Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det eneste jeg har å trekke ned for akkurat nå er at man må være online for å kunne spille Single Player :/

 

 

Men tenk på alt du får igjen, blizzard har jo allerede argumentert med "sikkerhet", din singleplayer blir nå mye sikrere....

 

AtW

Ja, hurra. Sikker 1p-mode :p. Ser ikke helt hvorfor de ikke kunne ha den delen som i f.eks. Diablo 2, men de har nok sine grunner og jeg stoler på dem foreløbig.

Uansett blir det nok multiplayer som blir min sak. Synes bare det virket som en litt merkelig løsning for alle del som har dårlig eller ingen tilgang til internett.

Endret av Grreven
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns spillet nå er designet til at folk bare skal bli max level så fort som mulig slik at vi kan begynne å kjøpe/selge items slik at blizzard kan tjene penger?

 

Vi trenger ikke flere characters pga skill trees siden alle characters har alle skills (kan bare skifte).

 

Vi trenger ikke forskjellige specs fordi kraftigheten på en skill er bestemt av items, som praktisk nok blir solgt for penger på auction house! hurra!

 

Syns dette er å gå alt for langt spør du meg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo ikke spilt D3, men jeg synes de har gjort mange dårlige valg i løpet av utviklingen. Dårlig i den forstand at det ikke blir det spillet jeg har ventet på i mange år, selv om det sikkert blir en stor suksess og pengemaskin.

 

RealMoneyAH er latterlig - ja, det var sånn det funket i D2 også, men nå gjør man det offesielt. Ingen normale mennesker vil noensinne tjene noe på dette, det blir ricerene fra vietnam som kan tjene litt, men det blir samtidig sånn at enten betaler man ekte spenn eller så får man ikke tak i de bra itemsa.

 

Mangel på valgmulighter - de har tatt bort attribute points, skillpoints og forskjellige skillbonuser i items. De har forsåvidt addet skillruner, men totalt sett er det i mine øyne mindre muligheter. D2 var jo ikke fett fordi det var så kjempebalansert, det var fett fordi man med uendelige valgmuligheter av gear kunne gjøre at helt latterlige builds funket.

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo ikke spilt D3, men jeg synes de har gjort mange dårlige valg i løpet av utviklingen. Dårlig i den forstand at det ikke blir det spillet jeg har ventet på i mange år, selv om det sikkert blir en stor suksess og pengemaskin.

 

RealMoneyAH er latterlig - ja, det var sånn det funket i D2 også, men nå gjør man det offesielt. Ingen normale mennesker vil noensinne tjene noe på dette, det blir ricerene fra vietnam som kan tjene litt, men det blir samtidig sånn at enten betaler man ekte spenn eller så får man ikke tak i de bra itemsa.

 

Mangel på valgmulighter - de har tatt bort attribute points, skillpoints og forskjellige skillbonuser i items. De har forsåvidt addet skillruner, men totalt sett er det i mine øyne mindre muligheter. D2 var jo ikke fett fordi det var så kjempebalansert, det var fett fordi man med uendelige valgmuligheter av gear kunne gjøre at helt latterlige builds funket.

Skjønner det meste av tankegangen din og er absolutt ikke uenig heller bortsett fra det med valgmuligheter. Selv om attributes nå settes automatisk og at vi ikke kan velge slike ting like mye, så har Blizzard satt inn såpass mange nye items og kombinasjoner som gjør at vi får mange flere builds i Diablo 3 enn i Diablo 2 som faktisk fungerer. Greit nok, om man setter seg ned med kalkulatoren og faktisk regner ut hvor mange builds man kunne laget seg i D2 så hadde tallet kanskje vært høyere, men 90-97% av de buildsa ville aldri fungert skikkelig, spesielt ikke pvp.

 

Ikke bare det, men om du husker D2 så var det slik at en som var helt ny i spillet aldri hadde mulighet til å kunne lage noe som ble bra ettersom at man måtte kunne kjenne til mesteparten av items og kombinasjonene av skills for å kunne lage noe som dugde. Dette skal ikke bli et problem med D3 ettersom at såpass mye blir automatisk satt (om du skjønner) og dermed skal også vi når vi starter å spille kunne få en følelse av at vi blir mye sterkere og faktisk slipper å respecce konstant eller lage ny character.

