Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

[klipp]AoC hadde ikke mer vesentlige og interessante quester, fordi stemmene i quest forsvinner etter Tortage..det blir bare det vanlige grinde køddet og snakk med ditt og skaff magisk sverd for det og det

Fordi stemmene forvinner etter Tortage blir alt grinding, uvensentlig og uinteressant?

LOL! Er vel bare å lese det vel?

Dessuten er Destiny-questene det beste quest-linjen sålangt i noen MMO for meg. Og ja, den har voice-over (også etter Tortage). I hvertfall i cut-scenes'ene.

 

Skulle dog ønske at FunCom hadde gått ut med litt mindre sigarføring på at alle questene skulle ha mening. De klisejfylte gå å lever X-ting. down X-antall monster-Y, finnes i hopetall her som andre MMO'er. Samme med vila-daily-questene og plakat-questene som kan grindes. Men fortsatt står det respekt av at de ikke inkluderte rep. Det gjør det hele så mye mer levelig.

 

Hva er så interessant med AoC sin gameplay? hmm..* unique combæt system * ..my ass..var ikke noe spesielt..combos er bare rotete..og spellweaving..?[klipp]

Vel en liten evolusjon er det vel. Men ingen revolusjon. Enig der. Håper ingen begynte å spille spillet pga combat. Men også dette ble hypet for mye imho.

 

instancing er noe hestepikk, verdenen er alt for liten,

Vel, instancering, har visse fordeler også. Samler mye materialer selv, og er kjempeglad for instansering da. "Gruvene" går fort nok tomme som det er når jeg er alene i instancen. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært hvis alle de 15 instancene i poitain hadde vært i ett. Videre er det minimalt med kø foran bossene (hvis vi glemmer dungeonene i Tarantia). Det skal FunCom ha ære for.

 

slitsomt og * interacte * med andre spillere,

Jepp. Men heldigvis kommer det en overhaling etterhvert. Håper det blir nok. Synes FunCom burde kopiert WoW sin løsning her. Funker utrolig bra i WoW imo.

 

craftingen er komisk dårlig,

Vel det hørte definitivt til det mest uferdige ja og er fortsatt upolert. Synes også at "opplæringen" for spilleren var helt fraværende. Gathering er forholdsvis selvforklarende, men profession sølte jeg bort mye tid på å forstå i begynnelsen.

 

Synes dessuten at guild-byene kunne vært mer heltstøpte. Føles litt som å vandre rundt i et Contruction Sett. Etterlyser også litt særpreg. Hva med å kunne ha guild-logo el.l. på flagg over porten etc. I "vår" instance er de ca 2-3 andre guild med like byer som oss. Hadde det ikke vært for at vi har sett en fra et annet guild løpe rundt og de har sett oss hadde vi visst hvem 0 av de andre instansen er. Nå vet vi ikke hvem de/det siste er.

 

masse crashe tull, trading og økonomi er råttent og for lite content..men det blir vel fikset ved tiden( bank i bordet! )

Det heter; krysse fingre. Bank i bordet er når noe er bra. Så ikke ut som om du mente det ;)

 

Krasje-tull er fiksa for lenge siden. Rock-stable hos meg. Men sleit med overoppheting. Så kjører uten sidevegg i kassa. AoC er mer stabilt enn WoW var på tilsvarende tid på EU launch imo.

 

Jada jada *alle mmo'er har bugs fra begynnelsen*...mhm, det er jeg fult klar over MEN Aoc sine bugs er alt for store, vi snakker om sell-pointene til spillet som SUGER/kjedelig/dårlig gjennomført, animasjoner,

Synes animajonene er bra. Eneste jeg savner er litt mer fart i noen og flere animasjons og lyd emotes, hvor jeg mener det er for tynt. For oss som spiller på rp-server det viktig å kunne hilse etc. slik at folk ser og hører. Hadde vært greit å komme seg spesielt litt raskere av hesten. Spesielt når man blir angrepet. Greit at det skal være en penalty å bli slått av hesten. men når de står å angriper samtidig som du dismounter tar det for lang tid. Frustrende å se helsen krype ned til 50%-60% før du skal begynne å downe flere mob'er, noe forresten rangere er svært dårlig på up close. (savner multi-shot/volley)

 

Steder som nesten er uspillbare,

Hvilke steder er det?

