Gå til innhold

Hvor kjøper dere arduino?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Jeg har også begynt å leke med Arduino og det er jo utrolig morro. Terskelen for å programmere hardware har jo blitt langt lavere enn tidligere.

 

Det første jeg tittet etter var hvordan jeg kunne få kjøpt Arduino-relaterte kompoenter i Norge. Hvordan kjøper dere utstyr til Arduino-hobbyen deres?

 

Jeg vurderer å importere noen Arduino-relaterte komponenter på hobbybasis for å gjøre det lettere tilgjengelig her i Norge, men dersom det allerede er mulig å kjøpe raskt og billig i Norge fra før så er det jo ikke noe poeng at jeg bruker noe tid på dette.

 

Om noen har noe innspill til import av Arduino-utstyr, så mottas det med takk. :)

Lenke til kommentar
Jeg har også begynt å leke med Arduino og det er jo utrolig morro. Terskelen for å programmere hardware har jo blitt langt lavere enn tidligere.

 

Det første jeg tittet etter var hvordan jeg kunne få kjøpt Arduino-relaterte kompoenter i Norge. Hvordan kjøper dere utstyr til Arduino-hobbyen deres?

 

Jeg vurderer å importere noen Arduino-relaterte komponenter på hobbybasis for å gjøre det lettere tilgjengelig her i Norge, men dersom det allerede er mulig å kjøpe raskt og billig i Norge fra før så er det jo ikke noe poeng at jeg bruker noe tid på dette.

 

Om noen har noe innspill til import av Arduino-utstyr, så mottas det med takk. :)

 

Vet ikke hvor mye dette har for seg, er jo blitt ganske populært å handle fra statene, så du vil nok neppe sitte igjen med noe særlig gevinst av å importere selv for videresalg..

 

Men om du lurer på hva som er tilgjengelig, så er det mye sensorer og slikt på sparkfun.com, som kan brukes til å lage mye rart! Kjøp en rc-bil, monter på proximity-sensorer som måler avstanden til ting, programmer noe lurt som gjør at den ikke kjører i veggen, hiv på en kost bakpå, og vips, så har du en dings som tørker støv hjemme!

Lenke til kommentar

Bare til info så har jo den nye Arduino Mega kommet ut nå for de som har behov for "litt" flere inn og utganger.

 

http://www.sparkfun.com/commerce/product_i...roducts_id=9152

 

Den har 54 digitale I/O (hvor 14 av dem kan brukes til PWM (analog ut)) og 16 analoge innganger

Og den passer forrøverig til alle arduino-shields som var til det "gammle" arduinokortet

 

Ulempen er vel at man nå ikke kan bytte ut microkontrolleren så lett, eller programmere microkontrolleren for så å bruke den alene uten arduinokortet siden microkontrolleren nå er loddet fast i kortet og er av SMD type.

 

09152-03-L.jpg

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden jeg hadde lyst til å begynne å programmere på Arduino og jeg også ville friske opp loddeteknikken min kjøpte jeg et Freeduino (tilsvarende et Arduino Duemilanove) byggesett på eBay.

Det gikk helt greit å bygge, den vanskeligste komponenten var allerede loddet fast, og det ble under 200,- inkludert frakt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Siden jeg hadde lyst til å begynne å programmere på Arduino og jeg også ville friske opp loddeteknikken min kjøpte jeg et Freeduino (tilsvarende et Arduino Duemilanove) byggesett på eBay.

Det gikk helt greit å bygge, den vanskeligste komponenten var allerede loddet fast, og det ble under 200,- inkludert frakt.

 

Jeg vurderer å handle fra elektrokit.se ,men har noen andre noen anbefalinger? F.eks å bestille fra SparkFun? Blir det noe billigere eller hva slags konklusjon kom folk til?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å handle fra elektrokit.se ,men har noen andre noen anbefalinger? F.eks å bestille fra SparkFun? Blir det noe billigere eller hva slags konklusjon kom folk til?

Jeg har kun handlet fra SparkFun - kan derfor ikke sammenligne med elektrokit.se

Å handle fra SparkFun var helt greit (dollarkursen var veldig lav da jeg handlet).

Lenke til kommentar

Har handlet en gang hos Sparkfun. Arti` sjappe. Hadde jeg bare kunnet bruke halvparten av de schnåffe µC greiene de selger.

 

Selv om jeg tilsammen handlet for over 1000 KR , slapp jeg å betale hverken toll eller avgifter.

(Kanskje fordi bare en tredjedel av handlelista var synlig utenpå pakken ? :o ( ...Nei. Gå`kke an`. Eller gjør det ... (?)

Tenkte ikke på toll osv i farta , da jeg bestillte :|

Endret av Arex_x
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Pussig, jeg søkte på Google etter info om Arduino på norsk, og fant denne tråden jeg startet for over 2 år siden...:p

 

Jeg har ihvertfall bestilt en Arduino Duemilanove på eBay nå til 8 dollar. Ble 10 dollar i frakt i tillegg, så totalen er 18 dollar, eller ca 110 spenn. Blir spennende å se om den funker!

Lenke til kommentar

Selv om jeg tilsammen handlet for over 1000 KR , slapp jeg å betale hverken toll eller avgifter.

(Kanskje fordi bare en tredjedel av handlelista var synlig utenpå pakken ? :o ( ...Nei. Gå`kke an`. Eller gjør det ... (?)

Tenkte ikke på toll osv i farta , da jeg bestillte :|

Hehe de er greie slik. og ofte står det bare noen av delene på utsiden med f.eks 1 dollar på hver del. Men hysj vi vil ikke gjøre tollerene oppmerksom på denne fantastiske butikkens praksis :innocent:

 

Jeg har også fått med noen morsome (ekstra) ting noen ganger når jeg har kjøpt ting fra dem som spillekort, gotteri, klistremerker, ol. :cool: Det er fint at de kan ha det litt morsomt å være litt userriøse sammtidig som de har en veldig serriøs og god kundeservice ut over det som kan forventes.

 

Elfa har forrøverig også veldig god kundeservice, men prisene deres er jo rimelig høye.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Noen som bor i området Oslo/Akershus som har goooood peiling på Arduino og har lyst til å hjelpe meg litt med å programme og installere litt stæsj i en hjelm? Lettere sagt Daft punk hjelm. Skal installere et elelr annet Arduino kort, med 8x8 LED matrix i sentrum av hjelmen og på hver sin side av hjelmen skal det installeres opp noen rammer med LED lys inni :)

 

Betalings blirre hvis du kan og har peil :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...