Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tråkker kanskje noen på tærne her, men jeg håper D3 blir mer casual enn D2. Det at man ikke kunne respecce f. eks. gjorde jo det ganske kjipt på LAN. "Elitistene" likte jo det fordi da fikk de leke elitister. Men for vår del endte det med at vi brukte forskjellige programmer for å respecce chars når vi LANet.

 

Jeg håper dupes o.l. ikke blir noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg tråkker kanskje noen på tærne her, men jeg håper D3 blir mer casual enn D2. Det at man ikke kunne respecce f. eks. gjorde jo det ganske kjipt på LAN. "Elitistene" likte jo det fordi da fikk de leke elitister. Men for vår del endte det med at vi brukte forskjellige programmer for å respecce chars når vi LANet.

 

Jeg håper dupes o.l. ikke blir noe problem.

Tipper det blir respeccing - er jo f.eks en feature i WoW, så lite sannsynlig at det ikke blir mulig i D3.

Lenke til kommentar

jeg tror faktisk det vil komme ut litt før jul, det pleier jo å være strategisk som regel

 

Jul 2011? :tease: neida... er ikke godt å si. Men de fleste nettsidene bruker 2011. Blizz har jo cataclysm som kommer til wow før jul (ubekreftet november 2010), og da har de ingen grunn til å release D3 før neste kvartal etter dette, altså våren 2011.

 

 

Jeg gleder meg veldig til dette spillet. Brukte en del timer i D2! Husker godt Baal runs fra D2, vet ikke hvor mange ganger jeg har drept Baal!

Lenke til kommentar

Det er ikke mye Blizzard kan gjøre galt med Diablo 3, om de beholder mye av sjelen til Diablo 2, og delvis også eneren som jeg synes ikke er i nærheten av den episke oppfølgeren.

 

 

MEN>>>

 

Jeg for min del håper de beholder loot systemet fra Diablo 2.

På Diablo 2 kunne hvilken som helst mob droppe hva som helst, selv om sjansen for å droppe ting er høyere på bossene, og enkelte mini bosses.

 

 

 

Om de innfører loot table systemet til WoW, altså at hver boss kun kan droppe et visst antall ting, men da dropper KUN disse tingene, blir jeg MEGET skuffet.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Det var halvparten av moroa å være kjapp til å loote da! :D

 

... Selv om kjæresten min sikkert fortsatt bærer nag fordi jeg glefsa til meg en ring hun ikke hadde plass til i inventoriet og istedenfor å gi den tilbake vendoret jeg den fordi det var en gul trash ring.

 

Hører jeg det si pling fra ring/gems så løp jeg hodeløst rundt og skulle plukke det opp. :D

Lenke til kommentar

Jeg håper derimot de innfører need/greed systemet osv. på loot fra WoW. Jeg hatet fra Diablo at kun close-combat klasser fikk tak i drops, fordi de tok alt før casters etc. nådde bort.

Innbilte meg at det allerede var kunngjort at items dropper lokalt for hver spiller. Mulig jeg husker feil, dog.

Lenke til kommentar
Muligheten til å lage en lvl99 ferdig med akkurat det gearet man vil ha for å bruke i pvp.

 

Tviler på at det skjer. Eventuelt blir det på en egen server, men hvis det er mulig så ødelegger det veldig for levetiden til spillet.

 

Det er heller ikke 99 lvls i D3, men 60. Selv om det kan forandres seinere.

 

Begrunnelsen var at de ville at lvls skal ha en større effekt enn det de hadde i D2. Forskjellen fra for eksempel lvl 80 til 81 er nesten ikke nevnverdig. Og hvis vi går helt opp i forskjellen fra 90-91 er den enda mindre. Fleste builds i D2 var ferdig rundt lvl 80-85, noen rett rundt 90. Etter det var alle main skills of synergies ferdig lvlet, og kun de ekstra 5 stat pointsene, og litt ekstra helse hjalp.

 

Selv om vi kan ta PvP med inn i bildet, hvor det er vanskeligere å treffe en karakter som er høyere lvl. Med andre ord vil en lvl 99 karakter ha overtak mot andre spillere som bruker attack rating for å treffe. Men selv der var ikke effekten så stor, med tanke på at det som teller i PvP er items og erfaring.

 

En beastmaster/shapeshifter klasse, i needs it.

