Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg hatt noen dagers erfaring med Philips 27" som var på tilbud til 1500kr på MPX forige uke.

 

Jeg er faktisk fornøyd med den skjermen! Finner ikkje noen umiddelbare svakheter som irriterer. Konge skjerm til 1500 spenn :thumbup:

Edit: 1495,- faktisk :p

 

 

 

 

 

Philips 27" LED 273E3LHSB

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Stemme godt det. Har allerede Dell U2410 som jeg har brukt over et år (kanskje 2?), men har ikke helt vert fornøyd med respons forhold til spill. Nå bruke jeg den skjermen for det meste til arbeide der jeg treng en til alt mulig annet. Var imponert over prisen hadde dropet så mye på skjerme siden sist gang jeg var på utkikk.

 

Siden prisen var mindre en forventet vart det to LG IPS236V der jeg kjøpte en som gave til brutteren (bursdag og en til meg selv)

 

Satser på jeg blir ganske fornøyd.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om dette nettverkskortet vil funke på W7 64bit? Ser at datoen på prisguiden er 28. februar 2007, så tenkte kanskje det var litt gammelt.

Ja, har selv det kortet i min maskin. Win 7 64bit. Må poengtere at det er det desidert dårligste nettverksproduktet jeg noen gang har hatt. Jeg bruker det ikke til vanlig, har bare ikke giddet å ta det ut av maskinen. Det er et ekstremt ømfintlig kort. Om du beveger den ene antennen o,25 milimeter så kan det skille mellom 1 mbit styrke og 50 mbit styrke. Styr unna om du skal kjøpe... alt annet er bedre.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om dette nettverkskortet vil funke på W7 64bit? Ser at datoen på prisguiden er 28. februar 2007, så tenkte kanskje det var litt gammelt.

Ja, har selv det kortet i min maskin. Win 7 64bit. Må poengtere at det er det desidert dårligste nettverksproduktet jeg noen gang har hatt. Jeg bruker det ikke til vanlig, har bare ikke giddet å ta det ut av maskinen. Det er et ekstremt ømfintlig kort. Om du beveger den ene antennen o,25 milimeter så kan det skille mellom 1 mbit styrke og 50 mbit styrke. Styr unna om du skal kjøpe... alt annet er bedre.

Hehe, okei. Tips i min prisklasse da?

Lenke til kommentar

Problemet med slike PCI kort som sitter bak maskinen og alt for nært kassa er at det plukker opp en masse støy fra maskinen og de som har annet elektronisk dill dall gjemt bak i samme krok.

Skal du på død og liv å ha trådløst nettverk så handle ett med ekstern antenne som du kan flytte unna det omerådet der.

 

Ellers her er en simpel prioritetsliste over WLAN og hva du burde vurdere fra beste løsning til vell de som ikke funker helt som planlagt.

 

1: 2x rutere som er bridget, dyrt men mest stabilt, burde flashes med 3 parts firmware.

2: Trådløst nettverkskort med ekstern ekstra antenne, her begynner ustabiliteten å vise seg.

3: Trådløst internt nettverkskort med ekstern antenne, medfølger kortet når du kjøper.

4: Trådløst nettverkskort med 3 antenner i bakkant, klassiske DLink kortet som Teac forklarte litt ovenfor.

5: Egentlig delt 4/5 plass da jeg har hatt samme erfaringer med begge 2, USB baserte WLAN kort.

 

Uansett, har du muligheten så strekk kabel, om du unnlater bare for det virker å være mye styr så vil jeg si det er en dårlig unnskyldning generelt.

Jeg forstår om du leier og huseier ikke er særlig blid for borrehull (Samme båt) da er trådløst ett greit alternativ.

Men husk, kabel slår trådløst! Alltid, den påvirkes ikke av radiostøy fra andre kilder og andre nettverk.

Den gir bedre ping som er stabil over hele fjæla og i alle tilfeller full hastighet som knerter alt som finnes av trådløse kort.

 

Er du tvunget i den trådløse båten så vil 2 rutere med firmware som DD-WRT og kabel fra disse være det beste alternativet, men kan grense seg til "ulovlig" om du er uforsiktig.

Dette grunnet at en flashet ruter gir F i hvor i verdenen du befinner deg og vil la deg bruke trådløse kanaler som ikke er åpent for bruk her i Europa.

Du vil også kunne koble deg forbi ett irriterende Windows fenomen som Microsoft sa de hadde merket, men ikke visste hvor problemet befant seg i sin kildekode mange år tilbake og som fortsatt er gyldig i Win 7, og det å bli koblet av støtt og stadig er intet annet enn irriterende.

 

To rutere som passer er dyrt, men det du vil sitte igjen med på slutten av dagen er mye bedre enn det ett nettverkskort noensinne kan gi deg.

Dette kommer i tillegg til ekstra funksjonalitet som du ikke ellers ville ha sett, blant annet en ganske bra hardware basert brannmur om du vil ha dette, overvåkning og det mest morsomme... Overklokking :D

Lenke til kommentar

...

Fine innspill der, takker for det. Dessverre er det å trekke kabel helt uaktuelt, selv om jeg bor i et kjøpt hus med mine foreldre. Jeg er én etasje unna ruteren i huset, og har i tillegg rom i andre enden av huset enn der ruteren er. Jeg skal flytte på hybel til våren, så trenger bare en midlertidig løsning. To rutere er nok i dyreste laget, jeg har allerede gått langt over budsjettet med den nye PCen, da jeg ikke hadde inkludert operativsystem i "handlelisten" min.

 

Det jeg gjør nå, er å koble PCen opp med internettkabel til den bærbare, som igjen har på nettverksdeling som er koblet opp med det trådløse nettet. Litt knotete løsning. :p

Lenke til kommentar

...

Fine innspill der, takker for det. Dessverre er det å trekke kabel helt uaktuelt, selv om jeg bor i et kjøpt hus med mine foreldre. Jeg er én etasje unna ruteren i huset, og har i tillegg rom i andre enden av huset enn der ruteren er. Jeg skal flytte på hybel til våren, så trenger bare en midlertidig løsning. To rutere er nok i dyreste laget, jeg har allerede gått langt over budsjettet med den nye PCen, da jeg ikke hadde inkludert operativsystem i "handlelisten" min.

 

Det jeg gjør nå, er å koble PCen opp med internettkabel til den bærbare, som igjen har på nettverksdeling som er koblet opp med det trådløse nettet. Litt knotete løsning. :p

 

Dette kan jo være en løsning?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595122#info

Lenke til kommentar

1: 2x rutere som er bridget, dyrt men mest stabilt, burde flashes med 3 parts firmware.

Hva mener du er dyrt med dette?

Hadde dette satt opp her en stund til jeg fikk kabel. Kostet meg 250 kroner+ frakt for en dlink dir-600 ruter. La inn dd-wrt firmware på den og satt den opp. Fungerte med en gang, men var litt ustabilt i små perioder etter at den hadde stått på en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...