Gå til innhold

Tyv får erstatning etter selvpåført skade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
If skadeforsikring mente den unge mannens medvirkning til tyveriet og flukten fratar ham rett på erstatningsutbetaling. Dette avviser Moss tingrett i dommen som falt 30. juni.
(min utheving)Med andre ord kan dette ankes. Selv om de sier
- Jeg vil ikke gå nærmere inn på ankespørsmålet
er det godt mulig de gjør nettopp det. Mitt inntrykk er at forsikringsselskaper ikke gir seg i første rettsinstans.

 

Det skjer mye rart her til lands, men jeg er ikke sikker på at dette er et tegn til forfall, bare en tidlig milepæl i en lang prosess.

Lenke til kommentar
Man har da tegnet en avtale med et forsikringsselskap. Skulle bare mangle at man ikke får utbetalt det man har krav på. "Du får ikke pakke for du har vært slem"-vrøvlet kan de spare til julenissen.

 

Bullshit! Vil tro det går langt utover vilkårene som ble satt i forsikringen.

 

Minner litt om sak jeg leste om i USA. En advokat forsikret en eske sigarer mot brann, røyker disse og krever erstatning etterpå ettersom de har brent opp. Vinner saken, får en liten erstatning, men må i etterkant betale en stor sum til forsikringsselskapet som stevnet han for ildspåsettelse :p

Lenke til kommentar

Det er strengt tatt et spørsmål om hvor stor avkortning det skal være selv om man har brutt forsikringsvilkårene. Som det helt tydelig går frem av artikkelen kutter tingretten i erstatningen grunnet omstendighetene (tyveri mm). At dette virker negativt inn er derfor ganske så uomstridt. Uenigheten ligger i hvor stor avkortningen skal være, total eller delvis.

Lenke til kommentar
Man har da tegnet en avtale med et forsikringsselskap. Skulle bare mangle at man ikke får utbetalt det man har krav på. "Du får ikke pakke for du har vært slem"-vrøvlet kan de spare til julenissen.

Hvis du leser forsikringsavtalene dine så er det mange ting som kan føre til avkortning/frafall av forsikring. Lovbrudd er en av dem. Det samme kan man si om uforsvarlig kjøring - både når det gjelder hastighet sannsynligvis og med usikret last på over 150 kilo som slang rundt inne i bilen (!). Og ikke minst sommerdekk på vinterføre...

 

Hele saken er en vits - fyren skulle ikke hatt en krone bortsett fra det samfunnet er dessverre pålagt å gi ham som vi andre må dekke av våre felles penger. Om han sitter og sikler som en åndssvak idiot resten av livet er synd for ham, men fakta er at omstendighetene er langt utenfor det en normal forsikringsavtale dekker.

 

Det er vel ingen tvil om at retten har 'synes synd på ham' og at dette utrolig nok har påvirket avgjørelsen. Dette er helt uhørt - jeg regner med at forsikringsselskapet legger stor tyngde bak anken og får slutt på dette tøvet i en høyere rettsinstans.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Mannen burde få den pleien som han har krav på, og det får han nok. Noe ut over det, som erstatning, kan ikke jeg se at han har krav på.

 

Det skal vel ikke lønne seg med kriminalitet?

Når en blir hundre prosent ufør har den kriminelle handlingen definitivt ikke lønnet seg.

 

Å påstå at Jarl Martin (27) syns det som har skjedd ham er stas fordi han har fått noen skarve millioner blir veldig, veldig dumt.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Om jeg eller du hadde hatt 120 i 80sonen på motorsykkel, kræsjet, men likevell overlevd.. fått mulighet til å komme oss helt igjen, hva hadde vi fått da?

 

0-Kroner i forsikring, for de vi kjørte litt for fort og uansvarlig, litt småpenger til recovery, sannsynligvis ikke store greiene, fengsel av onkel politi og en heftig bot.

Lenke til kommentar

- Man må jaggu kjempe for det man har krav på. Dette har pågått i to og et halvt år og har tatt kraftig på oss. Det hadde vært godt om Jarl Martin kunne fått seg et sted å bo, sier mor Synnøve Østereng.

 

Blir så irritert av å lese slike kommentarer, mannen skulle ikke hatt ett rødt øre.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
- Man må jaggu kjempe for det man har krav på. Dette har pågått i to og et halvt år og har tatt kraftig på oss. Det hadde vært godt om Jarl Martin kunne fått seg et sted å bo, sier mor Synnøve Østereng.

 

Blir så irritert av å lese slike kommentarer, mannen skulle ikke hatt ett rødt øre.

Det verste med denne tullingen er at posere som et offer i saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...