 

uendelig med combos/spells og feats som det er utrolig mye feil med, jeg vedder en billion på at de mirakel patchene derre snakker om ALDRI vil komme.

Aye. Er vel her mest jobb gjenstår. Helt enig her. Og når se det er gjort må man begynne å balansere.

 

End game suger.. skal love deg at du kommer til og spille dette spillet maks 4 måneder..rett og slett alt for lite og gjøre.

Mulig. Håper vi får se at de foretar en stor satsning på Border Kingdoms el. tilsvarende. Jeg har aldri trodd at pve-raid ville bli spesielt bra i dette spillet. Og det har aldri vært selling point heller. FunCom skal ha kreditt for at de ikke hypet opp dette.

 

Tilbake til siege. Håper det booster mammoth damage slik atde blir vits å bruke. Samme med siege engines. Kjipt hvis folk bruker 50k damage magi-speller for å rive ned veggen i stedet. Ser enormt med potensialet for nytt content og gameplay i BK. Det var det som dro meg til spillet. Håper jeg ikke blir skuffet (er ikke 80 enda).

 

Grafikken til Aoc derimot, den er fin! musikken er knall!

Musikken er helt utrolig vanvittig sinnsykt bra frem til lvl40 områdene. 50+ Synes jeg den faller til bra. ;)

 

 

Edit: De sedvanlige skrivefeilene :\

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
instancing er noe hestepikk, verdenen er alt for liten,
Vel instancering har visse fordeler også. Samler mye materialer selv, og er kjempeglad for instansering da. "Gruvene" går fort nok tomme som det er når jeg er alene i instancen tør ikke tenke på hvordan det hadde vært hvis alle de 15 instancene i poitain hadde vært i ett. Vider er det minimalt med kø foran bossene (hvis vi glemmer dungeonene i Tarantia). Det skal FunCom ha ære for. ,

 

Hadde verden vært større så hadde kanskje instancing ikke vært med.

 

Steder som nesten er uspillbare,
Hvilke steder er det?,

 

Nå tror jeg ikke han mente det helt bokstavelig, men kan gjette meg fram til "main system", mega dårlig designed/tenkt sted, tror jeg spilte der med full sinne og bare banneord osv osv, det stedet kan jeg nesten kalle for "uspillbart".

 

Pyramide dungeon har jeg ikke noen ord om.

Lenke til kommentar

Pyramiden er dog fikset, og Cistern og Main Systems er da ikke dårlige dungeons annet enn noen grafiske bugs her og der som forhåpentligvis er fikset.

 

Jeg skjønner mye av kritikken din mot AoC, men akkurat at Main Systems skal være dårlig designet/tenkt sted, det skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
instancing er noe hestepikk, verdenen er alt for liten,
Vel instancering har visse fordeler også. Samler mye materialer selv, og er kjempeglad for instansering da. "Gruvene" går fort nok tomme som det er når jeg er alene i instancen tør ikke tenke på hvordan det hadde vært hvis alle de 15 instancene i poitain hadde vært i ett. Vider er det minimalt med kø foran bossene (hvis vi glemmer dungeonene i Tarantia). Det skal FunCom ha ære for. ,

 

Hadde verden vært større så hadde kanskje instancing ikke vært med.[klipp]

Nok en gang pussig at spillet for kritikk for at spillet er for lite samtidig som at det får kritikk for at det tar for lang tid å komme seg rundt.... men, men...

 

Instanceringen er jo der for å hindre lag nå mange er "på skjermen" på en gang. Med en stor verden tror jeg man ikke ville få spredd folk perfekt da heller. Dessuten hadde den virket mer tom. Noe AoC mer eller mindre rettferdig får kritikk for.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Hadde verden vært større så hadde kanskje instancing ikke vært med.

 

Så var det ofringen da. Uten instance systemet så ville verken lyden eller grafikken vært såpass overlegen som den er.

 

Det at jeg kan løpe gjennom en sone med lukket øyne, med headsettet og omtrent gjette hvor jeg er i sonen gjennom hva spillet leverer meg i form av lyd-detaljer er noe jeg ikke har opplevd før i hvilket som helst spill.

