til akkurat det jeg velger :(

 

tror rivatuner nullstiller innstillingene om du holder ctrl inne under oppstart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...