Gå til innhold

GTX280 vs 2x Radeon 4870 Crossfire


dahwan

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg oppsumerer det slik:

 

GTX280 er best på crysis.

GTX280 får best eller mer enn god nokk FPS i alle andre spill

 

GTX280 is the ansver? =P

Høres enklest ut å bare måtte styre med ett skjermkort

 

ITT: fanboys

 

La meg snu den på hodet for deg.

4870 er nok på Crysis

4870 får mer enn god nok FPS i alle andre spill

 

4870 koster halvparten, kjøp deg en raskere CPU og 4GB ekstra med minne.

 

Og ja, hold deg til ett skjermkort, ikkje kjøp det dyre søppelet som nForce er, og sleng på et kort i crossfire (kanskje tilogmed av neste generasjon) når det faktisk er BEHOV.

 

Eneste her er at 1stk 4870 kort er langt ifra nok til Crysis i Very high. Det sliter faktisk veldig på høyere oppløsninger på High..

1stk 4870 klarer ikke Age of Conan i høy oppløsning med alt maxet, med bloom og shadows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ting jeg lurer på ..har ati noe lignende som physx teknologi i korta sine ... for meg er physx et stort + og som nvidia sier har du spilt spill med physx går det ikke ann å spille uten_:) slik som jeg har fattet det har ikke ati støtte for dette i sine grafikkprosessorer siden nvidia praktisk talk kjøpte opp physx ageia og puttet teknologien in i sine nye kort ..riktig nok funker det ikke helt som det skal enda har jeg hørt men vil bli fikset med drivere tenker jeg.

 

anyway det jeg tenker er:

1 ati sine kort ser ikke ut rett og slett STYGG å se på noe som er negativt for meg som en gamer/casemodder:)

 

2nvidia sine kort har physx ageia

 

3putter man et par hundre kroner ekstra i gtx 280 kortet og kjøper feks xxx versjonen til xfx så knuser det ati sitt kort

Lenke til kommentar
Thraze: Det hovedkortet du har i signaturen kan kjøre crossfire eller hva mener du når du skriver at hket ditt ikke kan kjøre crossfire?

Du skal ha et hk( intel) som er noen år gammelt for at det ikke skal støtte crossfire.

Og psuen må ikke være så fryktelig stor for å kjøre 2x4870 heller, en god 750w( tror mindre skal gå greit også) klarer det.

Men nå syns ikke jeg 900w er mye heller da.....

 

Nå er ikke jeg det skarpeste spydet i Afrika mtp hovedkort, men jeg har alltid hatt inntrykk av at for å få plass til 2 PCI-E kort, så må du ha 2stk PCI-E slots på hovedkortet ditt.

 

Mitt kort, som står i signatur, har pr dags dato 1 PCI-E slot ;)

 

blablabla fra meg...trodde det var P35 Pro du hadde, så beklager sterkt dette..det var faktisk bare 1 PCI-E Abit sitt P35 og det som jeg ble litt forundra over var at Abit sitt P35 Pro hadde 2xPCI-E porter men støtter ikke Cf...uansett Thraze beklager for rotet mitt=)

 

Giallorossi: Takk for du sa i fra=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Eneste her er at 1stk 4870 kort er langt ifra nok til Crysis i Very high. Det sliter faktisk veldig på høyere oppløsninger på High..

Nå er vel heller ikke Crysis så veldig spillbart i very high på en GTX280 i høyere oppløsninger. Kommer ann hvor kresen man er på framerate og hvor man er i spillet. GTX280 er omlag 15% raskere enn 4870 på high (med catalyst 8.7beta).

 

1stk 4870 klarer ikke Age of Conan i høy oppløsning med alt maxet, med bloom og shadows.

Men heller ikke så langt i fra.

Age of Conan is very tough on graphics cards, and if you can run with “Bloom” enabled at 1920x1200 with most of the in-game settings at their highest values then you’ve got a very fast video card. The Sapphire Radeon HD 4870 is able to do this; it can run Age of Conan with “Bloom” enabled at 1920x1200 with almost everything at the highest in-game settings.