Lenke til kommentar
Pyramiden er dog fikset, og Cistern og Main Systems er da ikke dårlige dungeons annet enn noen grafiske bugs her og der som forhåpentligvis er fikset.

 

Jeg skjønner mye av kritikken din mot AoC, men akkurat at Main Systems skal være dårlig designet/tenkt sted, det skjønner jeg ikke.

 

Nå var/er det jo denne instance greia i main system som kan faktisk splitte hele laget overalt, skjedde med laget vårt engang, par stykker fikk error, kom tilbake og håpet på å løpe til oss i full fart før respawns, men det visste seg at dem ikke var i samme instance og endte med at vi måtte alle tilbake å begynne å fighte på nytt.

 

Kan godt hende dette problemet er over nå som spillet ikke har så mange spillere lenger.

Uansett, så er main system og Cistern veldig ...tett område? er det flere enn 1-2 teams der så er det full kaos, venting og banning, you name it.

Har nevnt dette før så ork å syte mer om dette, var bare det jeg opplevde under min tid.

 

Hadde verden vært større så hadde kanskje instancing ikke vært med.

 

Så var det ofringen da. Uten instance systemet så ville verken lyden eller grafikken vært såpass overlegen som den er.

 

Så instance system og zones er der for å gi bedre grafikk og lyd?

 

Kan si meg at jeg hadde klart meg lett med litt svakere grafikk og lyd om det er disse som måtte inn i bildet for å få god grafikk og lyd.

Lenke til kommentar

som sagt, det er ikke det at verden er liten eller at instancene og guild byene er dårlige, det er bare det at alt føles så statisk. Alt bli mye vanskeligere å forandre på for Funcom sin del i etter tid. De vil ha store problemer å forandre den statiske feel i spillet nå ettersom spillet er gitt ut.

Lenke til kommentar

Jeg har en level 66 necro, kutter det ut fordi jeg rett og slett kjeder meg i spillet, tradepostene har ett forferdelig GUI, og det finnes ikke noe økonomi in-game å snakke om(er jo klart at den vil bli bedre med tid, men men...)

 

Så nå åpner jeg Wow kontoen min, skal faktisk bli en glede å begynne med det igjen!

Gleder meg til WoTLK!

 

 

 

Silvermoon here i come!

Goodbye Hyboria!

Lenke til kommentar
Begynner å bli grundig lei av wow sammenligningen. Se på hvor forskjellige spillene er fra hverandre unbenannt2xx0.jpg

 

En som har spillt Halo i flere år går ikke på forums og klager over at spill fra andre verdenskrig burde få våpen mer lik Halo.

 

Du måtte velge Season 4 gear da :D Helt motbydelg!

 

(Også på en human og da)

Endret av Oblivinati
Lenke til kommentar
Hadde verden vært større så hadde kanskje instancing ikke vært med.

 

Så var det ofringen da. Uten instance systemet så ville verken lyden eller grafikken vært såpass overlegen som den er.

 

Det at jeg kan løpe gjennom en sone med lukket øyne, med headsettet og omtrent gjette hvor jeg er i sonen gjennom hva spillet leverer meg i form av lyd-detaljer er noe jeg ikke har opplevd før i hvilket som helst spill.

 

 

njaa vet nå ikke, har et 8800gt og kjører helt greit..som er 50fps på medium med max på stort sett alt, så kan ikke tenke meg at det vil skulle være noe problem med de skjermkortene som kommer nå i høst med en stor verden uten instancing, jeg ville valgt en stor verden med lav fps også heller ventet et år f.eks på et bedre skjermkort, instanced verden var et stort tap for meg :( det satte hele spillet 8 år tilbake i tid til da man satt med eq1 og zones og crashing. har liksom blitt vant med en stor verden fra de spillene man har spillt de siste årene, og det gir en heeeelt annen frihetsfølelse for meg allefall..

Lenke til kommentar
som sagt, det er ikke det at verden er liten eller at instancene og guild byene er dårlige, det er bare det at alt føles så statisk. Alt bli mye vanskeligere å forandre på for Funcom sin del i etter tid. De vil ha store problemer å forandre den statiske feel i spillet nå ettersom spillet er gitt ut.

 

Ja du tar det på kornet der!

