Gå til innhold

EA torturerte Need for Speed-utviklere (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klarer ikke la være å slenge meg på... beste Need for Speed var "Need for Speed 2"! ...er det jeg som begynner å bli gammel.... :hmm:

 

Er vell ikke det. Er nok bare det at de unge idag ikke har vokst opp med de virkelige kvalitets spilla :p

 

Vokste selv opp med blant annet de første NFS spilla og porsche og bakover er de absolutt beste. Underground var ikke dårlig, men ikke like bra som Porsche. Og etter Underground har det gått drastisk nedover og kvantitet går fremfor kvalitet.

Lenke til kommentar
noen her som har spilt nead for speed roadchalange?

var det det første spillet?

road challenge er nr 3 i serien om jeg ikke husker feil.

 

eller for å ta det kronologisk (ikke inkludert de småspilla som ikke kom ut overalt):

 

NFS

NFS 2 SE

NFS road challenge/hot pursuit

NFS high stakes

NFS porsche unleashed

NFS hot pursuit 2

NFS underground

NFS underground 2

NFS most wanted

NFS carbon

NFS prostreet

 

for min del så er det nr 3, 4 og 5 som er de tre beste i serien. har spillt alle tre ganske mye.

 

når det er sagt så har jeg spillt igjennom alle spilla minst 1 gang, og jeg ser på det som en tradisjon å spille de, så det blir vel til at jeg drar igjennom undercover også, men dersom de fortsetter å falle i kvalitet, så blir det stopp på den tradisjonen også. noe som er synd egentlig, for jeg vet at EA kan lage gode NFS spill dersom de bare vil. problemet er at alt for mange kjøper det fordi det er så kult å style en bil. derfor er det så enkelt å lage noe kult som egentlig bare er søppel. faktisk så synes jeg at det meste ved prostreet var ganske bra, utenom selve kjøringa da. det var første gang jeg måtte legge vekk tastaturet og dra fram x360 kontrolleren istede.

High Stakes og Road Challenge er det samme spillet. det heter High Stakes i USA og Road Challenge i Europa. Dette er forresten min favoritt i NFS-serien. :love:
Lenke til kommentar

Jeg synes det burde gått tilbake til undeground. Underground 2 er et av de beste av NFS jeg har prøvd. Utrolig fett å cruise rundt i byen, og gjøre race med bilen man selv har modda. I Most wanted og Carbon synes jeg de ødla mye, carbon ble alt for mye jalla dritt, og most wanted ble ikke så bra heller, vet ikke helt hvorfor, det ga meg bare ikke det samme fete følsen som U2 hadde. Heller synes jeg ikke de bør satset på dyre sportsbiler, synes det funket dårlig. NFS prostreet vil jeg ikke snakke om en gang, maken til dritt skal man lete lenger etter.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

NFSU2 og HP2 var best, men det skulle ha vært en blanding.

Underground2 kunne man jo style (nesten)ALT, men at det ikke er purk er litt dumt siden det er i et underground miljø.

Det burde være friheten og styling mulighetene til underground2, med landeveiskjøringen til HP2 og noe fra Carbon/Most wanted som purk og sportbilene.

 

 

BTW Marius Jentoftsen, vi har 230V i Norge (måtte bare si det :p)

Lenke til kommentar
NFSU2 og HP2 var best, men det skulle ha vært en blanding.

Underground2 kunne man jo style (nesten)ALT, men at det ikke er purk er litt dumt siden det er i et underground miljø.

Det burde være friheten og styling mulighetene til underground2, med landeveiskjøringen til HP2 og noe fra Carbon/Most wanted som purk og sportbilene.

 

 

BTW Marius Jentoftsen, vi har 230V i Norge (måtte bare si det :p)

 

Hvem sa det var i Norge? :p

 

Du har naturligvis rett, har endret dette :)

Lenke til kommentar
Det var vel første NFS spillet med kosmetisk skademodell på bilene, eller husker eg feil?

Mener det stemmer bra. Husker i alle fall at jeg tidvis haltet meg igjennom slutten av løpet med en godt smashet Corvette som skjente mot høyre når den ideelt sett skulle rett frem(var på den alderen hvor det ikke var særlig kult å bremse alt for mye før svingene).