 

Er fortsatt 2 klasser igjen som ikke er vist vil jeg tro. Så det er fortsatt en mulighet at vi ser en beastmaster/shapeshifter klasse. :D

 

Sikkerhet mot duping, maphack etc. Klarer ikke leve uten det i d2, men ser ikke noen grunn til at d3 skal gå samme veien

 

Ingen programmer er 100% sikker mot cheating. Håper bare Blizzard tar bedre vare på D3 enn D2, og er mer aktiv med tanke på banning av cheatere.

 

Though, egentlig er jeg litt skeptisk til hele spillet. De har ødelagt ganske mye synes jeg ved at man ikke lenger kan få tilgang til andre klassers egenskaper gjennom runewords (bear sorceress, ww assassin). De har gjort det sånn at skills ikke bygger opp til hverandre på samme måte gjennom et skill-tree, istedet ligger alt i 3 forskjellige basseng hvor man mye mer står fritt. Det betyr at man egentlig bare må finne de 4 kraftigste spells, maxe dem, og bruke dem, det blir ikke noe kompromiss med hvor man skal plassere poengene. De har også fjernet runewords som vi kjenner dem, men de har ihvertfall lagt til et slags nytt runesystem der man kan modifisere skillsene som ser interessant ut.

 

At man kunne få skills fra andre karakterer var vel for å hjelpe til med balansering. Før enigma ville barbs mer eller mindre aldri ha sjangs til å ta igjen en sorc for eksempel.

 

Selv om det tar bort noe av morroa med å lage merkelig builds. Zealsorc, zealassa, zealbarb, wolfbarb, wwassa, bowsorc, bowpala, bowassa, aurasorc etc etc etc.

 

Men det med at skill trees er mer åpent er bare bra. Synergies ble jo implementert for å hjelpe early gameplay, så ikke alle bare brukte vanlig angrep og sparte opp skill points til de virkelig gode skillsa ble tilgjengelig (lvl 24/30). Tror nok at systemet i D3 kan gjøre early game litt mer interesangt, da du kan bruke andre ting en normal attack.

 

Ser at komplett opererer med ubekreftet dato 16. juni 2011, hvilket antyder at det fortsatt er en god stund til det kommer.

 

Er placeholder dato så spillet kan legges ut på nettet for forhåndbestilling, og at de får spillet inn i systemet.

 

Jeg tråkker kanskje noen på tærne her, men jeg håper D3 blir mer casual enn D2. Det at man ikke kunne respecce f. eks. gjorde jo det ganske kjipt på LAN. "Elitistene" likte jo det fordi da fikk de leke elitister. Men for vår del endte det med at vi brukte forskjellige programmer for å respecce chars når vi LANet.

 

Trengte aldeles ikke være elitist for å lage en god build. Basic research på forhånd holder I masse, og selv uten det kan man se utifra synergies hva som fungerer relativt greit. Finnes noen unntak da.

 

Samtidig så tar det heller ikke lang tid å lvle en ny char i D2. Kanskje litt annerledes i SP, da du ikke kan trade uten å være medlem av et SP community. Men online er det UTROLIG lett å lvle. Jeg og 2 andre hadde en lvl service gående, og vi kunne rushe 4 characters fra normal-hell og lvle fra 1-93 på rundt 5-6 timer. Funker nok ikke fult så bra nå som uber lvling ikke kan brukes, men kan nok lett få til 1-93 på... 10-15 timer.

 

Om man er helt ny til diablo, så ignorerer man elitistene, og spiller for å ha det morro. ;)

 

Jeg håper derimot de innfører need/greed systemet osv. på loot fra WoW. Jeg hatet fra Diablo at kun close-combat klasser fikk tak i drops, fordi de tok alt før casters etc. nådde bort.

 

Trengs ikke. Når man spiller i party, får alle spillere eget loot. Altså det som dropper for deg kan ikke andre se. Man kan plukke opp loot som en venn kanskje trenger for så å gi det til de.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si levetiden blir mindre av å kunne lage lvl 99's fra starten av, hvis man ikke har maphack vil det å rushe/powerlvle en annen char ta mye lenger tid, ikke sikkert det er mulig en gang, og da er det ganske demoraliserende å måtte bruke en uke på å lage en char bare fordi klanen din trenger en sorc til en pcw. Guild Wars gjorde det sånn, startet med max-lvl og valgte alt av gear/skills selv, raskere action og mindre grinding. Også kan pengemaskinen activision tjene litt på å selge unlockables som f.eks. runer og armor.