 

Ble litt slurvete ordvalg og ganske barnslig forklart, men det får holde for øyeblikket :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan folk bruker argumentet at "man hadde tusenvis av builds i d2 men få av dem var brukbare".

 

Dette er jo ikke helt sant. Få av dem var BEST. Alle var mer eller mindre brukbare.

 

ser ikke for meg at diablo 3 kommer til å bli så veldig annerledes. Noen kommer til å finne ut hva som funker "best" og alle kommer til å gjøre akkurat dette.

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo ikke spilt D3, men jeg synes de har gjort mange dårlige valg i løpet av utviklingen. Dårlig i den forstand at det ikke blir det spillet jeg har ventet på i mange år, selv om det sikkert blir en stor suksess og pengemaskin.

 

RealMoneyAH er latterlig - ja, det var sånn det funket i D2 også, men nå gjør man det offesielt. Ingen normale mennesker vil noensinne tjene noe på dette, det blir ricerene fra vietnam som kan tjene litt, men det blir samtidig sånn at enten betaler man ekte spenn eller så får man ikke tak i de bra itemsa.

 

Mangel på valgmulighter - de har tatt bort attribute points, skillpoints og forskjellige skillbonuser i items. De har forsåvidt addet skillruner, men totalt sett er det i mine øyne mindre muligheter. D2 var jo ikke fett fordi det var så kjempebalansert, det var fett fordi man med uendelige valgmuligheter av gear kunne gjøre at helt latterlige builds funket.

 

Hva er problemet med at "ingen normale mennesker" tjener på det? Ellers ser jeg ikke nødvendigvis på det som en ulempe med mer feleksibilitet med skills heller. Problemet med diablo 2 wer uendelige mengder grind, jo mindre av det, jo bedre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan folk bruker argumentet at "man hadde tusenvis av builds i d2 men få av dem var brukbare".

 

Dette er jo ikke helt sant. Få av dem var BEST. Alle var mer eller mindre brukbare.

 

ser ikke for meg at diablo 3 kommer til å bli så veldig annerledes. Noen kommer til å finne ut hva som funker "best" og alle kommer til å gjøre akkurat dette.

Nei, flesteparten av buildsa var elendig. Med mindre du sikter til at brukbar vil si å kunne klare Hell ved å bruke en latterlig mengde tid og spamme townportals for å heale, reparere og slikt så var ikke alle i nærheten av brukbare. Kommer selvfølgelig også an på om du regner eq, charms og lvl med nå da.

Lenke til kommentar

Diablo uten grind, er jo ikke diablo, hva skal man gjøre når man når max lvl om man ikke skal drepe for items?

PVP har de jo sagt klart ifra aldri kommer til å bli balansert, og de i det minste kommer ikke til å fokusere på pvp.

 

Ellers veldig enig med Gebby.

 

Hvorfor fjerne alle valgmulighetene våre? Skillpoints borte, så nå kan vi ikke fokusere på hva vi ønsker av skills, ikke kan vi fokusere på ekstra hp via stats heller, eller mana, eller styrke.

Nå må vi heller ofre items for å kunne få de ekstra stat'ene vi ønsker.

 

Jeg skjønner at de ønsker å reinvente seg, komme med noe nytt, men det er ikke nødvendigvis det jeg ønsker, og i det minste en del av det gamle d2 community er enig.

 

Kan ikke gi noen endelig dom før beta og release, men per nå synes jeg det ser veldig "noob" friendly ut.

 

Så intervju angående fjerning av skillpoints, og noe av grunnen var pga folk respecca for å flytte point nedover i treet etterhvert som de levlet opp.

Noe man ikke har problem med i D2, fordi man ikke har uendelig med respecs, 1 per vanskelighetsgrad + drop fra bossene i hell.

 

Skjønner ikke hvorfor alt må være så enkelt, folk lærer fort at de ikke skal bytte 100 ganger, om de bare har mulighet til å bytte 10.

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke hvorfor alt må være så enkelt, folk lærer fort at de ikke skal bytte 100 ganger, om de bare har mulighet til å bytte 10.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor alt må være så tidkrevende, hvorfor må man igjennom de samme tingene uendelig mange ganger for å få en annen type character? Hvorfor må man grinde i en evighet når man bytter charachter, osv. Jeg ser ikke problemet med å fokusere mer på gameplay og variasjon, og mindre på ørkesløs repetering.