 

Det største problemet med AoC er ikke alle bugsa og primitivt GUI osv. Wow hadde garantert masse bugs og ting som ikke fungerte i starten (Få instanser som var åpnet osv). Det som tok verden med storm tror jeg var den utrolige "wow" opplevelsen man fikk med wow. Den utrolig bra gjennomførte grafikkstilen og "stemningen" i spillet. AoC mangler dette:( Og jeg tror ikke noen patch vil kunne fikse på dette:( .

 

Også må jeg nok en gang få nevne mangel av "stats" i AoC. Det er for meg helt uforståelig hvorfor dem ikke publiserer game-mechanics, slik at folk kan kose seg med å regne ut hvor mye mer det og det sverdet gir dem i dps osv. "This attacks deals a deadly wound to your enemy" og lignende forklaringer på div skills og talents sier oss INGENTING vi kan bruke til å finne ut om dette angrepet er bedre enn " This attack yields a chrushing blow to the centrel nerve system of your enemy". HVORFOR vil ikek funcom gi oss game-mech detaljer? For det ikke virker? Fordi dem mener dette ikke er realistisk? Grrrrrrrr:(

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
som sagt, det er ikke det at verden er liten eller at instancene og guild byene er dårlige, det er bare det at alt føles så statisk. Alt bli mye vanskeligere å forandre på for Funcom sin del i etter tid. De vil ha store problemer å forandre den statiske feel i spillet nå ettersom spillet er gitt ut.

 

Ja du tar det på kornet der!

 

Det største problemet med AoC er ikke alle bugsa og primitivt GUI osv. Wow hadde garantert masse bugs og ting som ikke fungerte i starten (Få instanser som var åpnet osv). Det som tok verden med storm tror jeg var den utrolige "wow" opplevelsen man fikk med wow. Den utrolig bra gjennomførte grafikkstilen og "stemningen" i spillet. AoC mangler dette:( Og jeg tror ikke noen patch vil kunne fikse på dette:( .

 

Også må jeg nok en gang få nevne mangel av "stats" i AoC. Det er for meg helt uforståelig hvorfor dem ikke publiserer game-mechanics, slik at folk kan kose seg med å regne ut hvor mye mer det og det sverdet gir dem i dps osv. "This attacks deals a deadly wound to your enemy" og lignende forklaringer på div skills og talents sier oss INGENTING vi kan bruke til å finne ut om dette angrepet er bedre enn " This attack yields a chrushing blow to the centrel nerve system of your enemy". HVORFOR vil ikek funcom gi oss game-mech detaljer? For det ikke virker? Fordi dem mener dette ikke er realistisk? Grrrrrrrr:(

 

 

..fordi det ikke skulle være item basert? :p men ..hva gir oss og se fram til da? ..bare spille det for og spille? :p , det gir ikke mye mening uansett hvor bra grafikk og lyd det er for etter et par mnd så har man sett alle plasser flere hundre ganger likevel. effects på items ser allefall jeg hva de gjør med å holde inne shift knappen så ser man effekten når man linker itemen..

Lenke til kommentar

18. Mai : Fy faan! Grisefett! Skal aldri spille noe annet igjen! Grafikk! Musikk! Blooood!

 

I dag : Meh.. gleder meg til Warhammer. Eller WotLK.

 

Sårry, Funcom, men jeg gidder ikke mer. Et MMO skal være mer enn grafikk. AoC gir meg ikke lyst til å fortsette. Jeg logger på, men gidder egentlig ikke gjøre noe. Gidder ikke løpe 1 million mil for å leite etter quests. Gidder ikke prøve å chatte med guildies/kompiser, de fleste navna på den lista er grå uansett nå.

 

AoC fenget hardt i begynnelsen. Derfor fikk det terningkast 6 rundt om kring. Derfor ble det skrytt opp i skyene. Men.. det sluttet å være morro..? Etter lvl 20 er det, for min del, ikke noe poeng mer. Det er ingen atmosfære. Jeg føler ikke at jeg er en del av noe. Det blir et ork å levle, ikke et eventyr.

