Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Så stor skjerm med så "lav" oppløsning.. meh, bortkastet fysisk plass ^^

 

 

Bestilte meg netopp denne jeg:

:D:D:D

 

http://www.netshop.n...rbar-45011.aspx

 

Bare 4000 dyrere da :p

 

 

Får jo nesten 4stk philips skjermer til prisen av dell sin :D

 

Har testet dell sin skjerm, og den er konge den! Men fortsatt dyr. Føler at for den prisen så skulle det ha vært 30"

 

Jeg skal få testet Apple LED Thunderbolt Display 27" når den blir tilgjengelig. Tror denne også er ganske nais. Men dyr er den.

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt HDD problemer på to av diskene mine nå. En WD 320GB og en Samsung SPF3 500GB. Begge to har Ultra DMC CRC error count på warning. Helt greit at det er det. skal egentlig ikke være fare og kan bare være kabelen. Jeg har ikke giddi og byttet kabel enda og tenkte det var samme faen inntil videre. Før i dag fikk jeg bluescreen om KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR. Noe som kan tilsi diskfeil. Kan jeg fikse problemet med nye kabler eller burde jeg bytte ut diskene?

Lenke til kommentar

Har litt HDD problemer på to av diskene mine nå. En WD 320GB og en Samsung SPF3 500GB. Begge to har Ultra DMC CRC error count på warning. Helt greit at det er det. skal egentlig ikke være fare og kan bare være kabelen. Jeg har ikke giddi og byttet kabel enda og tenkte det var samme faen inntil videre. Før i dag fikk jeg bluescreen om KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR. Noe som kan tilsi diskfeil. Kan jeg fikse problemet med nye kabler eller burde jeg bytte ut diskene?

Du kan prøve med nye kabler først. Du nevner bluescreen, kunne du ha lastet opp dumpfilen fra den?

Lenke til kommentar

Det kommer vel helt an på hvor mye penger du har tenkt til å legge i skjerm. Finnes mange gode 27" til 2-2500 kroner. Om du først skal bruke 2-2500 kroner hadde jeg gått for en 27".

 

Du får en 24 tommer hos komplett til 1000 lappen nå. Har ingen erfaringer med den, men regner med den ligger på BenQ standard. Syncmaster 27" fra Samsung er og på tilbud nå. Den ligger 1 høvding over, men du er garantert kvalitet.

Lenke til kommentar

Nå er budsjettet ganske åpen der jeg kan kaste ut rundt 3,5-4k maks, men gjerne ikke noe mer. Har plass til 27 tommer, men det er som Möllers skrive så spare du del penger på 24 istadenfor. Har ikke fulgt med særlig på skjermmarkedet siste to årene så er litt utdatert på kontrast osv. Men skal gjerne ha en for en stund framover. Eventuelt en skjerm jeg kan dra med på LAN :p

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Go kveld! :)

Jeg tenkte jeg skulle oppdatere riggen til spillhøsten kommer, og har dessverre ikke fulgt med hva som skjer i HW verden på en stund..

 

Oooog derfor har jeg har ett spørsmål, eller fem.

 

1. Vil Phenom II 965 @4 Ghz være en flaskehals når jeg setter i ett ekstra HD6870? Har ett kort fra før og tenkte å kjøre dual CF.

 

2. Har en 500w Mist psu, det blir vel litt knapt? Husker den sleit med 2x 8800GT

 

Blir vannkjølt, og skal sådan overklokkes. :D

Lenke til kommentar

Solgt bilen min som jeg aldri brukte, og har i den anledning netopp lagt inn en snasen oppgradrings ordre hos komplett. : ]

 

http://www.komplett....F4-C4FA28E70133

 

Du tenker kanskje det er litt bortkastet å gå fra 570 til 580, men men, jeg trenger et så sterkt singelkort som mulig,samt at 570'en min ikke var helt åpen for klokking etter at jeg presterte i å ødelegge kjøleren litt ^^

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Solgt bilen min som jeg aldri brukte, og har i den anledning netopp lagt inn en snasen oppgradrings ordre hos komplett. : ]

 

http://www.komplett....F4-C4FA28E70133

 

Hvorfor går du for et HK som bare har native SATA II porter ?

 

Ikke noen vits i å koble SSD'en til bonusportene på 6 Gb/s

De portene suger i ytelse.

 

Den SSD'en du har bestilt vil ikke klare å yte max.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Solgt bilen min som jeg aldri brukte, og har i den anledning netopp lagt inn en snasen oppgradrings ordre hos komplett. : ]

 

http://www.komplett....F4-C4FA28E70133

 

Hvorfor går du for et HK som bare har native SATA II porter ?

 

Ikke noen vits i å koble SSD'en til bonusportene på 6 Gb/s

De portene suger i ytelse.

 

Den SSD'en du har bestilt vil ikke klare å yte max.

 

Om ytelsen alikevel er høyere enn min nåværende X25-m ssd på Sata II, så er jeg mer enn fornøyd. Heller det enn å gå over til en platform som ikke støtter minnet jeg allerede har (tri-channel) engang, ei heller prosessoren, da blir det fort noen ekstra kroner for ikke særlig mye mer ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...