Gå til innhold

På jakt etter speilrefleks - vanskelig valg


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da har jeg vært i Ålesund. Var på Elkjøp og prøvde å holde litt i forskjellige kamera.

De hadde ikke Olympus-kamera der, men jeg fant ut at jeg liker godt litt størrelse.

Så derfor lurer jeg på hvor stort E-520 er. I forhold til Canon EOS 400d f.eks.?

 

Jeg presterte forøvrig å ikke bruke en krone. Jeg har verdens beste mamma :love: I tillegg ga hun meg litt jeg kunne bruke, men de har jeg altså ikke brukt. Og hun har ikke spurt etter dem heller.

 

Ett skritt nærmere speilrefleksdrømmen :)

Lenke til kommentar

Olympus E-520 er ett av de minste speilrefleksene man får tak i. Det er mindre enn Canon 400D.

 

Her er en sammenligning av de to. Se litt nede i tabellen for å sammenligne høyde, bredde osv.

 

https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=50440&pids[]=95550

 

Huff, den linken var ikke lett å få til. Bare klipp den ut og lim den inn i adressefeltet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Huff, det er helt sikkert jeg som tar feil. Jeg har bare sett meg blind på spesifikasjonene. PMnormal har sikkert kjent på grepene.

 

i_472004-300x200.jpg

# Bredde: 13,6 cm

# Høyde : 9,2 cm

# Dybde : 6,8 cm

 

400d-300x200.jpg

# Bredde: 12,65 cm

# Høyde : 9,42 cm

# Dybde : 6,5 cm

 

Grepet på Olympus E-520 ser betydelig større ut i forhold til kameraet så det stemmer nok bra det PMnormal sier.

Lenke til kommentar
Alle andre dSLR enn Canon 350D, 400D og 450D har akseptable grep.

 

Vel, det blir subjektivt, veldig subjektivt.

 

For å svare deg, E-5x0-serien har et mye mer substansielt grep enn 450D. I mine øyne/hender også et bedre grep.

Fixed.

 

Det er meget subjektivt, som sagt. Jeg personlig synes 400D er greit med batt.grep.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er enig i at SanDisk Extreme III er bra kort -bruker det mye selv. Synes også at du har funnet deg en god foto-pakke.

 

Begge veskene har plass nok; men jeg ville nok vurdert en større utgave av Crumpler Pretty Boy (f.eks. 5500, modellen over), slik at du har plass til en blits i fremtiden.

 

Tom

Lenke til kommentar

Da har jeg lista klar:

 

 

Olympus E-520 med 14-42 og 40-150 kr. 6095

Sandisc Extreme ||| 4GB kr. 425

Crumpler Veske Pretty Boy 5500 kr. 595

 

Sum: kr. 7115

 

Budsjett: 5000-6000... Jaja :p Skal jobbe hver dag neste uke (lite folk), så litt nærmere er jeg jo. Dessuten skal jeg selge det gamle kameraet, og får litt penger for det. (Muligens mer enn det er verdt). Og så har jeg litt fra før også, så dette går nok bra :D

Endret av Wheaten
Lenke til kommentar

Budsjettet ditt blir å sprenges enda mer etterhvert :p

 

Angående grep. Hadde selv E-510/520 på lista mi. Under Nikon D80 og Pentax K10D/K20D. Canon 400/450D var ikke i nærheten.

 

Husk å sjekke priser rett før du bestiller, kan godt hende at det er ett godt eller bedre tilbud på nettbutikk eller lokale butikker på en slik Oly pakke.

Lenke til kommentar
Budsjettet ditt blir å sprenges enda mer etterhvert :p

Ja det regner jeg med. Bruttern skal til San Francisco etter jul, så .. :whistle:

 

Husk å sjekke priser rett før du bestiller, kan godt hende at det er ett godt eller bedre tilbud på nettbutikk eller lokale butikker på en slik Oly pakke.

Det skal jeg gjøre :)

Lenke til kommentar

 

Den er ganske enorm. Jeg har en sånn i sort, og der har jeg plass til:

 

1 Olympus E-510

1 14-42mm

1 40-150mm

1 FL-36 blitz

1 25mm f/2.8

1 Lensbaby 2.0

1 50mm f/2

1 "lens pen"

4 filtre.

og et ekstra minnekort + litt kabling.

 

Jeg kan pga små fourthirds-objektiver stable 14-42+50 i høyden på den ene siden, og så 40-150 med Lensbaby + 25mm på tvers på den andre siden.

 

Jeg tror du kommer til å skvette når du får den Crumpler'n og ser hvor mye plass du vil ha til overs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...