Gå til innhold

Lov å skrive det samme i hvert eneste innlegg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men når man ikke bruker signaturen til å ha signaturen sin der, hvorfor heter den da signatur?

Jeg mener signaturen bør inneholde noe som forteller noe om deg som bruker. Mange har link til Last.fm, YMDb o.l., andre har sitater av kjente eller mindre kjente personligheter. Jeg har programvare jeg bruker, spill jeg spiller og t-skjorte-butikken jeg bruker. Det forteller litt om meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Men utelukker ikke at jeg kan ta det i bruk igjen selv senere og mener slike mer personlige avslutninger kan være med på å gi innlegg mer personlighet og seriøsitet om det ikke misbrukes.

 

For oss som har slått signaturer av for å slippe å lese og scrolle over dem, er slikt bare sykt irriterende. Heldigvis et lite problem, så jeg klager ikke over det, men jeg liker det ikke.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Men hvorfor heter da signaturen signatur, når det ikke er en signatur? Det er da ikke så vanskelig å endre det.

Jeg tror du må sette deg litt inn i hva en forum-signatur er for noe. Det virker som om du forveksler den med signaturen på et dokument eller i en e-post. Signatur i denne sammenheng har en langt mer utbredt betydning enn kun et navn, eller direkte informasjon om vedkommende. Man kan lese litt om det her, selv om den er ganske kort:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Signature_block

Lenke til kommentar

Å avslutte hvert innlegg med bilde er nok å regne som over streken. Det samme går for om man går inn for å avslutte innlegg med en hilsen på trass, eller for å være kverulerende. Formålet med ens handling vil som alltid bli vurdert.

 

En enkel AtW eller Geir :) på slutten er å anse som en bagatell og ikke noe å bruke tid og krefter på å regulere bort, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Dotten sier at det er tillatt å avslutte med en enkel hilsen. Slik jeg ser det skal hilsenen ikke overstige mer enn en linje og den skal være enkel. Noe som betyr at den ikke skal være mer enn 3 ord eller det antallet ekstra ord du eventuelt behøver i samsvar med navnet ditt. Dotten kan jo eventuelt bekrefte eler avkrefte min påstånd og tolkning av det. :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på trusselen.

Å avslutte hvert innlegg med bilde er nok å regne som over streken. Det samme går for om man går inn for å avslutte innlegg med en hilsen på trass, eller for å være kverulerende. Formålet med ens handling vil som alltid bli vurdert.
Lenke til kommentar

Jeg tror du tolker ordet signatur for bokstavelig. Jeg skal ikke spekulere på hvorfor det kalles signatur, jeg registrerer at det er det vanlige begrepet. Det kunne vært et annet ord, men når det en gang er slik synes jeg det er greit at diskusjon.no holder seg til det innarbeidede begrepet. Da blir det mer forståelig for både nye og gamle brukere.

 

Men jeg oppfatter det ikke som en underskrift i den forstand av ordet, men snarere en "bunntekst" i likhet med adressefeltet på et brevark. Der står adresse og annen informasjon, og alltid på samme plass, men når du undertegner brevet så gjør du det ikke der men på slutten av teksten.

 

Når jeg skriver "Geir" på slutten av mine innlegg så er det i utgangspunktet fordi jeg har lært (for en drøy mannsalder siden når høflighet var en dyd) at det er alminnelig høflighet å skrive under på det man forfatter. Smilefjeset er riktignok av nyere opprinnelse, men selv det har jeg brukt i en årrekke på ulike forum. Jeg ville aldri sendt et brev eller en epost uten å undertegne, selv om navnet mitt også står i mailheadingen eller annet steds hen på brevarket. Det er rett og slett min måte å si at dette er min mening og den står jeg for. Siden brukernavnet mitt ikke er mitt egentlige navn er det enda mer naturlig å gjøre det også her på forumet.

 

At det er en gradsforskjell mellom "Mvh Ståle" som tekst og å lime underskriften inn som bilde synes jeg er opplagt, selv om det ikke hadde irritert meg personlig nevneverdig så lenge bildet var lite og diskret. Men derfra og til å legge annen generell informasjon i bunnen av hvert innlegg ser jeg ikke helt sammenhengen. Bilder av eller tekst og linker om andre (off topic) ting er spam og det synes jeg er helt greit at forumet har regler mot. Det har vi signaturen til, med dertil hørende regler.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...