 

Så.. kanskje senere en gang. Når ting har gått seg til, og UI'en har blitt oppdatert. For meg ser det uferdig ut. Ikke noe man lager i år 2008 og er fornøyd med. Nei, venter på Warhammer Online jeg. Det trur jeg kan bli morro, pluss at der har de humor(!!!!) også. Jeg vil gjerne ha det morro når jeg spiller dataspill :)

 

Gi meg en soppspisende greenskin shaman i vill frenzy når som helst! Heller det enn en samling HUMANS (eew!!) som dasser rundt. Gidder ikke spille menneske i fantasyspill, jeg ER jo et menneske til vanlig for fanden :p

 

Kan forøvrig nevne at av alle de jeg kjenner som kjøpte spillet, er det nå TO stykker som fortsatt betaler for å spille. Så selv om Funcom melder om 700.000 solgte spill, er det antall aktive kontoer som i realiteten betyr noe. Det hører man lite om. Det spekuleres det mye i.

 

Edit : leifer

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Tror jeg også skal slutte med AoC og begynne igjen med WoW ;) Eller slutte med online spilling ;)

 

Her er grunnene mine for at jeg skal slutte med AoC:

 

* Alt ble dårlig, irriterende og masse fjasko etter Tortage. Tortage var den beste byen + med destiny questene.

 

* Lite quests når man kommer til level 50+. Min aller største fineste gameplay tid var destiny questene i Tortage. De var super :D

 

* Ble kjedelig etter level 26.

 

* Masevis av bugs som skulle ha vært fjernet.

 

* Massevis av ting/muligheter og deler som skal ha vært lagt inn i AoC.

 

* Lite våpen og lite varierte våpner.

 

* Alt for mye loading.

 

* Likte ikke hvordan Hyboria er oppbyggd på.

 

* Krever for mya av PC-en.

 

* Gameplayet.

 

Her er mine plusser:

 

* Stor verden.

 

* Destiny questene er råe (vertfall i Tortage :D )

 

* Ikke durability på våpnene.

 

* God grafikk.

 

* Guildene kan bygge sine egne guild cities.

 

* Guildene kan ha fest i byen sin.

 

* Ganske mye patching.

 

Jeg syns rett og slett at ikke spillet var noe for meg :( Men jeg vet ikke ennå om jeg skal slutte ;)

Lenke til kommentar
* Destiny questene er råe (vertfall i Tortage :D )

 

DQ i Tortage var helt glimrende. Desverre er det stikk motsatt etter lvl 20. Etter 10 lvler (altså på lvl 30) får man bedskjed om å gå inn i ei hule og kverke en mob. Etter det kan man få lov til å vente 20 lvler på neste del osv. Snork... :thumbdown:

 

Siden DQ liksom skal være den episke hovedhistorien om charactern din synes jeg det ble et ENORMT antiklimaks etter pangstarten.

Lenke til kommentar
We have added more travel NPCs to the capital cities that allow travel to more locations in the game world.

 

Hjalp dette mye?

Visste noe slikt måtte komme.

 

Mente du virkelig at dette var negativt?

 

Dagens patch er jo den beste de noengang har kommet med, og burde muligens få deg også til å sette igang igjen.

Lenke til kommentar
Select captains and wagoners in Old Tarantia, Khemi and Conarch Village have opened up traveling routes deeper into the wilderness!

 

Er jo mye som hjelper her da, nå har jeg ikke fått mulighet til å spille etter patchen men dette er iallefall det jeg tror.

 

Fra Khemi får du nå sikkert opp muligheten til å reise til Khopshef og Purple Lotus Swamp. Tviler på at de implemeterer alle mulige steder siden det da blir liten vits i Path of Asura.

Fra Conarch Valley kan du reise til Conalls Valley, FotD og muligens Lacheish Plains.

 

Men dette får de som har prøvd svare meg på om er feil eller ikke.

 

Uansett så ryktes det om andre feil med dagens patch som gjør at de må opp med en emergency patch. Men uansett små feil i dagens patch, så er endringene kommet for å bli.

Ellers så har du jo:

 

-Hest har blitt nedsatt til 75S.

-Døde gruppemedlemmer får oppdatert quester.

-25% økning på rekkevidden til comboer.

-Krasj og ustabilitetsfiks

-Fatalitybuff for hele gruppa.

 

Så FC har gjort en flott jobb med dette etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...