Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Ok. Skal iverfall unngå WD sin greenserie. Har en 2tb green i hovedpc'en, og når jeg ikke har brukt den på en stund og skal se en film på den så låser hele systemet seg til den får startet opp(Tar rundt 3-5sekunder).

 

Ser at Samsung F4 er en 5400rpm disk. Mister den noe betydelig hastighet pga det?

 

Alle disker gjør det om du ikke setter om på strøminnstillingene på disken. Siden disken ikke har noen systemfiler som er i bruk, blir disken sett på som "ikke i bruk" og etter en viss tid, så slår den seg av. Er jo da en selvfølge at det tar et par sekunder før den starter opp igjen.

 

gå inn på Strømalternativer, rediger planinstillinger, bruk avanserte strøminnstillinger, Harddisk > slå av harddisk etter ------

 

 

Har selv en WDGreen 2tb og en 1tb, funker knall som lagringsdisker. Til annet så sverger jeg til WD Black serien :]

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, med 2 USB plugger går det, da får du litt mer strøm å leke deg med, men enda da er det litt i grenseland.

Det kjipeste med USB er 500mA begrensningen, dessverre har de ikke tatt ett krafttak med USB 3.0 heller.

 

Men men, skal USB blir skikkelig bra så må Microsoft flytte folk fra brukergrensesnitt avdelingen sin og sette dem til å rydde opp i USB stacken på Windows plattformen.

For der er det bare rot og trøbbel fra en ende til annen.

Lenke til kommentar

Har 2 USB-kabler på min. 3,5" funker like bra som 2,5" - selv om jeg aldri har brukt det osver så lang tid at jeg har kunnet oppleve eventuelle skavanker/ustabilitet.

Du driver en 3.5" via usb?

Det tviler jeg sterkt på, da selv de gjerrigste 3.5" diskene har et forbruk på 10watt under load, og usb kun kan gi 2.5 watt per kontakt.

 

Joda, med 2 USB plugger går det, da får du litt mer strøm å leke deg med, men enda da er det litt i grenseland.

Det kjipeste med USB er 500mA begrensningen, dessverre har de ikke tatt ett krafttak med USB 3.0 heller.

 

Men men, skal USB blir skikkelig bra så må Microsoft flytte folk fra brukergrensesnitt avdelingen sin og sette dem til å rydde opp i USB stacken på Windows plattformen.

For der er det bare rot og trøbbel fra en ende til annen.

2usb kontakter er stort sett i grenseland for hva en 2.5" 7200rpm disk trekker når den spinner opp, så for enheter som eksterne disker er selv 1A som usb3.0 frister med i minste laget. På andre siden så vil jo bærbare pcer fort møte problemer om du kobler til en haug usb enheter som hver trekker nesten like mye som pcen gjør på idle.

 

Så det vil si, om jeg lodder sammen to stk usb kabler på en mini usb kontakt og setter den på adapteret som jeg kan sette en 2,5" hdd på, og setter en 3,5" på den, så vil den fungere som den skal? Alle 3,5" hdd'er jeg har vært borti av eksterne må ha eksternt strømadapter..

Det er ikke nok strøm i en (eller tre) usbkontakter for å kunne drive en 3.5" disk.

Lenke til kommentar

Samsung kommer med 1 TB 2,5" HDD i 9.5 mm faktor link

 

Samsung Spinpoint M8 :

 

6-8-2011m8cover01.jpg

 

 

 

Fra pressemeldingen :

 

Samsung Electronics Unveils Terabyte Hard Drive for Notebooks

 

SEOUL, Korea, June 9, 2011: Samsung Electronics Co., Ltd., a world leader in digital consumer electronics and information technology, today announced its 500 gigabyte per platter, one terabyte internal hard disk drive, Spinpoint M8 for use in mobile computing applications such as notebooks.

 

Samsung's Spinpoint M8, which consists of two 500 gigabyte platters, provides users with one terabyte storage space. The form factor support the 9.5mm height to comfortably fit in mobile computing applications.

 

The high density was achieved by utilizing advanced format technology (AFT), which raises the data storage density per unit area, enabling efficient and convenient data storage. A reduced number of components such as disks and heads also contribute to approximately seven percent increase in operation speeds and eight percent decline in power demand.

 

The dual-platter Spinpoint M8 operates on a high-performance 3 gigabits per second SATA interface, provides an eight megabyte buffer memory and incorporates EcoSeek™ and NoiseGuard™ features for minimal noise levels. A redesign of the overall structure ensures enhanced shock resistance to protect the disk from physical fracture and data loss.

 

Samsung's C.H. Lee, vice president of storage strategic marketing said, "The new Spinpoint M8 line-up supports the ongoing growth curve for high density data storage densities, especially as it raises the bar to exceed terabyte density levels in the mobile computing space."

 

Spinpoint M8 is currently in mass production and available worldwide with the 1TB drive at an MSRP of $129.00.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...