Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par points fra gårsdagens panel:

 

1. Ut fra det jeg har lest kommer Marauders settet til å bli endret i fremtiden pga. kjipt gameplay (forsåvidt enig).

2. Natalya og Immortal kings settene kommer til å få 6-piece bonuser i fremtiden.

3. Raiment settet til Monk får en overhaul (2pc: +100% dmg til generators, 4pc: +1 dashing charge på hvert 3de generator hit (opptil 5 charges), 6pc: tilsynelatende uendret, men annen tekst).

4. Bilder av setbonusene til de nye wizard, DH og barb settene som kom på fredag.

5. Noen ymse andre legendary items (flere som allerede hadde blitt vist på fredag).

 

Få eller ingen nyheter til hverken WD eller Crusader. Ganske ironisk at DH og Wizard ser ut til å få både nye 6-piece sets og enkelte andre legendaries. Hvorfor ikke bare fikse på de eksisterende? Shadows, Delvis Tal Rashas og Vyrs settene er jo ikke kompetitive. Grepene de gjør øker jo bare poolen av ubrukelig items, og gjør bare det man vil ha enda litt vanskeligere å finne.

 

@Civilix: Hm. Eneste jeg hørte var 5-10% chance, men hvis denne sjansen øker dramatisk utover dette i høye Grifts så kan det jo ha noe for seg.

Lenke til kommentar

Hadde vært mye bedre å heller oppgradert eksisterende våpen slik de gjorde med 2H i 2.1 spør du meg...

 

Som nevnt er jeg meget imot Ancient Legendary pga flere ting, blandt annet at det alerede er supervanskelig å få enkelte våpen og OM det de faktisk dropper må du leve med at sjangsen er stor for at de har dårlig rolls. F.eks SMK, har droppet 3 ganger for min WD der 2 hadde så lav DPS og lav stats at det var en skam....heldigvis så fikk jeg en 2450DPS SMK tilslutt. En annen ting er at disse Ancient Legendary kommer til å være enda mer skjeldne enn de alerede skjeldne våpene....PLUS at de ikke har tatt bryet å bare lage nye legendarys, men bare oppdatert noen stats på eksisterende utstyr...

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Jeg var ikke spesielt godt innstilt til Season 1 og patch 2.1 heller, men det viste seg jo å blåse flere hundre timer ekstra spilletid inn i spillet alikevel. Jeg skal derfor være forsiktig med å forhåndsdømme, men å buffe eksisterende ville ikke gitt noe bedre levetid utover det å sette et par nye GR-rekorder den første uka og så nothing else to do.

 

På en side virker Ancient items som en "billig" gulrot for å spille mer, men på en annen side er det jo da nesten garantert at mange vil spille for disse itemene. Jeg føler også at i S1 så er GRs utelukkende for å uppe gems til lvl 25 (eller høyere for de som gadd) og thats it. Nå vil de i det minste gi mer mening end-game messig hvor vi kanskje ser at spillere skifter mer vekk fra T6 grinding til GR runs (for den økte ancient dropraten). Hvis de samtidig fikser rifts slik at opplevelsen er mer strømlinjeformet (færre dead-ends, ressurect @ corpse, bedre fordeling av monstre osv.) så kan det bli fett, i hvert fall for en stakket stund.

 

Jeg bare håper at de en dag innser, og går inn for, å fikse det mest grunnleggende problemet de har: Skill, element og build variation. Her er det så vanvittig snevert at det i praksis kun er 1-3 builds pr. char, hvorav de fleste ligger på 1 eller 2 (med små forskjeller). For Wizard er det kun firebirds som duger, dog det er riktignok mulig å variere enkelte skills. For DH er det M6 (dog to forskjellige builds, sant begge baseres rundt sentries). Crusader har condemned og pahalanx, men den ene suger i GR og den andre suger i NR. WD tror jeg bare har 1 build (?). Barb aner jeg ingenting om. Monk har kun ett build.

 

Det andre grunnleggende problemet er overpopulasjonen av items som ikke gjør noen ting, og deres tilsynelatende hesitasjon med å fikse det. Rolands settet til Crusader kom til patch 2.1. Hva skjedde? Det sugde grenseløst sammenlignet med Akkhan. Fikse det til S2? Nope.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...