Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg har bestilt varer som koster over 200kr, har de skrevet på pakket at den koster 15$, selv om den egentlig kostet 40-50$ så de er veldig greie på det. Sånn er det når jeg bestiller fra Ebay også. Har kjøpt meg mye over 200kr, og aldri betalt noe toll. ^^

 

du mener moms. :tease:

 

 

 

....

unnskyld kunne ikke dy meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moms og toll er tydeligvis det samme her på forumet :)

 

 

Merverdiavgift (mva.), også kjent som moms (merverdiomsetningsavgift) og VAT (value added tax), er en generell skatt på omsetning av varer og tjenester. Merverdiavgiften utgjør sammen med særavgiftene og toll de indirekte skattene. Merverdiavgiften utgjør et prosentvis påslag i den prisen selger krever for varen eller tjenesten. Merverdiavgiften skal, i motsetning til sisteleddsavgifter, beregnes og betales i alle omsetningsledd.

 

 

Toll er skatt på vareflommen over en landegrense. Det skilles mellom innførselstoll (skatt på importerte varer), utførselstoll (skatt på eksporterte varer) og transittoll (skatt på gjennomførsel av utenlandske varer).

En fiskaltoll er en toll som er etablert for å skaffe staten inntekter, mens en beskyttelsestoll (proteksjonistisk toll) er en toll som tar sikte på å verne innenlandsk produksjon ved å gjøre konkurrerende utenlandske varer dyrere.

Lenke til kommentar

Jeg har bare vært fornøyd med dealextreme, har handlet for godt over 1 000 kroner der, har kjøpt lasere, lightere, uendelig med øreplugger, hauger med rayban solbriller som jeg har solgt til venner og masse annet rart som man ikke har bruk for :whistle:

 

Noen som har erfaring med de elektriske sigarette de selger der? bruk? tollproblemer?

Lenke til kommentar

Jeg har bare vært fornøyd med dealextreme, har handlet for godt over 1 000 kroner der, har kjøpt lasere, lightere, uendelig med øreplugger, hauger med rayban solbriller som jeg har solgt til venner og masse annet rart som man ikke har bruk for :whistle:

 

Noen som har erfaring med de elektriske sigarette de selger der? bruk? tollproblemer?

 

Kjøpte en pakke med elektriske sigaretter der, men holt ikke mange dagene.

Vil anbefale deg å kjøpe det hos andre som har god omtale og kvalitet.

 

Planer om å¨kjøpe det fra http://e-cig.com/shopping/default.asp

 

Angående tollen hadde jeg ingen vanskeligheter med. Og er 99% sikker på at det er lovlig i importere til PRIVAT bruk.

 

 

Ikke vært borti dem men til 25,- er det sikkert et godt kjøp :)

Gode omtaler har den også.

Lenke til kommentar

Moms og toll er tydeligvis det samme her på forumet :)

 

 

Merverdiavgift (mva.), også kjent som moms (merverdiomsetningsavgift) og VAT (value added tax), er en generell skatt på omsetning av varer og tjenester. Merverdiavgiften utgjør sammen med særavgiftene og toll de indirekte skattene. Merverdiavgiften utgjør et prosentvis påslag i den prisen selger krever for varen eller tjenesten. Merverdiavgiften skal, i motsetning til sisteleddsavgifter, beregnes og betales i alle omsetningsledd.

 

 

Toll er skatt på vareflommen over en landegrense. Det skilles mellom innførselstoll (skatt på importerte varer), utførselstoll (skatt på eksporterte varer) og transittoll (skatt på gjennomførsel av utenlandske varer).

En fiskaltoll er en toll som er etablert for å skaffe staten inntekter, mens en beskyttelsestoll (proteksjonistisk toll) er en toll som tar sikte på å verne innenlandsk produksjon ved å gjøre konkurrerende utenlandske varer dyrere.

 

Ja, vi vet det. Grunnen til at det kalles toll er at hvis man går såvidt over 200kr må man betale fortollingsgebyr, selv om man ikke betaler toll.

Lenke til kommentar

Jeg har bare vært fornøyd med dealextreme, har handlet for godt over 1 000 kroner der, har kjøpt lasere, lightere, uendelig med øreplugger, hauger med rayban solbriller som jeg har solgt til venner og masse annet rart som man ikke har bruk for :whistle:

 

Noen som har erfaring med de elektriske sigarette de selger der? bruk? tollproblemer?

 

Kjøpte en pakke med elektriske sigaretter der, men holt ikke mange dagene.

Vil anbefale deg å kjøpe det hos andre som har god omtale og kvalitet.

 

Planer om å¨kjøpe det fra http://e-cig.com/shopping/default.asp

 

Angående tollen hadde jeg ingen vanskeligheter med. Og er 99% sikker på at det er lovlig i importere til PRIVAT bruk.

 

 

Ikke vært borti dem men til 25,- er det sikkert et godt kjøp :)

Gode omtaler har den også.

 

Takk for DEN infoen.

 

Hadde tenkt å kjøpe e-sigaretter på DX, men nå dropper jeg det.

 

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...