Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, tror jeg har hatt den siden den kom ut i 05/06. Har to muser koblet til hele tiden Razor Diamondback og G7. Har prøvd å koble ut razeren, men det hjalp ikke så mye. Merket problemet først når jeg hold på med kalkulatoren i windows. Plutselig ble 5.5 til 5.55 :p Ender vell opp med at jeg kjøper en ny mus. Må nesten ha en trådløs. Synes det er fælt med den kabelen når en er vandt til motsatt. Problemet er utvalget er håpløst.

Lenke til kommentar

Aahh...nostalgi!

 

Under våroppryddingen fant jeg en gammel PC (ikke selvbygd) innerst i boden, og den ble fluksens kjørt til Elkjøp sin container.

 

Men jeg tok meg tid til et nostalgisk øyeblikk: diskettstasjon og noen disketter. Fikk et flashback av tiden med disketter. Jeg blir ikke å savne det, men tenk hvor naturlig det var å operere med disketter :)

 

Neste: Zip-drive! Den var riktignok av den løse varianten, men likevel :) Husker at vi var over oss over et medium som hadde 100mb plater til lagring!

 

Til slutt: parallellport! Den tror jeg aldri jeg brukte. Var ikke det for skrivere+ Men for en svær kontakt det var. Til og med med bøyler til å holde kontakten på plass :)

 

Samtidig kjørte vi også en gammel TV til containeren. Nok en ting jeg aldri vil savne mer: scart!

 

P.

Lenke til kommentar
<br />
<br />Samsung var også en av de som ikke saboterte harddisker for bruk i RAID.<br />
<br />Har du kilder på det? Ikke det at jeg tviler på deg, men av egen interesse.<br />
<br /><br /><br />

 

TLER har vært navnet på dette fra WD, nå mener jeg Seagate har begynt med samme sak, var noe snakk om det i RAID tråden en stund tilbake.

http://en.wikipedia.org/wiki/Time-Limited_Error_Recovery

Dette gjøres for å få kundene til å kjøpe dyrere disker for RAID bruk.

Lenke til kommentar

Opplevde noe merkelig i dag. Skulle flytte den stasjonære en etasje ned i huset og i stuen. Men da jeg skulel koble maskinen i stikkontakten så røyk sikringen/jordfeilbryteren. Prøvde med forskjellige skøyteledninger og kabler og forskjellige kurser i huset, men det hjalp ikke. Med engang jeg flyttet den opp igjen der den alltid har stått så gikk det smertefritt. Er det PSUen som spiller meg et puss?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Nei, tviler på det. Tok frem en 25meter skøyteledning, og prøvde rundt på forskellige kurser i samme etasje. Fikk det samme. Hadde ingenting varme på gulvet, kun noen få lys i taket. Maskinen trekke en plass mellom 150-180 watt til vanlig.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Er veldig sikker på at det ikke er overbelastning. Prøvde forskjellige kurser i samme etasje. Det var nok at jeg bare koblet til kabelen i veggen (uten at maskinen var på). Har en mistanke om PSU kabler som ligger løst inni kabinettet som gjerne er inntil kabinettveggen fører til at jordfeilbryteren slår inn?

 

Gav opp etter 6-7 forsøk. Da hadde jeg tatt en 25 kabeltrommel og testet forskjellige kontakter rundt i første etasje. Der maskinen står til vanlig har jeg en skøyteledning med overspenningsvern, kan det hjelpe mon tro?

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Hårek hadde noe interressant info en tid tilbake om sikringstyper. Enkelte sikringer er av kjapp type og slår ut raskt, og dette har gitt problemer med enkelte PSUer. Så her kan en sjekk i sikringsskapet hjelpe, jeg er dog ikke ekspert på å tyde sikringstyper men andre her kan nok hjelpe deg på det feltet. Om en kabel ligger mot PSU så har denne beskyttelse mot dette som ikke skal gi utslag på strømtrekket fra veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...