Gå til innhold

Hvor mange asylsøkere kan vi motta?


Anbefalte innlegg

Jeg var på tur med en fransk turistgruppe, der guiden og nevøen hans kunne godt norsk. guess what? ikke et ord på norsk! Ring politiet! Vi har franskmenn her som ikke vil la seg integrere!

 

Man snakker ikke norsk til franske turister på en guidet tur, så her i dette merklige eksemplet trenger man nok ikke ringe Politiet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selfølgeleg var det ein innvandrar ingen norske heite Oma.

Og Alinoe du må ha dorlig humor xD

Til og med du må vite at Oma ikkje er eit norskt navn(ellers er du litt dum :whistle: ).

 

remiq.net_5701.jpg

 

For noen er det ikke grenser for antallet. UDI og den politiske eliten manipulerer folk og kupper folkemøter. Det er reine Goebbels-stilen. Les mer i linken:

 

Kupp av folkemøte

 

Dette virker da udramatisk. Å motta asylsøkere in the first place handler om solidaritet, så å spille på det i innledningen er da helt på sin plass. Hvis folk ikke gidder å ta til ordet fordi de er redde for litt kritikk så får de ha det så godt.

 

Nå blir kommuner tvunget til og opprette asylmottak mot sin vilje, siste kommune ut var Drammen :thumbdown: Sinnsvakt!

 

NIMBY.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg var på tur med en fransk turistgruppe, der guiden og nevøen hans kunne godt norsk. guess what? ikke et ord på norsk! Ring politiet! Vi har franskmenn her som ikke vil la seg integrere!

 

Man snakker ikke norsk til franske turister på en guidet tur, så her i dette merklige eksemplet trenger mabil medn nok ikke ringe Politiet!

 

 

Ironi er en bil med fjong farge og flate dekk, ja, i hvert fall på internett ...  :whistle:

Lenke til kommentar

Vi har en på jobb som er 100% Norsk etnisk og full pakke... han heter Omar. Så ikke kom og si at ingen etnisk norske heter det :)

 

 

 

Litt offtopic:

Men kom til å tenke på noe her for litt siden.

Dama mi jobber i blodbanken og tapper folk. Hun kan ikke huske at hun har tappet en eneste utlending så lenge hun har jobbet der (da tenker jeg på dem med kryptiske navn).

Syns personlig at de kan bidra litt mer her også. Norske sykehus sliter nok med å få blodgivere, spesielt til O- (resus minus(?)).

Lenke til kommentar
Litt offtopic:

Men kom til å tenke på noe her for litt siden.

Dama mi jobber i blodbanken og tapper folk. Hun kan ikke huske at hun har tappet en eneste utlending så lenge hun har jobbet der (da tenker jeg på dem med kryptiske navn).

Syns personlig at de kan bidra litt mer her også. Norske sykehus sliter nok med å få blodgivere, spesielt til O- (resus minus(?)).

Fantastisk poeng. Nå skal du få et lite oppdrag av meg. Spør din kjære om hun kjenner til regler for føde- og oppvekstland for blodgivere, og om det eventuelt er restriksjoner på hvem som kan gi blod. Du kan i samme slengene spørre hvorfor det ikke finnes homofile blodgivere, har det med deres motvilje mot å bidra å gjøre? Hvis det er hun som er forundret kan du be henne om å spørre sine overordnede om hvorfor personer med utenlandsk bakgrunn eller med homofil legning ikke oppsøker blodgiverkontorene. Kan det virkelig være slik at disse ikke får lov til å gi blod?

Lenke til kommentar
Spør din kjære om hun kjenner til regler for føde- og oppvekstland for blodgivere, og om det eventuelt er restriksjoner på hvem som kan gi blod.

De reglene ble liberalisert i september 2006.

Per november 2006 sier Sosial- og helsedirektoratet at menn som har sex med menn er permanent utelukket fra blodgivning. Det samme gjelder personer som har oppholdt seg mer enn 5 år (kumulativt) i så å si alle land utenfor Europa/Nord-Amerika. Som en kuriositet kan det nevnes at personer som har oppholdt seg ett år i Storbritannia mellom 1980-96 også er permanent utelukket (kugalskap). Jeg har ikke fått med meg at reglene er liberalisert.

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/...1414_14770a.pdf

 

Jeg er selv heterofil nordmann, men utelukkes som blodgiver (ikke permanent foreløpig) på fire-fem punkter.

Lenke til kommentar
Per november 2006 sier Sosial- og helsedirektoratet at menn som har sex med menn er permanent utelukket fra blodgivning. Det samme gjelder personer som har oppholdt seg mer enn 5 år (kumulativt) i så å si alle land utenfor Europa/Nord-Amerika.

Før ja, nå gjelder det kun for afrikanske land sør for Sahara.

 

Noen jeg kjente kunne plutselig gi blod da reglene ble endret i 2006, men jeg klarte ikke å overtale til å bli blodgiver.

Lenke til kommentar
Litt offtopic:

Men kom til å tenke på noe her for litt siden.

Dama mi jobber i blodbanken og tapper folk. Hun kan ikke huske at hun har tappet en eneste utlending så lenge hun har jobbet der (da tenker jeg på dem med kryptiske navn).

Syns personlig at de kan bidra litt mer her også. Norske sykehus sliter nok med å få blodgivere, spesielt til O- (resus minus(?)).

Fantastisk poeng. Nå skal du få et lite oppdrag av meg. Spør din kjære om hun kjenner til regler for føde- og oppvekstland for blodgivere, og om det eventuelt er restriksjoner på hvem som kan gi blod. Du kan i samme slengene spørre hvorfor det ikke finnes homofile blodgivere, har det med deres motvilje mot å bidra å gjøre? Hvis det er hun som er forundret kan du be henne om å spørre sine overordnede om hvorfor personer med utenlandsk bakgrunn eller med homofil legning ikke oppsøker blodgiverkontorene. Kan det virkelig være slik at disse ikke får lov til å gi blod?

 

- Har ikke spurt men vi har pratet litt rundt om det. Alle fra Afrika som har vært der mer enn 6 måneder har livstid karantene.

- Har du byttet partner har du 6 mnd karantantene (hva med flerkoneri?)

- Du må være 18 år og veie mer enn 50 kg

- Ingen ferske sår (til og med papirkutt er god nok grunn til å ikke gi blod)

 

Stoppet opp og skrive og googlet isteden:

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/...1414_14770a.pdf

Her er svaret ditt fra side 13 og nedover, det du er mest ute etter er på side 16.

 

 

Edit: wups, dere fant det jo :) hehe

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...