Lenke til kommentar

ikke bare kosmetisk nei. der fikk du store problemer med å kjøre dersom du kræsja for mye.

 

High Stakes og Road Challenge er det samme spillet. det heter High Stakes i USA og Road Challenge i Europa. Dette er forresten min favoritt i NFS-serien. :love:

stemmer det, jeg som blanda i farta.

Lenke til kommentar

hot pursiut 2 var mitt første NFS spill... syntes det var tøft å være politi med en lambo diablo :mrgreen:

 

kjøpte så porsche spillet men endte opp med et eksemplar som ikke funka hele 3 ganger så da gadd jeg ikke den.. den ville ikke laste spille noen gang, ikke på andre maskiner heller...

 

underground var bra siden man kunne style og trimme, samt at det var rundt de tider da fast and the furius filmen herja

 

underground 2 var på en måte veldig bra og litt kjedelig på en og samme gang for min del... gøy å kjøre litt fritt men ble liksom ikke så gøy i lengden å måtte kjøre over hele mapen for å komme seg til en ny challenge...

 

most wanted var sånn greit.. i 10 minutter..

 

og carbon er kanskje et av de dårligste bilspillenen jeg har spilt vil jeg nå tro..

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Håper de går litt tilbale til røttene denne gangen.

 

NFS serien har hatt en mer enn solid nedtur etter Porsche synes jeg, Most wanted var ikke så aller verst og jeg håpet det skulle bli litt bedre etter det.

 

Road & Tracks (eller hva det heter) det første spillet var genialt for sin tid etter min mening, slike omgivelser vil jeg kjøre i igjen, High stakes var også ganske bra.

 

Så totalt er det de Porsche, High stakes og Road & Tracks som har vært de beste i serien for meg.

Håper de trør litt mer realisme inni den neste tittelen, men uansett lenge siden jeg sluttet å følge serien med åpne øyne for å si det slik så håpene er ikke altfor store.

Lenke til kommentar

Syntes selv at hot pursuit 2 er det siste ordentlige nfs spillet, selv om det var litt mye arkadepreg over det, så var det GØY allikevel!

 

De siste i serien har bare vært latterlige, prøvde senest for en ukes tid siden pro street og det må være noe av det dårligste jeg har spilt. Det ser pent ut, men det hjelper liksom ikke når det er så utrolig urealistisk at en 5åring sannsyneligvis greier å vinne endel løp...

Lenke til kommentar

Min topp5 liste over NFS:

1. NFS Underground 2

2. NFS Underground

3. NFS Most Wanted

4. NFS Carbon

5. NFS Prostreet (denne er så elendig at den egentlig ikke burde ligge er)

 

Jeg har en forkjærlighet for storbyer om natten med mye neonlys og reklame, og derfor må bare Underground og Undrgrnd2 havne øverst.

 

For meg var NFS serien dårlig helt til Hot Pursuit 2 da de endelig fikk litt action inn i spillet. Enda bedre ble det når Underground kom, og det ble bare best når 2-eren kom.

Most Wanted er også blandt favorittene, og hadde vært toppfavoritten hvis den hadde hatt støtte for BÅDE natt og dag.

Ellers elsker jeg spill med åpen by der du bare kan cruise rundt og slappe av mens du utforsker byens forskjellige steder. Og ja, det må være en by. Et åpent spill med masse trær rundt er ikke like interessant (Test drive unlimited), selv om det går det også. Men byen må ha variasjon i miljøene, noe Carbon manglet totalt, og havner derfor nest nederst.

ProStreet mangler alle elementene, og er derfor det dårligste NFS spillet noen sinne.

Så dette blir ganske spennende.

Alt tyder på at dette nye NFSet blir det ultimate NFS for meg. God historie, åpen by, forhåpentligvis politi og natt/dag-syklus, og mange biler.

 

Spennende :)

Lenke til kommentar
Road & Tracks? Du mener Road challenge? Det er det samme som High Stakes igjen :) Forskjell mellom navnet på EU og US versjonen.

 

Hm nei jeg mener det aller første spillet i serien, er lenge siden jeg spilte det så er ikke overrasket over at jeg kan ta feil der, trodde det første hadde en undertittel med "Road & Tracks" :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...