Gå til innhold

Motorola på CeBit


Anbefalte innlegg

Z1010 er det vel tvilsomt om i det hele tatt noen gang kommer til norge, siden UMTS-nettet ikke åpner før til neste år der. Da har kanskje SonyE kommet med en nyere modell.

 

Her kommer du igjen med dumme og ignorante utsagn angående UMTS. Selvsagt kommer Z1010 til Norge. Som jeg har sagt før, så trenger ikke Z1010 UMTS for å funke, siden den har GSM/GPRS også. At den har UMTS blir vel mest for en gimmick å regne, siden UMTS-nettet foreløpig er svært dårlig utbygd, men at den blir en topp telefon, det er det ingen tvil om.

 

Omtrent som Nokia 7110 med Wap. Absolutt en telefon forut for sin tid, men var det egentlig noen som brukte Wap-delen? Var vel heller det at den var den første med dynamisk minne som gjorde telefonen nyskapende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at den vil importeres av små selskaper el. nettbutikker. Ser jo endel mobiler som ikke kommer til Norge som feks. 8250 (selges i Asia) fins i Norge med norsk tekst!!! Dette er jo litt spesiellt og kanskje kun mulig med denne modellen siden den har en søstertelefon i Norge med navn 8210. z1010 har jo ingen lignende modeller, så isåfall ville jo språket vært engelsk, men det kunne jo gå bra. Vet noen om z1010 vil komme til sverige?? Somoftest har mobiler solgt i scandinavia alle de scandinaviske språkene innebygd.

 

 

Molna: Hadde det vært Motorola som var først ute med WAP, ville du nok ikke ha minnet FutureX på at Nokia 7110 ikke var den første WAP telefonen! :wink:

Lenke til kommentar
Siemens S25 var den første mobilen med WAP, bare så det er klart....

 

Z1010 blir muligens for dyr til at SonyE er interessert i å selge den i lille Norge. En hardware-funksjon som UMTS kan ikke sammenlignes med en software-funksjon som WAP

 

Nokia 7110 var den første telefonen med Wap. Jeg kjøpte den med en gang den kom ut, så jeg burde vite det.

 

At du i det hele tatt kan tro at Z1010 ikke kommer til Norge, synes jeg er ganske utrolig. Jeg kjenner mobilmarkedet, men vi får vel bare vente og se hvem som får rett.

 

UMTS og Wap kan selvsagt sammenlignes. At de to er helt ulike teknologier er det ingen tvil om, men jeg snakker ikke om å sammenligne teknologisk sett. Det burde du forstått. Jeg snakker om å sammenligne UMTS og Wap som fenomener i markedet. Likheten er at begge har blitt hypet opp som noe som vil revolusjonere mobilverdenen, mens i virkeligheten er det for begge snakk om en langsom evolusjon som det vil ta mange år å gjennomføre.

Lenke til kommentar
kranglefanter...

 

Litt morosamt da, når folk kommer med et utsagn som de tror skulle holde til en seier, men motstanderen kommer med det siste i saken...

 

Vel, jeg kjøpte 7110 i Desember 1999. Da var den nettopp kommet ut. Hvis du er så sikker på at S25 kom før, kanskje du kunne fortelle meg når du så den for første gang i en butikk i Norge.

 

Før

 

Jeg kjøpte S25 i august eller september 1999. Den var grunnen til at jeg startet Club-Siemens, som skjedde rundt 20. oktober.

 

*smekk*

Lenke til kommentar
Vel, det kan vi nok krangle lenge om...

 

7110 hadde jo ikke fargedisplay engang ;)

 

Men, nå blir jeg borte til onsdag. CeBIT venter :D

 

s25 hadde wap 1.0 som ikke fungerte i norge, og 7110 hadde wap 1.1 som fungerte i norge.

Så da kan man si at 7110 var den første waptelefonen som hadde wap som VIRKET i norge. :shrug:

 

Molna: Jeg har hatt mange siemens mobiler opp gjennom tidene, og de er absolutt ikke så bra som du skal ha det til.

Nå har jeg en s55 som jeg er sånn passe fornøyd med, men angrer på at jeg hørte på deg og kjøpte den istede for en nokia 5100.

Du skryter hele tiden av at s55 har så mye bedre display enn t68i og t300 sitt, det er FEIL!

Du begrunner det utifra ET bilde du har funnet på internett, men sannheten er at SE sine skjermer er bedre.

Jeg har sendt alle bildene jeg har i telefonen til en kamerats t300, og alle bildene ble best på hans skjerm.

På s55 blir de ganske "kornete" mens på t300 sin blir fargene MYE bedre.

:shrug:

Jeg kan nevne MASSE med s55 som jeg ikke er fornøyd med, så ikke kom å si at siemens er perfekt.

Jeg blir rett og slett bare så sinnsykt lei av fanboys. :x

 

Uansett hvor mye du skryter om siemens, og uansett hvor mye du klager på dette innlegget og mener det er feil, så er det ihvertfall min erfaring.

 

Det var bare dette jeg skulle si.

 

Jeg synes forresten SE z1010 ser ganske nice ut jeg 8)

Lenke til kommentar

ALLE har fått med seg at S55 har bedre diplay nå.. Bruk .BMP istedet for .GIF så kanskje du ser det... :lol:

 

Alle jeg kjenner som har T68i og har fått prøve en S55 sier at det er bedre display på S55'en. Det er ikke noe jeg tar ut av løse lufta.

 

og S25 er fortsatt den første WAP mobilen. Fordi om Norge hang etter med å få WAP til å funke, betyr ikke det at S25 ikke var den første mobilen med WAP.. WAP 1.0 funket i enkelte andre land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...