- http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

Lenke til kommentar
en ting jeg lurer på ..har ati noe lignende som physx teknologi i korta sine ... for meg er physx et stort + og som nvidia sier har du spilt spill med physx går det ikke ann å spille uten_:) slik som jeg har fattet det har ikke ati støtte for dette i sine grafikkprosessorer siden nvidia praktisk talk kjøpte opp physx ageia og puttet teknologien in i sine nye kort ..riktig nok funker det ikke helt som det skal enda har jeg hørt men vil bli fikset med drivere tenker jeg.

 

anyway det jeg tenker er:

1 ati sine kort ser ikke ut rett og slett STYGG å se på noe som er negativt for meg som en gamer/casemodder:)

 

2nvidia sine kort har physx ageia

 

3putter man et par hundre kroner ekstra i gtx 280 kortet og kjøper feks xxx versjonen til xfx så knuser det ati sitt kort

Det er ikke snakk om noe spesifikk Ageia Physx teknologi her, men software til å bruke shader ALU'ene til fysikk operasjoner (G80 som kom ut før ageia oppkjøpet vil også støtte physx). Det er ikke noe teknisk i veien for at DX10 kortene til ATi kan støtte dette, men om nVidia vil slippe dem inn i varmen er en annen sak. AMD har dog et projekt på gang med Havok/Intel.

Lenke til kommentar
en ting jeg lurer på ..har ati noe lignende som physx teknologi i korta sine ... for meg er physx et stort + og som nvidia sier har du spilt spill med physx går det ikke ann å spille uten_:) slik som jeg har fattet det har ikke ati støtte for dette i sine grafikkprosessorer siden nvidia praktisk talk kjøpte opp physx ageia og puttet teknologien in i sine nye kort ..riktig nok funker det ikke helt som det skal enda har jeg hørt men vil bli fikset med drivere tenker jeg.

 

anyway det jeg tenker er:

1 ati sine kort ser ikke ut rett og slett STYGG å se på noe som er negativt for meg som en gamer/casemodder:)

 

2nvidia sine kort har physx ageia

 

3putter man et par hundre kroner ekstra i gtx 280 kortet og kjøper feks xxx versjonen til xfx så knuser det ati sitt kort

 

 

det er en her som har klart å gjøre det på 3850 (physx), han har ikke tilgang til 4850 og 4870 nå så er ikke sikkert de blir støttet i starten. Han skal legge ut programvaren slik at det funker for oss vanlig dødelige når han har fått testet det mer

 

 

 

http://www.ngohq.com/news/14219-physx-gpu-...-3850-a-14.html

Endret av krist2
Lenke til kommentar
en ting jeg lurer på ..har ati noe lignende som physx teknologi i korta sine ... for meg er physx et stort + og som nvidia sier har du spilt spill med physx går det ikke ann å spille uten_:) slik som jeg har fattet det har ikke ati støtte for dette i sine grafikkprosessorer siden nvidia praktisk talk kjøpte opp physx ageia og puttet teknologien in i sine nye kort ..riktig nok funker det ikke helt som det skal enda har jeg hørt men vil bli fikset med drivere tenker jeg.

 

anyway det jeg tenker er:

1 ati sine kort ser ikke ut rett og slett STYGG å se på noe som er negativt for meg som en gamer/casemodder:)

 

2nvidia sine kort har physx ageia

 

3putter man et par hundre kroner ekstra i gtx 280 kortet og kjøper feks xxx versjonen til xfx så knuser det ati sitt kort

 

wtf?

På virken måte påvirker det deg som gamer at kortet er.. vel, det du kaller stygt ? : )

 

Jeg foretrekker ATI sine slanke, lette kort (les: 4850) framfor Nvidia sine kort som gjerne er helt sykt svære. Sånn at jeg faktisk sitter å lurer på om hovedkortet kommer til å tåle vekta av kortet hvis maskina står normalt, eller om den kanske bør legges på siden.

Samtidig som jeg syns at det er litt.. Vel, latterlig. At ATI klarer å presse nesten like mye kraft i sine kort som er halvparten av størrelsen : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...