Gå til innhold

GTX280 vs 2x Radeon 4870 Crossfire


dahwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HL2 vil gå smooth uansett hva du velger..

 

I crysis og Bioshock vil nvidia antaglivis yte litt bedre.

ATi liker ikke Lost planet, så der er også nvidia et bedre valg.

 

I COD4 vil CF oppsettet ganske klart knuse enkelt GTX280..

 

CoJ og Shadowrun husker jeg ikke, den sistnevnte har jeg aldri sett i reviews for å være ærlig.

 

 

Valget ditt bør jo også avhenge om du allerede har ett crossfire hovedkort eller ikke. Om du har det, så hadde jeg nok valgt 2x4870 som vil yte mer enn bra nok i 1680x1050.

 

Husk også at 4870 i crossfire trenger bedre PSU enn GTX280

Lenke til kommentar
Kjøp et gtx 260, det holder lenge og er sikker på at nVidia legger ut bedre drivere etter vert. Eller bare vent til du finner noe på bruktmarkedet....

Hva er vitsen med å kjøpe GTX 260 når HD 4870 yter bedre til en billigere penge? Han har også muligheter for crossfire hvis han kjøpe HD 4870.

 

Jeg skal selv kjøpe et HD 4870 kort og oppgradere med et til til høsten.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Ser ut som 4870 kortene har mye potensiale med nye drivere. Gleder meg til å se ytelsen på et Radeon 4870x2 kort =D

Jeg også. Blir også fet å se hvordan 2 stk 4870x2 yter i Xfire.

Xfire kjører bra uansett om du har 2x 4870x2 eller ett integrert skjermkort :p hehe

 

www.xfire.com

Lenke til kommentar
Men så lenge 2x ATI kan slå ut 1x nVidia så går jeg for ATI's.

Stemmer at de kan det ja, men i f eks Crysis vil Nvidia sitt kort yte bedre siden Crysis støtter Nvidia sine kort mye bedre.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3341&p=20

 

http://www.tweaktown.com/reviews/1481/9/pa...ysis/index.html

 

Å poste en link av noen som har testet kortene kan alle gjøre ;)

 

De fleste testene jeg har sett så ser det ut som testerne har "tuklet" litt med resultatene mtp hva de liker best av AT og Nvidia. Dette baserer jeg på at ingen av testene jeg har sett så langt konkluderer med det samme. Noen plasser vinner ATI, andre Nvidia.

 

2stk 4870 kort koster 4000kr. Så må folk sannsynligvis ha et nytt HK til minst 1000kr=5000kr.

 

1stk GTX280 kort koster 4400kr.

 

Disse oppsettene ser ut som de yter forholdsvis likt (de vinner omtrent like mange tester hver). Jeg kommer til å gå for et GTX280 kort, og heller kjøpe meg et til når jeg føler jeg trenger det og prisen er sunket kraftig. 2stk gtx280 kort vil temmelig garantert være bedre enn 3stk 4870 kort, både ytelses messig, og mtp hvilken PSU som kreves. Spesielt når du ser på spill som kommer som vil ta i bruk mer enn 512mb minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...