 

1 klasse igjen ja, men for guds skyld la det være en ranger med pet evt en shapeshifter. Druid var det beste med d2.

 

Cheating: Angående om det er 100% sikkert så har det bare med hvor mye som skjer på serversiden. Duping er bugs, det skal ikke skje, og med litt patching bør det kunne unngås. Maphack er en easy fix, hvis serveren ikke gir deg noe informasjon om hva som skjuler seg der man ikke har vært er det ikke mulig å se det selv med en maphack. Heroes of Newerth gjør nesten alt på serversiden, ikke plaget av maphacks slik wc3 var.

 

Det som holdt live i meg gjennom D2 var greia med å lage morsomme builds, brukte alt jeg hadde en gang på å lage en druid med max mulig FCR før jeg skjønte at firestorm ikke ble påvirket av det. QQ. Uansett, gøy med morsomme builds, enigma ble litt teit siden alle måtte ha det, men hvis de gir alle klassene en slags initiation er det ikke grunn til at sorc skal være SÅååÅ imba.

 

D3 early blir nok bedre, men det hadde blitt på samme måten med kun respecs også, så kunne man testa masse forskjellig early også respecce når man finner ut hva man faktisk vil gå. For alt jeg vet blir det masse variasjon, jeg har bare ikke lyst til at det skal bli et fast build for hver karakter siden det er det "beste". Kjedelig hvis man har så mye valgmuligheter at absolutt alle velger f.eks. whirlwind på barb fordi det er digg å ha, uten at det går ut over resten av buildet. Da blir det veldig som wow, der en druid "skal" gå heal etc.

Lenke til kommentar

Som sagt da burde det være på en egen server, og jo for noen blir levetiden ikke fult så lang. Hører stadig folk si at det er starten av ladder som er mest gøy. Finne items på nytt å bygge opp characters. Nå de kommer til det punktet at de kan kjøpe det meste, blir gleden borte. På den andre siden har du de som ikke liker grinding, og heller vil nå end game for å komme igang med duels. Så det du foreslår kan i grunn gå begge veier.

 

Jepp stemmer nok at det er 1 klasse. Satt i går kveld å kunne ikke komme på hvem den 4. klassen som er blitt vist var, så fikk det for meg at vi kunne hadde sett 3. >_>

 

Cheating: Folk vil alltid finne en måte å utnytte et program på. Spørsmålet er hvor aktiv Blizzard vil være i å banne disse, for at frykten for cheating blir høy nok til at minst mulig tar i bruk tredje parts programvare.

 

Helt enig i at unike builds for å si det sånn hjalp til med og holde liv i D2. Håper derfor at skill runes kan ha noe lignende effekt som det cross-class skill runewords hadde for D2.

 

Syntes respec blir et dårlig system for at early lvls skal bli mer artig tidlig i spillet. I min mening så sier det vel litt mer om design metoden/strukturen til skill trees, hvis det kreves respec senere. Det vil jeg si til en viss grad blir dårlig design. Men det trenger ikke nødvendigvis bli en fast build per character av den grunn. Kan jo ta D2 som eksempel, der hadde de aller fleste klassene minst 2 builds som var standard, noen et par flere avhengig av hva den skal brukes til. Og det samme vil nok skje med D3. Folk finner den mest effektive builden for det området de trenger den til, og det blir da til såkalte cookie cutter builds.

Lenke til kommentar

Tror jeg må være den eneste D2 spilleren som aldri grinder bossene. :D Har alltid bare gått Normal -> Nightmare -> Hell. (Har aldri rundet det på Hell da). Har måttet spille med 2-3 roller for å komme meg igjennom Nightmare, så jeg kunne trade mellom characterene. (Har aldri spilt online heller)... ;)

 

Amatør. Jeg var godt gjennom jungelen i Act 3 på Nightmare med en Paladin level 15... :p

 

Gleder meg til D3 kommer, men er skeptisk. I det siste har alt for mange spill skuffet meg, inkludert Starcraft 2. For all del, dagens spill er som regel svært bra laget, men de mangler sjelen de brukte å ha. Gode, gamle Starcraft fokuserte på varierte enheter, bra gameplay, mange små detaljer og alt det der. SC2 fokuserer i hovedsak poå å fortelle en episk historie jeg driter i. Det eneste som ikke har skuffet meg er merkelig nok det nyeste spillet til Lara Croft. Det er ganske teit og burde vært dårlig, men det har definitivt en sjarm andre spill kan se langt etter. Det tar ikke seg selv seriøst i det hele tatt Om Diablo 3 heller ikke tar seg seriøst kan det bli bra, men jeg tipper det vil gjøre det stikk motsatte og presentere seg selv om et episk spill alle "må" spille. Men vi får se.

