Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Skjermen min døde akkurat, og samtidig sa en kamerat at det gikk an å pante skjermen i bytte mot noen kroner avslag i en ny. Noen her inne som vet hvorvidt dette stemmer og i tilfelle hvilken butikk det er snakk om?

Lenke til kommentar

Skeptisk, hvem handler pc-skjerm i butikk? Går man hos elkjøp, lefdal osv ber man om å bli svindlet. Dette med el-retur er en ting som butikkene er pålagt. Det er nok noe de ikke ønsker selv. Masse ekstraarbeid gratis (?). Da hører det ulogiskt ut at de skal gi avslag på en ny. Se bare rundt påsketider ol. så flyter det av gammelt rask utenfor elbutikkene.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det snakk om låsen på selve hovedkortet? Tror jeg hadde lignende problemer selv en gang før, men problemet oppstod når jeg skulle ta ut skjermkortet. "Låsearmen" til porten var knekt eller noe, men når jeg først satte kortet inn til det sa 'klikk' var det ikke noe problem med å ha maskinen stående som normalt.

Lenke til kommentar

Syns CPU'en begynte å bli så varm. Lå på sånn 49-52 grader hele tiden.

Tok av CPU kjøleren og der så jeg at på hver side av CPU var det ikke no pasta. Tok og smurte på litt mer og vips så er CPU'en på 39-42 grader igjen :)

 

Renset også skjermkortet for støv, 10 grader forskjell der også :)

 

Deilig med en rengjøring!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen som har erfaring med Elkjøps returrett? Trenger ny skjerm men skal kanskje flytte til utlandet til høsten, så det ville være tullete å kjøpe en skjerm nå for så å reise fra den om noen måneder. Vurderer å kjøpe en hos Elkjøp, bruke denne i en liten måneds tid og levere den tilbake, sånn at jeg har en skjerm jeg kan bruke frem til jeg flytter.

 

Er inneforstått med at dette kanskje virker sleipt og en småfrekk måte å utnytte ordningen på, men jeg kan ikke se noe negativt med det.

Om den leveres tilbake må varen må bare være i tilsvarende stand som når jeg kjøpte den - kan dette bety at forseglingen på en eventuell pakke ikke må være brutt? Jeg mener, hva hvis jeg hadde kjøpt en vare, prøvd den noen dager, og så ombestemte meg? Forseglingen må jo brytes uansett?

Lenke til kommentar

Yepp, det fungerer knallfint. Broren min gjorde det selv med en gps han trengte en mnd's tid.

litt småsleipt, men Elkjøp legger jo opp for det selv.

Produktet kan være åpnet og brukt, men du bør ha orginal eske osv.

 

Komplett var så greie en gang at de sendte tilbake pengene for et produkt jeg hadde brukt en ukes tid og var ikke fornøyd med idetheletatt. : ], ikke at de har samme returordning som elkjøp.

Lenke til kommentar

En større kondensator kan trekke flere ampere i det millisekundet de starter å lade seg opp, om man har raske sikringer så kan det være nok til å slå dem ut.

 

Dette skjedde faktisk med meg i dag når jeg hjalp en venn med og bygge hans første pc. Når kabelen ble plugget i PSU-en tok den strømmen i hele nedre delen av huset.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...