Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått med seg Dells nye bidrag på skjermfronten? 24" 1920x1200 IPS skjerm, høyderegulering til den nette sum av 2 320,- Hadde ikke tenkt å kjøpe ny skjerm, men denne frister :p

 

 

Noen som vet om Asus hovedkort støtter TPM, eller må det kjøpes en modul? Noen som bruker bitlocker?

Det står vel i spesifikasjonene hvis hovedkortet støtter TPM. Tror ikke det er standard på alle Asus hovedkort.

Fant ut det til slutt. Det var heller unntaket enn med tpm på hovedkort og laptop.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Det er akkurat som de gullbelagte USB kablene hvor selve beskytteren rundt kontaktpungtene er forgyllet.

 

Normalt er alltid kontaktpungtene enten forgyllet eller i bare kobber. så det spiller ingen rolle på USB kabler.

 

Det hele er et salgstriks, rett og slett.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Slutten på PC-alderen?

 

HP ville legge inn årene på pcfronten. Hva synes dere? Selv er jeg ikke særlig fan av konsumer pcene til HP, men businessmodellene har vært ganske så greie. I hvert fall elitebook osv. Synd at konkurransen blir stadig mer tilspisset, eks Seagate sluker Samsungs harddiskavdeling.

 

Jeg har aldri tro på at pcer/laptops vil bli dø ut for mannen i gata. Vurderte selv å slenge meg på tablet-bølgen, men når jeg tenker meg godt om så vil den aldri kunne erstatte laptopen min. Ja, lesing av nettaviser osv er en bit av hverdagen, men det kan jeg da enkelt også klare på laptopen.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

HP ligger i mitt største hat hjørne. De kan like greit fjerne alle sine pc'er på markedet da kjøleløsning og resten av pc'en suger pungrotte. Alle forskjellige typer pc'er blir dog bra om man betaler nok.

 

Kjipt at markedet tilspisses i forhold til enkeltkomponenter ja. Samsung side HDD's er jo de beste på markedet i forhold til kvalitet og lese/skrive hastighet. Tror mine SpinPoint F3 HDD's ligger på 160Mb/s.

Lenke til kommentar

IPS har da hatt oppdateringsfrekvens på 60hz i alle år, problemet til ips er at de gjerne bruker lang tid på å sette i gang endringen av fargene på pixlene, i tillegg til at de "alltid" oppgis til sort-hvit-sort. Følgene av dette er at ips gjerne hadde responstid på over 20ms, derimot vil en ips på 20ms oppleves som mye mindre forstyrrende enn TN på 12ms, og en ips på 16ms vil ha tilnærmet usynlig etterslep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...