Lenke til kommentar

Tror jeg må være den eneste D2 spilleren som aldri grinder bossene. :D Har alltid bare gått Normal -> Nightmare -> Hell. (Har aldri rundet det på Hell da). Har måttet spille med 2-3 roller for å komme meg igjennom Nightmare, så jeg kunne trade mellom characterene. (Har aldri spilt online heller)... ;)

 

Amatør. Jeg var godt gjennom jungelen i Act 3 på Nightmare med en Paladin level 15... :p

 

Gleder meg til D3 kommer, men er skeptisk. I det siste har alt for mange spill skuffet meg, inkludert Starcraft 2. For all del, dagens spill er som regel svært bra laget, men de mangler sjelen de brukte å ha. Gode, gamle Starcraft fokuserte på varierte enheter, bra gameplay, mange små detaljer og alt det der. SC2 fokuserer i hovedsak poå å fortelle en episk historie jeg driter i. Det eneste som ikke har skuffet meg er merkelig nok det nyeste spillet til Lara Croft. Det er ganske teit og burde vært dårlig, men det har definitivt en sjarm andre spill kan se langt etter. Det tar ikke seg selv seriøst i det hele tatt Om Diablo 3 heller ikke tar seg seriøst kan det bli bra, men jeg tipper det vil gjøre det stikk motsatte og presentere seg selv om et episk spill alle "må" spille. Men vi får se.

 

Så er det amatør i D2 jeg er? Faen, det hadde jeg ikke forstått! :p (Det er en grunn til at jeg flirer av meg selv igjennom hele tråden)

 

Gode nye Starcraft 2 fokuserer på varierte enheter, bra gameplay, mange små detaljer og alt det der. At du ikke synes Starcraft 2 er like bra er en annen sak... ;)

 

Du kan jo kanskje kikke litt på kvartfinalene og opp her:

http://www.gomtv.net/videos/?cate=21

 

Kanskje du blir positivt overrasket og finner ut at det er på tide å faktisk spille 1v1 på ladderen? ;)

 

Et av gamene jeg definitivt vil anbefale

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg tråkker kanskje noen på tærne her, men jeg håper D3 blir mer casual enn D2. Det at man ikke kunne respecce f. eks. gjorde jo det ganske kjipt på LAN. "Elitistene" likte jo det fordi da fikk de leke elitister. Men for vår del endte det med at vi brukte forskjellige programmer for å respecce chars når vi LANet.

 

Jeg håper dupes o.l. ikke blir noe problem.

Nå kan du endre på ferdighetene i Diablo 2. Tror det kom med patch 1.13 (altså en patch som kom i mars i år) om jeg ikke tar helt feil. Dessverre var det 9 år for sent. Jeg håper de gjør det likt som i D2, altså at du bare kan respece en gang pr. vanskelighetsgrad eller der i området. Ubegrenset blir bare teit, og da må du sannsynligvis også betale noe for det (om det er IRL-penger eller spill-penger spiller ingen rolle for min del). Å respece skal være en belønning for noe man har gjort (quest, raid etc.), ikke et tilbud fordi at man ikke er i stand til å være litt strategisk.

 

Jeg håper også at de viderefører The Arreat Summit når D3 kommer. Det er et fantastisk hjelpemiddel for dem som spiller litt mer.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Fro min del håper jeg at barbs fortsatt kan bruke to digre sverd, frenzy og løpe rundt og dele ut juling i like høy fart som batman i arkham asylum. Eller som i D2, for den slags skyld :) Ellers håper jeg det ikke blir noe drit med "bound on pickup" og slikt på utstyr. Foretrekker bare å kjøpe dritten og kose meg med spillet ved å løpe rundt og drepe alt jeg ser :p Samt... endret grafikk til den eldre stilen, men det kan vi jo bare glemme :/ Utenom det så håper jeg at det blir mye "content" helt i start, og ikke det at de fyller på etter hvert som ÅRENE går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...