 

AtW

Lenke til kommentar

Diablo uten grind, er jo ikke diablo, hva skal man gjøre når man når max lvl om man ikke skal drepe for items?

PVP har de jo sagt klart ifra aldri kommer til å bli balansert, og de i det minste kommer ikke til å fokusere på pvp.

 

Ellers veldig enig med Gebby.

 

Hvorfor fjerne alle valgmulighetene våre? Skillpoints borte, så nå kan vi ikke fokusere på hva vi ønsker av skills, ikke kan vi fokusere på ekstra hp via stats heller, eller mana, eller styrke.

Nå må vi heller ofre items for å kunne få de ekstra stat'ene vi ønsker.

 

Jeg skjønner at de ønsker å reinvente seg, komme med noe nytt, men det er ikke nødvendigvis det jeg ønsker, og i det minste en del av det gamle d2 community er enig.

 

Kan ikke gi noen endelig dom før beta og release, men per nå synes jeg det ser veldig "noob" friendly ut.

 

Så intervju angående fjerning av skillpoints, og noe av grunnen var pga folk respecca for å flytte point nedover i treet etterhvert som de levlet opp.

Noe man ikke har problem med i D2, fordi man ikke har uendelig med respecs, 1 per vanskelighetsgrad + drop fra bossene i hell.

 

Skjønner ikke hvorfor alt må være så enkelt, folk lærer fort at de ikke skal bytte 100 ganger, om de bare har mulighet til å bytte 10.

Ja, det blir veldig "noob friendly" og det var tanken til Blizzard også. Jeg skjønner forsåvidt hva du mener, men saken sett fra begge sider så tror jeg kanskje at Blizzard gjør det rette valget her.

 

Du må også huske at gameplayen og fysikken i spillet ikke blir helt lik D2 og kanskje det derfor ikke er så nødvendig med samme mulighet for å kunne endre på hver minste detalj :)

 

Jeg synes det er bra at man kan respecce mye, spesielt i starten av et slikt spill der nye builds stadig blir oppdaget. Litt surt å sitte å tenke "det buildet der vil jeg prøve, sammens med de x andre buildsa" også tør man ikke for man er i lvl 60 og ikke vil risikere å gjøre characteren dårligere. Mye man kanskje går glipp av da. Husker selv da jeg lagde nye chars i D2 (før patchen med respec kom) og var livredd bare for å klikke en for mye eller noe slikt når jeg satt stats og skills.

Endret av Grreven
Lenke til kommentar

Skjønner det meste av tankegangen din og er absolutt ikke uenig heller bortsett fra det med valgmuligheter. Selv om attributes nå settes automatisk og at vi ikke kan velge slike ting like mye, så har Blizzard satt inn såpass mange nye items og kombinasjoner som gjør at vi får mange flere builds i Diablo 3 enn i Diablo 2 som faktisk fungerer. Greit nok, om man setter seg ned med kalkulatoren og faktisk regner ut hvor mange builds man kunne laget seg i D2 så hadde tallet kanskje vært høyere, men 90-97% av de buildsa ville aldri fungert skikkelig, spesielt ikke pvp.

 

Ikke bare det, men om du husker D2 så var det slik at en som var helt ny i spillet aldri hadde mulighet til å kunne lage noe som ble bra ettersom at man måtte kunne kjenne til mesteparten av items og kombinasjonene av skills for å kunne lage noe som dugde. Dette skal ikke bli et problem med D3 ettersom at såpass mye blir automatisk satt (om du skjønner) og dermed skal også vi når vi starter å spille kunne få en følelse av at vi blir mye sterkere og faktisk slipper å respecce konstant eller lage ny character.

 

Ble litt slurvete ordvalg og ganske barnslig forklart, men det får holde for øyeblikket :p

Joda, de har gjort det på en litt annen måte her og det blir sikkert ok det også. Du har mye rett i at de fleste builds ikke fungerte, og det var ikke kjempemye variasjon i builds i pvp der de fleste var auradin/charger/smiter/javazon/bonenecro/winddruid osv. Jeg snakker jo uansett bare for meg selv, men jeg syntes det var fantastisk awesome å bruke tid på å finne ut det perfekte utstyret til druiden min med riktig blockrate og akkurat nok faster cast rate til å caste den akkurat så fort osv med masse forskjellige builds. Deretter å teste ut -> prøve på nytt. Runespesialiseringen synes jeg blir litt snever, jeg tror nok man fort finner ut hva som funker best og da blir det masse "lol har du ikke ruby rune på lightning storm? noob".

