Gå til innhold

Laptop - Ønsker å virtualiserer applikasjoner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere

Driver å sjekker ut vmware for tiden, grunnet et lite prosjekt, men er litt usikker på

hvordan jeg kan få gjordt det.

Altså, planen er å kjøre 5-6 programmer, eller applikasjoner jeg har på cd, virtuelt,

fortrinnsvis vil jeg kjøre en virtuell pc per program, slik at de ikke forstyrrer hverandre.

2 program per virtuell går sikkert greit det å...

Hvordan løser jeg det best?

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kommer helt ann på hvor mye disk/minne/cpu aktive de forskjellige programmene er. Prosessorkraft er gjerne ikke så stort problem, men jeg ser for meg at disk IO kan bli et problem, spesielt med såpass mange virtuelle systemer som skal kjøres. Du bør hvertfall optimalisere de virutelle systemene slik at de ikke er så harde på diskene som ellers. RAM er desverre ikke løsningen til alt, spesielt hva Windows angår, men mye RAM vil gi deg lavere IO på diskene.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

jeg forsker litt på samme utfordringen. Og etter bistand fra tdipower har jeg kommet fram til at det antagelig er mest hensiktsmessig, på en laptop, og ha windows i bunnen (for M$ folk da vel og merke), pga alle eksterne enheter som skal kobles til, med wlan, bt, mob sync, etc, etc

Disk IO kan vel løses ved hjelp av 2.5" usb drives kanskje ?

Endret av Fungus
  • 1 måned senere...
Skrevet

La meg prøve å se om jeg forstår deg riktig: Du vil løse problemet med lav IO ved å koble til disker via USB som bruker prosessorkraft og er trege? Jeg tror, stryk det, jeg vet at du vil få elendig ytelse på det. Hvis du skal satse på eksterne disker, gå i så tilfelle for Firewire eller eSATA, da får du ikke penalty fordi alt må gjennom CPU.

Hva du har i bunnen har stort sett veldig lite å si. VMWare har egne legacy drivers for det meste, som fungerer uavhengig av host os (domO).

Det jeg lurer på er: Hvorfor ønsker du å kjøre masse virtuelt på en laptop? Det virker svært lite hensiktsmessig og litt som å gå rundt grøten, hente salt, salte gråten og så spise seg en vei gjennom det etterpå.

Hvis det er noe "cloud-computing" du ønsker å oppnå med dette så har du totalt bommet på begrepet.

Gjest Slettet+9812398713
Skrevet

Nå har ikke trådstarter svart på sin egen tråd, ei heller publisert andre innlegg på HW.no nettverket, så da er nok tråden død.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...