 

 

 

Hva er problemet med at "ingen normale mennesker" tjener på det? Ellers ser jeg ikke nødvendigvis på det som en ulempe med mer feleksibilitet med skills heller. Problemet med diablo 2 wer uendelige mengder grind, jo mindre av det, jo bedre.

 

AtW

 

Det er ikke noe problem i seg selv, men jeg tror mange rettferdiggjør det med tankegangen at "kanskje jeg kan finne noe awesome og bli steinrik", og det tror jeg ikke vil skje. Fleksibiliteten med skills er selvfølgelig positiv. Jeg grindet da aldri noe i Diablo2, man hadde jo duping som gjorde at alt av uniques og runewords var tilnærmet gratis. Om man måtte ha en perfect circlet eller noe i den duren kunne det være vanskelig, men tiden i D2 brukte jeg mer på å bli powerlvla og å lvle andre venner, samt å duellere med alle de morsomme buildsene.

Lenke til kommentar

 

Joda, de har gjort det på en litt annen måte her og det blir sikkert ok det også. Du har mye rett i at de fleste builds ikke fungerte, og det var ikke kjempemye variasjon i builds i pvp der de fleste var auradin/charger/smiter/javazon/bonenecro/winddruid osv. Jeg snakker jo uansett bare for meg selv, men jeg syntes det var fantastisk awesome å bruke tid på å finne ut det perfekte utstyret til druiden min med riktig blockrate og akkurat nok faster cast rate til å caste den akkurat så fort osv med masse forskjellige builds. Deretter å teste ut -> prøve på nytt. Runespesialiseringen synes jeg blir litt snever, jeg tror nok man fort finner ut hva som funker best og da blir det masse "lol har du ikke ruby rune på lightning storm? noob".

Det er jeg helt enig i! Får bare krysse fingrene :)

Lenke til kommentar

Noen flere enn meg som tror at grunnen til at offlinespilling og modding ikke blir mulig har sammenheng med introduksjonen av RLcash AH? Når man handler med ekte valuta i spillet blir f.eks duping av items en mye alvorligere forbrytelse og dermed blir det nødvendig med en større grad av kontroll over spillerne. Jeg er i utgangspunktet ikke mot en AH basert på ekte valuta, men hvis dette er prisen så blir jeg straks mer usikker på om det er verdt det.

 

Godt mulig jeg går for å bare spille hardcore også, der er det visstnok ikke noe auksjonshus i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Noen flere enn meg som tror at grunnen til at offlinespilling og modding ikke blir mulig har sammenheng med introduksjonen av RLcash AH? Når man handler med ekte valuta i spillet blir f.eks duping av items en mye alvorligere forbrytelse og dermed blir det nødvendig med en større grad av kontroll over spillerne. Jeg er i utgangspunktet ikke mot en AH basert på ekte valuta, men hvis dette er prisen så blir jeg straks mer usikker på om det er verdt det.

 

Godt mulig jeg går for å bare spille hardcore også, der er det visstnok ikke noe auksjonshus i det hele tatt.

 

Ville det ikke bare vært positivt om de økte kontrollen over spillerne? I mine øyne var/er det duping og botting som har ødelagt D2 i stor grad. Nå har de kodet spillet opp fra scratch og forhåpentligvis tatt større høyde for sikkerheten i koden slik at det skal bli vanskeligere å jukse.

 

Men en ting jeg tenker ang det at man ikke har skillpoints, men ting ligger i items. Hva hvis man dør? Må du gå naken tilbake, "uten" skills til å forsvare deg med for å plukke opp corpset ditt?

 

Edit: En helt annen ting, alle disse avsløringene vi får nå, samt at en del av de virker å skulle være permanente tyder jo på at ting går i et forrykende tempo hos Blizzard om dagen. Er vel nesten lov å håpe og tro at det er ment å være ferdig til juletider/rett over nyttår nå.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Godt mulig jeg går for å bare spille hardcore også, der er det visstnok ikke noe auksjonshus i det hele tatt.

Ingen AH på hardcore? Det er jo der hvor man faktisk har muligheter til å tjene penger...

Og nettopp det er grunnen til ingen AH på HC. Blizzard vil ikke at folk skal bruke x antall penger på items som de mest sannsynlig mister og aldri får tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...